Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 11:16   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Usb kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 25 December 2017 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

bomlee skrev:
John, der er vel kun forskel i lyden under fejl/tab af data ved usb overførsel,
nu vi we I den digitale verden.



Jeg har hørt tydelig forskel på kabler der målte ens, og hvor man må formode at alle bits nåede frem (ingen hørbare udfald) hvor der kun var forskel på isoleringen på lederen. Bomuld / silke / teflon.
Der har været forskel på lyden, både på USB kabler, analoge kabler og ikke mindst på strøm kabler.
Bomuld har i alle tilfælde været mest naturlig og rigtig at lytte til. Det er også altid blevet valgt af personer der ikke vidste hvad de lyttede til.

__________________
John Dyrholm
Til top Vis Dyrholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrholm Besøg Dyrholm's Websted
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 25 December 2017 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Min erfaring med USB kabler, er at der kan være forskel, men det er heldigvis på en mere simpel skala end Analog signal kabler. Ved digitalkabler er det grundlæggende fra skidt til godt, mens Analog kablers lyd, ofte er en mere subjektiv vurdering, om et sæt er bedre end et andet.

Ved en digital overførsel, er der grundlæggende 3 elementer der kan påvirke lyden. Tid, Bits og støj.

Bits er stort set aldrig et problem. Er der lyd igennem, er der styr på bits. Tid kan være et problem, men ved asynkron USB overførsel som de fleste benytter nu om dage, er dette ikke et problem. Det sidste er støj, og det er her der kan være forskelle på forskellige USB kabler. Er kablet af ringe kvalitet, kan det opfange eller generere støj, som vil transportere sig videre og give udsalg i en dårligere lytteroplevelse.

Men altså, der findes filtre, der kan reducere denne støj, så hvis DACen er konstrueret efter hensigten, datakilden ikke alt for støjende og USB kablet ellers ikke er helt håbløst, burde kablet ikke spille en nævneværdig rolle. Personligt tror jeg ens penge, er givet bedre ud, på den del der sidder før USB kablet. Et USB kabel til flere tusinde kr. reducerer ikke den støj den bagvedliggende kilde sender af sted med USB kablet. Det sørger blot for, at der ikke kommer endnu mere støj med fra omgivelserne.

Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 25 December 2017 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
.... så se gerne denne også underholdende video, fra en der rent faktisk arbejder med digitale signaler - ikke en der sælger hifi grej https://www.youtube.com/watch?v=cIQ9IXSUzuMMålinger kan selvfølgelig vise data, som demonstrere en forskel - men kan det høres - i en kontrolleret blind test?



Fremragende video, men jeg savner nogle målinger ved mindre end 0 dB og gerne et assymetrisk signal, f.eks. musik. Videoen siger dog ikke meget om, hvorfor nogle af os oplever forskel på USB kabler.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 26 December 2017 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jeg streamer fra Internettet via vores trådløse net til en PC, hvorfra vi så sender signalet via USB-kabel til D/A-konverteren. Mine egne erfaringer med forskellige USB-kabler er få, men her er de:
1) Supra's USB-kabel lød bedre end det printerkabel, jeg først anvendte. Valget faldt på Supra fordi anmeldelserne er
    gode.
2) Indsætning af Audioquest's Jitterbug i PC'ens USB-udgang før USB-kablet betød lækrere lyd. Forstå det, hvem som kan.

Måske vil jeg forsøge med et dyrere kabel, men ikke lige nu.

Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2698
Sendt: 26 December 2017 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Dyrholm skrev:
bomlee skrev:
John, der er vel kun forskel i lyden under fejl/tab af data ved usb overførsel, nu vi we I den digitale verden.


Jeg har hørt tydelig forskel på kabler der målte ens, og hvor man må formode at alle bits nåede frem (ingen hørbare udfald) hvor der kun var forskel på isoleringen på lederen. Bomuld / silke / teflon. Der har været forskel på lyden, både på USB kabler, analoge kabler og ikke mindst på strøm kabler. Bomuld har i alle tilfælde været mest naturlig og rigtig at lytte til. Det er også altid blevet valgt af personer der ikke vidste hvad de lyttede til.


Det er tankevækkende - tangerende det foruroligende - at en kabelproducent står frem med erkendelsen af, at producere en produktgruppe man ikke er i stand til at måle på. Derved at sikre ensartede produkter i produktionskontrollen. Ej heller være i stand til at evaluere på elektriske parametre i udviklingen af nye produkter. Håndgribelige mål for distancen mellem standard varen og highend produktet.

At man formoder at alle bits er overført grundet ikke hørlige udfald forekommer at være et utrygt udgangspunkt for kvalitetskontrol. Ærligheden sår tvivl. I en verden, der i forvejen hos forbrugerne omtales som "snakeoil". Ordvalget, som dække over påstanden om, at der IKKE er forskel på kabler. Hvad jeg altid har oplevet der er. Jeg mangler blot at få styr på forklaringen. Den tekniske udredning.

Virkeligheden er måske den at kabler trods ens målinger giver hørbare forskelle skyldes, at man ikke måler på de udslagsgivende parametre. Enten fordi man ikke kan. Eller ikke ved hvad man skal måle på. Resultatet tangerende sammenligningen mellem kabelevaluering og vinsmagning.

Men er det godt nok?
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 26 December 2017 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Tro flytter bjerge... og man kan kun tage hatten af for en producent, som selv kan høre forskel på egne kabler, uden at kunne forklare det. Man skal vel selv tro på sagen før, at man kan sælge egne produkter?

Men at forskellen skyldes, at man blot ikke ved hvad, man skal måle på, tror jeg ikke på. Der er så mange dygtige folk derude, og med vores meget vidende samfund, så burde der have været en, der havde knækket "koden". Så måske skal vi blot acceptere, at den ukendte faktor er vores psyke. Måske skulle man kontakte DTU for at få stablet en seriøs blindtest på benene...

Sammenligningen med vin er rigtig god, for det er også et område, der flytter bjerge. Jeg glemmer aldrig en artikel jeg læste engang, om en række professionelle - og meget anerkendte - vinanmeldere som deltog i en blindtest. Først kunne de ikke smage forskel på hvid- og rødvin. Derefter blev billig vin hældt på "dyre" flasker og omvendt, og selvfølgelig var den med de "dyre" mærkater lidt bedre... omend den billige overraskede positivt!?!? Vinanmelderne blev rasende, da de fik resultatet, som i den grad understregede, at de lå under for deres egen psyke og snobberi!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 26 December 2017 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Dyrholm skrev:
bomlee skrev:
John, der er vel kun forskel i lyden under fejl/tab af data ved usb overførsel, nu vi we I den digitale verden.
Jeg har hørt tydelig forskel på kabler der målte ens, og hvor man må formode at alle bits nåede frem (ingen hørbare udfald) hvor der kun var forskel på isoleringen på lederen. Bomuld / silke / teflon. Der har været forskel på lyden, både på USB kabler, analoge kabler og ikke mindst på strøm kabler. Bomuld har i alle tilfælde været mest naturlig og rigtig at lytte til. Det er også altid blevet valgt af personer der ikke vidste hvad de lyttede til.
Det er tankevækkende - tangerende det foruroligende - at en kabelproducent står frem med erkendelsen af, at producere en produktgruppe man ikke er i stand til at måle på. Derved at sikre ensartede produkter i produktionskontrollen. Ej heller være i stand til at evaluere på elektriske parametre i udviklingen af nye produkter. Håndgribelige mål for distancen mellem standard varen og highend produktet. At man formoder at alle bits er overført grundet ikke hørlige udfald forekommer at være et utrygt udgangspunkt for kvalitetskontrol. Ærligheden sår tvivl. I en verden, der i forvejen hos forbrugerne omtales som "snakeoil". Ordvalget, som dække over påstanden om, at der IKKE er forskel på kabler. Hvad jeg altid har oplevet der er. Jeg mangler blot at få styr på forklaringen. Den tekniske udredning. Virkeligheden er måske den at kabler trods ens målinger giver hørbare forskelle skyldes, at man ikke måler på de udslagsgivende parametre. Enten fordi man ikke kan. Eller ikke ved hvad man skal måle på. Resultatet tangerende sammenligningen mellem kabelevaluering og vinsmagning. Men er det godt nok?


Jeg skrev netop at der var hørbare forskelle på kabler som MÅLTE ens!!! Men med forskellig isolering.
Der er absolut muligt at måle på produkterne, og lave ens produkter!!!
Vi har så derefter valgt at bruge den fremstillingsmåde, og de ledermateriale og isoleringsmateriale som LYDER bedst!!!

__________________
John Dyrholm
Til top Vis Dyrholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrholm Besøg Dyrholm's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 26 December 2017 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Men hvis de lyder forskelligt, så burde det også kunne måles... er det kapaciteten der har ændret sig pga. et andet isolationsmateriale, eller hvordan? Er det forvrængningen der er anderledes? Der er nogle udmærkede links her i tråden, der forklarer hvordan forvrængning opfører sig i det digitale domæne.

John Dyrholm, hvad er din uddannelsesmæssige baggrund for, at udvikle kabler?



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2698
Sendt: 27 December 2017 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

@John Dyrholm.

Du skriver: Der er absolut muligt at måle på produkterne og lave ens produkter!!! Jeg skrev netop at der var hørbare forskelle på kabler som MÅLTE ens!!! Vi har så derefter valgt at bruge den fremstillingsmåde, og de ledermateriale og isoleringsmateriale som LYDER bedst!!!

Jeg læser din forklaring på den måde at man på baggrund af målinger kan fremstille ens produkter.
Samtidig skriver du, at der er hørbare forskelle på produkter, som måler ens. Men med forskellig isolering.

I så fald mangler der nogle måleparametre. Man kan ikke på en og samme tid måle sig til at fremstille ens produkter på baggrund af målinger og efterfølgende acceptere at stå med to kabler der lyder forskelligt. Under henvisning til at materialevalget er forskelligt.

Når materialevalget giver sig udslag på lydgengivelse fra to kabler med samme måleresultat, vil der alt andet lige mangle nogle måleparametre i den løbende produktionskontrol. Og så er vi tilbage til vinsmagningen.

Hvad er det for parametre du måler på for at sikre ensartet kvalitet på et givet produkt? Og hvilken betydning har impedansforhold i miljøet kablerne indsættes i?

Det vil være guld værd at få besvaret. Og - måske - reducere brugen af "snakeoil" i debatterne.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 27 December 2017 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Helt enig! Jeg er selv i gang med at studere målemetoden for højttalere, da jeg også i talrige forsøg og opstillinger, kan påvise at én on-axis måling af en højttalere - absolut ikke er nok. Det fortæller noget af historien og kan også i nogle tilfælde bruges til at forstå bedre, hvorfor den lyder, som den gør. Men der skal en hel række af målinger til, før man kan proppe en given højttaler i en given kasse, som definere, den som lydende på en specifik måde. Men man kan komme langt med grundlæggende forståelse af materialer, elektromekanik og akustik.

Med kabler, burde det være en mere simpel forklaring eller beskrivelse, idet at vi hverken har akustik eller mekaniske mekanismer med i billedet. Det er et elektrisk signal, som i nogen grad kan påvirkes af udefrakommende støjkilder. Men vi snakker om et digitalt signal, der i sin natur er meget mere modstandsdygtigt overfor f.eks rystelser - hvilket ældre konstruktioner inden for hifi - bestemt ikke kunne lide.

Hvis det var en kontrolleret blind test, så vil jeg påstå at man i de fleste tilfælde kan lade en børnehave stå og sjippe eller tegne peter pan på et digitalkabel i et rum ved siden af, uden man på nogen måde kunne høre det. Jeg har også prøvet 110ohm vs 75ohm , på både balanceret og ubalanceret spdif, samt BNC. Og jeg har dælme svært ved at høre om der skulle være den mindste forskel i nogen af kombinationerne. Har også eksperimenteret med længere digitalkabler for at se om det såkaldte "ekko" skulle kunne reduceres og dermed få bedre "timing" - no luck!

Måske hvis vi snakker om langt højere frekvenser end det vi bruger til USB og spdif. Men i langt de flest tilfælde gætter jeg på at det er vigtigere at kilde og modtager er designet og konstrueret ordenligt efter specifikationerne - så burde der ikke være problemer, som var værd at nævne - overhovedet. Det er laaaaangt værre at musikken bliver mixet på højttalere der ikke er neutrale, samt at vi i mange tilfælde, lytter på højttalere, der sjældent er målt eller bygget korrekt - for optimal neutral gengivelse - god bagJul 

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Clegg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 27 December 2017 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Nu vi er i den digitale boldgade

http://www.recordere.dk/2009/03/stor-test-af-hdmi-kabler/  
Til top Vis Clegg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clegg
 
Ruggård
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 27 Januar 2018 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Her er et interessant synpunkt på USB kabler, for at lægge brænde på bålet.
"What USB cables are best?

So what are the best USB cables? Firstly, be careful. A lot of audiophile USB cables actually increase RF noise and make it sound brighter, and
superficially impressive - but this is just distortion brightening things up. Go for USB cables that have ferrites in the cable is a good idea - it may also
solve any RF issues from the mobile that you may have too."

Link

Jeg har ikke prøvet et USB kabel med ferrites endnu. Måske er det på tide at prøve.
Til top Vis Ruggård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruggård
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 27 Januar 2018 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart er jeg en smule kritisk ved ordvalget. Grundlæggende mener jeg at en alarm klokke skal ringe, når ord der beskriver klangen af hele frekvensspektrumet anvendes ved snak i det digitale domæne. Varm/kold, løs/mørk osv, er fine ord til at beskrive lyden af højtalere, forstærkere, analog kabler osv, men ikke i det digitale domæne. 

Ved støj i en digital overførsel, vil lyden være mere hård, og især i diskant området vil lyden være mindre veldefineret. Reduceres denne støj vil langt de fleste af os, slet og ret, mene at musikken lyder bedre. Flere detaljer og roligere lydbillede. Uanset om lyden af ens setup er varm/kold lys/mørk whatever...

Omkring ferrit kerner på ens kabler, så kan det måske godt have den partielle positive effekt vedkommende beskriver, men tror der er andre negative effekter som jeg tror vedkommende negligerer. Ferrit kerner koster keine, men ses stort set aldrig i praksis, hvilket der givetvis er en god grund til ;)
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 28 Januar 2018 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Man gør det i erhvervslivet - sætter tingene i kasser. Og det mener jeg også man kan gøre med hifi. Start med at finde ud af hvad den tekniske afvigelse er i de forskellige led i din hifi-kæde. Derefter vægter du dem i pris og performance. F.eks: Rummet bør Vægtes ca 50% i forhold til det totale system - uagtet prisen.

Af de sidste 50% - bør systemet vægtes, som følgende: Linearitet, spredning og forvrængning(kabinet og enheder) - i området fra ca. 400 - 7Khz. De fleste studier peger på at dette bør vægtes højt - fordi omkring 60-70% af den oplevede lydkvalitet opnås heraf - ca. Bas er næste punkt - 20-25% af den oplevede kvalitet fra et system, kommer fra ca. 400hz og nedefter - ca. Og nogle få dB i dette område kan ændre den oplevede lydkvalitet ganske drastisk, i hvert fald mere end påstandene fra samtlige salgstaler omkring kabler. Så er der nogle få % tilbage til - tjaa - vælg et eller andet

Der er vist nogle test der viser nogle teoretiske forringelser, ved brug af DAC's til 3-400kr fra ebay. Men en fornuftig designet DAC, skal være direkte fejldesignet, hvis den har problemer med et kabel - især hvis det er hørbart. Selvfølgelig kan DAC's lyde forskelligt - men hvis det skyldes kablet, så er der noget helt galt.

Så for at sammenfatte denne korte teori, fra mit synspunkt - så drukner en eventuel forskel i kabler, fuldstændigt i sammenligning med de både målbare og teoretisk/praktisk velfunderede og videnskabelige gennemtæskede beviser for hvad mennesket kan høre og opfatte. Der findes nogle få teorier om at vi måske kan opfatte nogle ganske få teoretiske nuancer, der måske falder uden for de specifikationer, som vores elektronik kan levere - men det er voldsomt svært at bevise og jeg har ikke fundet nogen blindtest der kan eftervise disse teorier med sikkerhed.

Køb et nogenlunde kabel, fordi støbningen/samlingen/lodningen og konstruktionen er mere slidstærk - især stikkene, som virkelig kan være dårlige på de helt vildt billige kabler - ikke fordi kablet skal "redde" problemet med lyden. Her ser vi selvfølgelig bort fra direkte mangel af lyd, ved f.eks 7m usb-kabler osv.

Der er sikkert nogle forskelle, nogle gange - men jeg har ikke fået en fornuftige demo - endnu. Derimod oplever jeg gang på gang - igen og igen, at akustikken og højttalerkonstruktionen totalt dominere eventuelle problemer/fordele/kvaliteter med lyden - så her ville jeg være ret sikker på at alt var perfekt, før jeg ville bekymre mig om kabler - sådan lidt processoptimerings fokuseret i ved  Hvem har forresten hørt om 80/20 reglen?

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Ruggård
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 216
Sendt: 29 Januar 2018 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg respekterer, at andre har en anden holdning end mig. Med hensyn til ferrit clamps på USB kabler er det ikke hvem som helst, der er kommet med denne udmelding men Rob Watts, der har designet Chords DACs bl.a. Dave, Hugo Mojo med flere. Jeg kan se, at Chord sælger en tilbehørspakke til Mojo, hvor der indgår en løs ferrite clamp. Jeg er også klar over at akustik og højtalere og højtalerplacering betyder meget mere end et kabel. Jeg er også klar over, at begrænses støjen inden DACen får man et roligere og mere naturligt lydbillede.

Men at der ikke er forskel på Digitale kabler herunder USB kabler kan jeg simpelthen ikke skrive under på. Jeg tror heller ikke på, at et kabels performance nødvendigvis har noget med prisen at gøre. Hvad folk betaler for et kabel er deres sag og jeg respekterer deres valg, ligesom jeg respekterer andres valg. Vi lever i et frit demokrati skulle jeg mene.

Mvh. Ruggård

Til top Vis Ruggård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ruggård
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 29 Januar 2018 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

John Dyrholm, hvad er din uddannelsesmæssige baggrund for, at udvikle kabler?



Er jeg den eneste, der undrer sig over, hvorfor et spørgsmål som dette kan afføde total tavshed fra en fabrikant, som ellers ikke er bange for at tage en "go´" pris for sine kabler?????

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
gone4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 29 Januar 2018 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Nej det er du absolut ikke, synes det er ganske relevant. Indtil videre må intet svar, få os til at gisne. Ikke ideelt.
Til top Vis gone4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gone4it
 
Dyrholm
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dyrholm Design Audio

Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 29 Januar 2018 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Tråden gik vist i stå midt i juleferien, og så har jeg ikke kigget på den siden, derfor ikke noget svar.

Hvilken uddannelse man har i forhold til at udvikle og fremstille vellydende kabler til High-end Hi-fi grej, er nok ikke særlig relevant, da det nok i høj grad handler om at bruge sine ører og sin sunde fornuft og så al den stædighed der findes.

Jeg har en håndværks uddannelse inden for industrien, suppleret med en teknonom uddannelse og derefter en lederuddannelse. Har haft de fleste jobs indenfor udvikling og planlægning af produktion. Jeg har selvfølgelig en filosofi om hvordan det "perfekte" kabel skal laves, og den fører jeg ud i livet, med efterhånden stor succes.

Jeg har udviklet højttalere som amatør i over 40 år, og brugt de sidste 15 år på at udvikle kabler, og arbejder med kablerne på fuld tid nu. Har netop lavet aftale med en Dansk forhandler, en Russisk distributør, og er i gang med aftaler i Singapore og Hong Kong med flere. Så kan man altid diskutere om uddannelsen er relevant, for der findes ikke en uddannelse til det jeg laver.



__________________
John Dyrholm
Til top Vis Dyrholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrholm Besøg Dyrholm's Websted
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 29 Januar 2018 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

 for et fornuftigt svar

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes