Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 21:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Rega TT PSU købt i UK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Labuha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 23 Oktober 2017 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Jeg har købt mig en ny Rega RP3 (købt i DK) som jeg er meget glad for. Jeg overvejer at anskaffe mig den eksterne strømforsyning Rega TT PSU. Her hjemme koster den 2.000 kr, men jeg kan købe den for under 1.500 kr udenlands. Det syntes jeg er en forholdsvis stor besparelse.

Jeg skal naturligvis bruge en adapter til strømstikket men så burde jeg jo være kørende. Men for at være på den sikre side har jeg skrevet til to forhandlere i UK. Den siger at jeg ikke kan bruge en UK model fordi den vil få pladespilleren til at “spinne” med forkert hastighed. Den anden forhandler siger han har kontaktet Rega for at få et svar og de (altså Rega) siger jeg godt kan bruge den med min Rega RP3 købt i Danmark.

Hvad mener i? Jeg selv vil da tro det er fuldstændig samme model som sælges i UK som i Danmark, blot med et andet stik eller evt. med en anden transformer. Hvad mener i?

Til top Vis Labuha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Labuha
 
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 23 Oktober 2017 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej!

Kommer det ikke an på den endelige besparelse? 1500kr + adapter + fragt kontra de 2000kr. Jeg gad personligt ikke spare 500kr med den usikkerhed der ligger i at købe den fra UK. Hvis nu der er tekniske problemer med den, fabrikationsfejl er det dejlig nemt at aflevere tilbage til dansk forhandler.

Måske er det nostalgi, men jeg kan godt lide at støtte hifihandlen i DK når det er muligt. Så hellere vente en måned mere før køb��. Det er selvfølgelig din pengepung og har du tro på at det fungerer fint med UK-løsningen, så må du jo gøre det. Jeg ville ikke.



__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Det er noget vrøvl, de skriver.
Du skal bare bruge et dansk strømkabel, det er oftest billigere end en adaptor.
England har 240V/50Hz, her har vi 230V/50Hz. Det har ingen betydning at få den hjem fra England, og det med at din grammo vil køre forkert hastighed, er noget vås. Spar du bare de penge, så måske de forskellige importører kan lære, at få sat en ens prissætning i EU, så det ikke kan betale sig at "hoppe over" grænsen for at købe udstyr

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
malte
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 29
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

En adaptor eller et dansk strømkabel og du er kørende. Jeg gjorde netop det, da jeg havde en P3-24.
Til top Vis malte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af malte
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2150
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Den engelske virker også i Danmark, så klip bare det britiske stik af ledningen og monter et normalt dansk stik i stedet, det har jeg gjort
uden problemer i et par tilfælde.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Ovennævnte viser UK version
Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
Labuha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Tak for svar. Tænker også at den selvfølgelig burde kunne bruges i DK. Og i mener jeg bare kan klippe stikket over og montere et dansk stik? Jeg havde forestillet mig at stikket ville være i form af en “transformer” (ved ikke hvorfor), men i siger det bare er et almindeligt strømstik (blot UK)? Fragten er gratis da en kammerat ville kunne tage den med hjem. Og 25% syntes jeg er en stor forskel i pris. Vil også foretrække at købe her hjemme, men jeg syntes 500 kr er meget at spare af en pris på 2.000 kr. Og så har jeg gode erfaringer mht at få byttet varen på Amazon. Men nu er jeg blevet tilbudt en meget lidt brugt til 1300 kr, så det ender nok med at jeg køber den. Så håber jeg bare den er pengene værd?
Til top Vis Labuha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Labuha
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Du vil ikke kunne bruge den viste strømforsyning i DK ved at klippe stikboksen af! Det gør strømforsyningen helt ubrugelig, da stikboksen indeholder en transformator og ensretterdioder, så du får konventet ac- til dc-spænding. Du skal enten benytte et adapterstik eller finde en tilsvarende (med samme specifikationer) strømforsyning, der passer i et dansk netudtag.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1530
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

24V DC til 32,75 kr med dansk stik  

__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
hewi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Juni 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Tror ikke du kan få den der TT PSU mere den er erstattet af http://www.rega.co.uk/neo-turntable-psu.html 

Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 24 Oktober 2017 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad, så benytter de begge en "wall wart" strømforsyning (hvis jeg har tydet produktfotos og læst manualerne korrekt).
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 25 Oktober 2017 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Rega RP3 har allerede en god støjsvag motor. Jeg tvivler på at forbedringen ved at tilføje en bedre ekstern strømforsyning står mål med prisen. Tror pengene er bedre brugt på en bedre pickup.

Hvis du ikke allerede har hængt din pladespiller op på væggen så er det også en oplagt forbedring. Jeg gav 500 for en brugt Rega væghylde til min gamle Planar 3 og det gav virkelig en stor forbedring.

Hvis du køber i UK så vær opmærksom på at det er dyrt at sende pakker derover - hvis du nu fortryder dit køb.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Labuha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 05 November 2017 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

hewi skrev:
Tror ikke du kan få den der TT PSU mere den er erstattet af psu.html">http://www.rega.co.uk/neo-turntable-psu.html 


Tak for at gøre mig opmærksom på det Hewi. Der er altså både en Rega Neo PSU:
http://www.rega.co.uk/neo-turntable-psu.html

Og en Rega TT PSU:
http://www.rega.co.uk/tt-psu.html

Hvad er forskellen? Er Rega Neo blot en nyere model end Rega TT? Er den ene bedre end den anden? Den jeg havde fundet så ud til at være 500 kr billigere, er en Rega TT og den jeg sammenlignede med i DK er en Rega Neo! Og det er jo så nok ikke en fair sammenligning! En Rega Neo PSU koster næsten 1900 kr og så giver det jo ikke længere mening at købe den der, da den koster 2000 i DK. Som sagt så har jeg købt mig en Rega Planar 3 2016 og fået sat en Rega Exact pickup på. Men både Rega TT og Rega Neo PSU kan bruges sammen med den, hvis jeg har forstået det rigtigt??? Så skal jeg vælge en Rega Neo PSU eller Rega TT PSU?
Til top Vis Labuha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Labuha
 
Jan Guldberg Ra
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 249
Sendt: 07 November 2017 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej der er en til salg herinde for 1300,-
Til top Vis Jan Guldberg Ra's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Guldberg Ra
 
Labuha
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 07 November 2017 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jep, det ved jeg Havde også nærmest aftalt at købe den, men så blev jeg opmærksom på at der er den nyere Neo (så vidt jeg har forstået) og nu prøver jeg så at finde ud af hvad forskellen er og hvilket jeg bør købe???
Til top Vis Labuha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Labuha
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 November 2017 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke vide det, men jeg har svært ved at forestille mig, at nogen herinde har haft mulighed for at lytte- og funktionsteste de to modeller af
Rega motorstyringer i en sammenlignende test.

Den bedste kilde til tekniske (og eventuelt også lydmæssige) forskelle på de to modeller er nok Rega selv eller den danske Rega-importør.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 08 November 2017 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Neo er senest udviklet som standard tilbehør til den nye Planar 6 (gl ttpsu var standard på RP6). Og må være opgrade muligheden for Planar 3 i deres nuværende program udover selvfølgelig pladespiller væghylde og en bedre pickup og drivrem. Neo har hastigheds justering hvilket er nyt i Rega verdenen Andre ændringer ved jeg ikke. Der har været lidt (teknisk) diskussion om emnet på Pink Fish og nok også andre steder.

Separat motorstyring af diverse pladespillere har længe været kendt som middel til at forbedre nogle remdrevne typer i form af mere ro i lydbilledet, mere sammenhæng i musikken, bedre dynamik og tonal balance Eksempelvis Lingo til LP 12 Sondek. Rega's første var vistnok til den originale clamshell "brødrister" som tilbehør til P9 for årtier siden. Adskillige producenter har eller har haft motorstyring i deres produkt sortiment. I flæng kan nævnes Heed, Naim, Avondale og flere andre
Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 08 November 2017 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Mulighed for finjustering af netfrekvensen (= finjustering af motorens omdrejningstal) er i min bog en god ting. Derved kan du helt præcis ramme
33,33 og 45 omd/min.

Jeg har en lille håndfuld Clearaudio syncroer, der tillader finjustering af netfrekvensen - en mulighed, som jeg nødigt vil undvære. Alene af den grund
ville jeg gå efter den nye Neo motorstyring.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes