Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 12:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jbl Everest opgradering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Torand
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2016
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 25 November 2017 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad du gør ved dine DD 66000 får de aldrig den fede bund, det er rigtig ærgerligt
Opløsning hurtighed er i høj klasse MEN de mangler 10Hz i bunden
Har selv Jbl 4435 også 😉
Til top Vis Torand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torand
 
brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 250
Sendt: 25 November 2017 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

10 hz.. hold da op..
Hvilken musik hører du, hvor du har brug for 10hz?
Kender fint 4435, super højtaler 👍

Everest er i mit setup linier ned til 30hz, med 20hz ca 4-5db nede.
Det er alt rigeligt til mig. 😄
For mig, er det kvaliteten, måden de spiller musik på, som der tæller.
10hz er ikke nødvendig for mig.

Men respekt for din mening.
Vi har alle forskellige preferencer.
Det jo det der gør HiFi så sjov 😄👍👍
Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 26 November 2017 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det er en lækker højttaler du har der Brian-S, den koster desværre det samme som en fornuftig familiebil, ellers ville jeg da også gerne have et sæt.
Jeg vil sige en højttaler der går liniært til 30Hz er rigeligt, da denne ofte har 25Hz ved -3dB, så plejer rummet og sørge for resten.
Alt under 20Hz er bare blær, eller i aktive subs der bruges til Roomcorrection.
Der er ikke mange musiknumre der indeholder information under 20Hz.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 26 November 2017 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

brian-s skrev:
10 hz.. hold da op..
Hvilken musik hører du, hvor du har brug for 10hz?
Kender fint 4435, super højtaler 👍

Everest er i mit setup linier ned til 30hz, med 20hz ca 4-5db nede.
Det er alt rigeligt til mig. 😄


Har du målt dette ? Må vi se nogle målinger?

Officielt går DD67000 lineært ned til 60Hz, er 6dB ned ved 40Hz og igen næste 10dB 30Hz.
De har dog et dejligt løft på nogle dB i området 70-80Hz og giver et strøg af god bas.
De 20Hz er vist rent fantasi.

Vh.
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 250
Sendt: 26 November 2017 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Miav skrev:
Det er en lækker højttaler du har der Brian-S, den koster desværre det samme som en fornuftig familiebil, ellers ville jeg da også gerne have et sæt. Jeg vil sige en højttaler der går liniært til 30Hz er rigeligt, da denne ofte har 25Hz ved -3dB, så plejer rummet og sørge for resten. Alt under 20Hz er bare blær, eller i aktive subs der bruges til Roomcorrection. Der er ikke mange musiknumre der indeholder information under 20Hz.


Tak, jeg er også super glad for den. Og ja, den er noget bekostelig. Og det har da også holdt hård at få skrabet mønten sammen. Er trods alt helt almindelig lønslave ��

I mine ører går den rigeligt dybt. Man skal huske på at den er konstrueret til det Japanske marked. Og deres stuer er ikke voldsomt store. Så den er lavet til at gøre brug af det roomgain “små” stuer kan give.

Jeg har en Deqx til at skræddersy lyden til mit rum, og en Krell Fpb 700cx til at styre de 4 15”. Jeg er rigtig godt tilfreds med lyden. Men det vil jo altid være en smagssag ��
Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s
 
brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 250
Sendt: 26 November 2017 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Robert GS skrev:
brian-s skrev:
10 hz.. hold da op.. Hvilken musik hører du, hvor du har brug for 10hz? Kender fint 4435, super højtaler ��

Everest er i mit setup linier ned til 30hz, med 20hz ca 4-5db nede. Det er alt rigeligt til mig. ��

Har du målt dette ? Må vi se nogle målinger?Officielt går DD67000 lineært ned til 60Hz, er 6dB ned ved 40Hz og igen næste 10dB 30Hz.De har dog et dejligt løft på nogle dB i området 70-80Hz og giver et strøg af god bas.De 20Hz er vist rent fantasi.Vh.



Hej Robert.

Ren fantasi er det nu ikke. Jeg er fuld bevidst om at du er stor modstander af Everest'en, og det skal du bestemt have lov til. Everest, er en live performer, og det falder ikke i alles smag. Jeg derimod, er totalt forelsket i den måde den kan præsentere musikken på.

Jeg kan sætte den første måling ind FØR korrektion. Der vil du også kunne se min udfordring med mit rum Den ene højtaler står i en åben glas karnap, og den anden tæt på et hjørne. Det giver nogle lidt sjove målinger i bassen. Du vil se at den venstre højtaler er 5 db nede ved 20hz, og den højre 10db nede Men det er jo så her DEQX kommer ind. Jeg har taget toppen af de peak der kommer ved 30-40 Hz og trukket 20hz en andels op. Igen smag og behag kan ikke diskuteres - men jeg er totalt forelsket

Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s
 
brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 250
Sendt: 26 November 2017 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hurra for DEQX Min stue har nogle seriøse udfordringer med akustikken. En glas karnap, og en bagvæg som også driller med at være delvis åben i den ene side og lukket i den anden. Så refleksionerne bliver totalt forvirret Men Deqx kan korrigerer pr højtaler, så jeg kan få en ok ret freq. gang i lytte position. Jeg er i hvert fald rigtig godt tilfreds med slutresultatet  Og det må jo alt andet lige, være det vigtigste   
Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 26 November 2017 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

brian-s skrev:

Hej Robert.

Ren fantasi er det nu ikke. Jeg er fuld bevidst om at du er stor modstander af Everest'en, og det skal du bestemt have lov til. Everest, er en live performer, og det falder ikke i alles smag. Jeg derimod, er totalt forelsket i den måde den kan præsentere musikken på.

Jeg kan sætte den første måling ind FØR korrektion. Der vil du også kunne se min udfordring med mit rum Den ene højtaler står i en åben glas karnap, og den anden tæt på et hjørne. Det giver nogle lidt sjove målinger i bassen. Du vil se at den venstre højtaler er 5 db nede ved 20hz, og den højre 10db nede Men det er jo så her DEQX kommer ind. Jeg har taget toppen af de peak der kommer ved 30-40 Hz og trukket 20hz en andels op. Igen smag og behag kan ikke diskuteres - men jeg er totalt forelsket



Arh - du bruger korrektion det forklare en del, men hvad er hvad? Er der også en efter måling?
Jeg er ikke decideret modstander af dine speakers, men er måske ikke selv den vilde fan
af den kombi af enheder... Dermed ikke sagt at jeg ikke kan li PRO drivers for det er absolut
ikke tilfældet - jeg er nok bare mere til horn hele vejen HVIS det skal være og det kræver
jo en del plads.

Nu håber jeg så du har styr på outputtet til 15"erne under refleks afstemningen den dag der
kommer med en lytter med en CD med rigtigt meget output i den dybeste bund .

Vh.
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
brian-s
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 250
Sendt: 26 November 2017 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hej Robert.

Ja jeg bruger korrektion, det er nødvendigt i min stue. Men hvad det forklarer?? Den måling jeg lægger op, er FØR korrektion. Dvs den viser at Everest i en almindelig størrelse stue, KAN producere 20 Hz. Dog 5 Hz nede - men den kan Jeg har pt. ikke målinger af det færdige resultat. Men igen, data er en ting, lyd er en anden. Og jeg er super tilfreds    
Til top Vis brian-s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brian-s
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes