Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Farvning af membran? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 03 December 2017 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Der har været flere tråde om hvordan man frisker en solbleget membran op igen. Jeg synes dog ikke der er kommet noget konkret på banen. Mange forslag er diskuteret, men jeg mindes ikke at have læst om nogen der havde succes med noget bestemt. Nu har jeg hørt at det skulle være godt med blæk. Fordi det farver, tørrer hurtigt og ikke forringer eller ændrer lyden da det ikke vejer noget når det er tørt. Er der nogen der har erfaring med det?


Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3329
Sendt: 03 December 2017 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Hvis det kun er af kosmetiske grunde ville jeg ikke forsøge mig med det. En ting er vægt som du selv er inde på, men enhedens er coated for blandt
andet at give den stivhed, og den stivhed kan ændre sig når der kommer andet på.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
olepro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 270
Sendt: 04 December 2017 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Narvsværte til læder farvning ville jeg anvende.
Det er spritbaseret og er en "transparent" farve, dvd. den lægger ikke en hinde oven på membranen, men trænger ind i pappet, fordamper og lader farvestoffet sidde. (jeg går ud fra det er en pap membran)
Til top Vis olepro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af olepro
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 04 December 2017 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker at med en farve der lægger sig med et opløsningsmiddel der forsvinder næsten direkte ikke kan ændre lyden så meget at man egentlig kan høre det. Højttalerne (basser) er 40 år gamle og har sikkert ændret lyd over så lang tid og sidst jeg hørte lyden fra disse basser er 30 år siden. Mine er så solbleget at de ikke er pæne. Tror jeg må lave et forsøg på nogle enheder der alligevel ikke skal bruges. Vender tilbage med et resultat. Tak for input :)
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1740
Sendt: 04 December 2017 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

præcis som olepro skriver, navsværte gir ingen minuser, men efterladen membranen i den farve som man ønsker...og her er det vel sort....jeg har selv brugt navsværte på beta 8 fuldtone som jeg bruger til centerkanal i sourround sæt up.....

velkommen
Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 04 December 2017 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

OK. Så kom et svar som var rigtigt brugbart. 1000 tak. Det vil blive brugt 
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 04 December 2017 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Nu vi er ved "farveriet", så har jeg et par Coral 15L100 basser. De er en meget lille smule "grønlige" eller meget lyse i farven og det synes jeg også de ser ud til at være på billeder rundt omkring. Er der nogen der ved om de var rigtig sorte fra nye eller skal de bare være lysere end andre i membranen?


Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2703
Sendt: 04 December 2017 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

15L100. Jeg har stået med mange af dem en gang i tidernes morgen. Jeg huske dem som antrasit farvede. Ikke sorte.

Med hensyn til farvning generelt er det problematisk at anvende farver med opløsningsmidler, da det kan reagere med indholdet af papirmassen
membranen er fremstillet af, så membranen over tid bryder op og mister sine vigtigste egenskaber.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 04 December 2017 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
15L100. Jeg har stået med mange af dem en gang i tidernes morgen. Jeg huske dem som antrasit farvede. Ikke sorte.

Med hensyn til farvning generelt er det problematisk at anvende farver med opløsningsmidler, da det kan reagere med indholdet af papirmassen
membranen er fremstillet af, så membranen over tid bryder op og mister sine vigtigste egenskaber.



Takker :)
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1271
Sendt: 04 December 2017 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

navsværte er også mit forslag. Husk dog at bruge gummihandsker. Viskusiteten er tyndere end vand. Og det tager pænt lang tid , at komme af med en
evt sort tommelfinger.
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las
 
Moruller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 165
Sendt: 04 December 2017 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Jeg ved det, og det farver godt :)
Til top Vis Moruller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moruller Besøg Moruller's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes