Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 12:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jbl L100t3? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 29 November 2017 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej!

Har lige kigget på denne her højtaler. Det er den model som jeg mener er samlet i Ringkøbing med 12 tommer bas. Fra ca. 95-96. Er der nogen som kan
beskrive lyden? Søgte lidt i forum men fandt ikke så meget om lyden. Er det klassisk JBL West Coast sound? Den skulle kræve lidt power, men det er
intet problem her i huset. Jeg kender 240TI men denne her tænker jeg måske har lidt mere raffineret mellemtone og diskantområde.



__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 30 November 2017 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til Lydig of Scandinavia i Ringkøbing, ta´r du nok en lille smule fejl

Citat fra "nettet" omkring JBL L-100 t3:

Great sounding pair, the JBL L100t3 floorstanding 3 way monitors. Most agree that these were the best sounding speakers JBL made back in the day. These were manufactured here in the USA back in 1989, and were the last ones made before JBL switched to production overseas, and from there things all went downhill.

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 30 November 2017 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Yep! Kan se at den åbenbart hedder l 100 t2. Den er lidt nyere ca.95-96. Det er ikke nemt med alle de l 100😀

__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1439
Sendt: 30 November 2017 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Har haft et sæt L80 for nogle år siden, jeg vil ikke sige at det er klassisk west coast lyd, det holdt jbl mere eller mindre op med i 80'erne, omend den stadig har noget af det velkendte øksehug i bassen. Nogen synes diskanten er spids, men jeg har aldrig haft noget problem med den - god højttaler hvis man kan lide rock.

L serien fra 80'erne er en slags afløber af ti serien, men jeg ser L serien som lidt neddroslet i forhold til ti, lettere og mindre solide kabinetter, tyndere finer og generelt ikke så 'overbuilt' som tidligere - men stadig med rigtige usa enheder - ikke noget med Audax enheder som jbl begyndte med i 90'erne.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 30 November 2017 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

I Hifi revyen fra 1987 er JBL L-100t med til en pris af 4000 pr stk. Jeg havde JBL L-80t fra 87 til 2009, og det er glimrende højtalere.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 30 November 2017 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

exciter skrev:
Har haft et sæt L80 for nogle år siden, jeg vil ikke sige at det er klassisk west coast lyd, det holdt jbl mere eller mindre op med i 80'erne, omend den stadig har noget af det velkendte øksehug i bassen. Nogen synes diskanten er spids, men jeg har aldrig haft noget problem med den - god højttaler hvis man kan lide rock.

L serien fra 80'erne er en slags afløber af ti serien, men jeg ser L serien som lidt neddroslet i forhold til ti, lettere og mindre solide kabinetter, tyndere finer og generelt ikke så 'overbuilt' som tidligere - men stadig med rigtige usa enheder - ikke noget med Audax enheder som jbl begyndte med i 90'erne.


Det kommer nok lidt an på hvilken L-serie du mener Der er to L-serier i 80'erne.

Den seneste fra 88-89 (benævnt LxxT3), så ja. Her er jeg enig, at det er en skrabet TI serie.

Jeg har haft masser af TI modeller inkl. både de amerikanske TI120, 240 og 250CC, samt de danskbyggede modeller. Sidstnævnte har ikke meget med JBL lyd at gøre efter min mening.

I de senere år har jeg kastet min kærlighed på L-serien fra 82, hvor jeg har L56, L96 og L112 i huset. Igen er det en smagssag, men jeg synes de spiller klasser bedre end den amerikanske TI serie.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes