Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 19:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector M3 Signature (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ebachs10
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2018
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 02 Januar 2018 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har næsten købt et sæt brugte Audiovector M3 Signature fra 2002, som erstatning for mine gamle b&w dm7.
Jeg har forsøgt at læse mig til en masse på nettet, men kunne udover dette, godt tænke mig at høre, hvad debatørerne herinde mener omkring disse. Er
der nogle ting, som jeg skal være opmærksom på osv?

På forhånd tak!

Venlig hilsen Esben
Til top Vis ebachs10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebachs10
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 02 Januar 2018 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Ja, sørg for at få emballage kasserne med hvis de stadig forefindes

Og skrot biwire/triwire skinnerne bagpå, brug noget kabel til forbindelse istedet hvis muligt

Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 03 Januar 2018 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

Endelig ikke koble den sammen med grej der har en dominerende eller hidsig diskant. Husker jeg selv overvejede de i sin tid da den spillede med flot hul
igennem og designet var superflot, men diskanten blev alligevel for meget af det gode i mine ører, men havde også Audiolabgrej koblet til på det
tidspunkt
Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 03 Januar 2018 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Den er desværre frygtelig ulinær i sin frekvensgang, så der ikke noget at sige til at den nok lyder skidt med noget udstyr, frem for andet.
https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/335-m3- signature

Det er tydeligt at der er gået noget helt galt i delingen fra 6" tommeren til diskanten. Mellemtonen beamer naturligvis fra omkring ca 2Khz - men diskanten svinger voldsomt og usammenhængende i forhold til resten.

Beklager, men det ser virkelig ikke heldigt ud. Jeg skal selvfølgelig ikke holde dig tilbage fra at nyde musik via denne højttaler, men al videnskab og teori inden for emnet, stemmer ikke for den bedste lyd fra denne højttaler.
Der er sikkert mange der vil prøve at skrive at den sikkert spiller fint, trods de ringe målinger. Men det er blot resultatet af talrige test, at en højttaler med så ringe en frekvenskaraktestik, nødvendigvis vil lyde dårligere end mange andre højttalere.
Hvis du forventer en neutral og god højttalere til blandet musik - så ville jeg klart kigge efter noget andet
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 03 Januar 2018 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Helt ærlig la være med at se på det tekniske, hvis du synes de lyder godt så det det der tæller. Ja vi vil gerne have andres mening, men den er ligegyldig. Pas på det ikke ender med du lytter efter deres mening.

Luk øjnene læn dig tilbage og nyd musikken. Hvis den ikke lyder godt så skift.

Jeg havde dem i 6 år og var meget glade for dem.
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 03 Januar 2018 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke lige så god til polsk, men den test ser da rimelig useriøs ud, eller navngivning anderledes i udlandet? (tvivler jeg på!)

Audiovector M3 Signature på testbænken, og så er det en S3 eller Si3 Signature der er afbilledet? Uanset hvad må man jo formode at det er den model der er testet, og er så mindst 2-3 generationer nyere end det sæt m3 han har fået fat i...

Grafer eller ej, jeg har selv haft flere sæt, og specielt Mi3 Signature var jeg rigtig glad for. Nej, den er ikke præcis i sin gengivelse, men den er hamrende god at fornøje sig med, det sådan en højttaler hvor foden ikke kan sidde stille til...

Jeg synes ikke diskanten er for pågående, men det oplevede jeg til gengæld i Avantgarde modellerne, de var ikke min kop the... :)


Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 03 Januar 2018 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Indrømmer at jeg måske er lidt hård i tonen. Men han har ikke købt dem endnu og jeg har i årevis set talrige beviser på at det sjældent går godt, når man køber noget, som er mindre heldigt designet - især i filteret og sammensætningen af enheder.
Men ellers enig. Hvis højttaleren er velkendt og gennemtestet af køberen, samt opfylder ethvert tænkeligt behov i forhold til prisen - så gi' den gas

Jeg ved så udmærket at mine behov kan være fuldstændigt anderledes end andres osv osv. Men jeg har snart brugt så mange timer på at måle så mange forskellige højttalere, hvor jeg efterfølgende skulle bedømme lyden sammen med andre - dvs at det i de fleste tilfælde ikke engang var mine højttalere. Og resultatet er hver gang det samme - netop at store udsving i frekvenskaraktestikken simpelthen ikke lyder godt i de fleste tilfælde. Man kan vende sig til meget og leve med en del - men hvis man ønsker fornuftig lyd - så vil jeg klart anbefale at man sigte efter en nogenlunde fornuftig konstruktion, der måler lidt bedre. Menneskets øre er generelt ikke tilfredse med abrupte skift i frekvensgangen, især lige i midten af det område hvor vi er mest følsomme, altså ca 700 til 7Khz. Så hvis nu bare bassen drillede lidt eller diskanten stak lidt af over 10Khz - så gik det nok. Men ca +/-5-10dB fra omkring 1800hz og opefter, er godt nok ikke kønt. Diskanten er f.eks ikke i plan med fronten og har tæt på samme afstand til alle sider - hvilket snildt kunne resultere i problemerne.
Det er helt banale fakta jeg hiver fat i her - intet nyt og alt sammen noget man kan læse sig til i grundlæggende konstruktionsprincipper for højttalerdesign
Jeg siger ikke at alle højttalere der måler som en lige linje lyder godt - der skal mere data til for at komme med en sådan bedømmelse. Derimod er der noget helt galt i denne sammenhæng, hvor hele diskantområdet er mistænkelig grimt

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
ebachs10
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2018
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 04 Januar 2018 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Tusind tak for svarerne (også de kritiske ;) ).

Jeg må indrømme, at jeg er blevet noget mere skeptisk overfor højtaleren, end da jeg først stillede spørgsmålet.
I mellemtiden har jeg også modtaget yderligere billeder, hvor det fremgår, at den ene diskant er trykket ind, så jeg bør nok holde mig lidt på afstand,
trods prisen på godt 4500 kr.

Nu i stedet, da tråden jo er ret aktiv, så vil jeg høre om i har nogle anbefalinger på højtalere. Jeg er Jyde og vil godt lave et fornuftigt køb til under
10.000 kr. om det er nyt eller ej er mig ligemeget. Jeg har en kammerat, som tit har snakket om den "nye" serie fra ELAC:

Uni-Fi FS U5 Slim


Jeg har en Musical Fidelity kw preamp (hybrid), samt en noget ældre forstærker, som min onkel har strikket sammen (kan lægge billeder op af den i
aften). That's it.

Venlig hilsen Esben
Til top Vis ebachs10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebachs10
 
Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 04 Januar 2018 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Jeg havde et sæt AV m3 sign fra ny i 2002-2003 som blev trukket af Densen B-300xs og B-200 og deres cdspiller som hed 400xs. Det var efter min
mening et relativt dyrt setup, som jeg aldrig fik til at spille ordenligt. Usammenhængende -måske pga at Densen og AV måske ikke passede sammen.

Jeg solgte hele skidtet og købte nogle billige Rega Ela og noget andet Rega grej fra dengang som jeg spændte for. Øøøøj, der var den sammenhæng i
musikken som jeg længtes efter til en latterlig lille pris. Har lige siden kørt med Rega -både HT og elektronik.

Håber du finder en god løsning
Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 04 Januar 2018 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Der er et sæt Dynaudio Exite X34til salg for 7K her på siden:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=331930
De er ganske neutrale, hvilket vil hjælpe dig med at bibeholde en fri og nysgerrig musiksmag
De kan ikke spille super højt og er selvfølgelig en mindre højttaler, hvilket også skyldes prisen - ellers må du op i en X38.
Du kunne evt tilføje 2 subwoofere senere, hvis du vil have dem til at spille med lidt mere udstrakt bund. Mindre højttalere kan af naturlige årsager ikke flytte luft, selv ved normale niveauer og et par subwoofere kan jævne frekvensresponsen ud på en måde, som ingen normal højttaler kan - også hvad angår placering og præcision.
Elac har jeg hørt en del om - men har aldrig selv lagt øre til dem. De får en del ros for deres små modeller, lidt ligesom med Q-acoustics. Men jeg gætter på at X34'eren vil være en fed lille højttaler, som vil give bred musikglæde. Selvfølgelig kan man få mere for større beløb - men i min verden gælder det om at få noget, hvor kvalitet hænger sammen med prisen og intet rigtig er galt - dvs. en god jævn performance, som man bliver glad for i hverdagen og i længden.
Dit udstyr er sikkert fint og i sidste ende vil det betyde mere at du får styr på det helt grundlæggende, som f.eks opstilling af højttalere og lyttepositionen
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 04 Januar 2018 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Ja.... der skulle ha' stået at små højttalere kan ikke flytte luft,s om større højttalere kan - af naturlige årsager. I dette tilfælde er det ikke det store problem, fordi hverken Elac eller Audio Vector i denne prisklasse, ville være i stand til at yde væsentligt anderledes i en given akustik og ved et givent niveau - simpel fysik. Og derfor vil jeg mene at Dynaudio's neutrale tilgang er at fortrække. Så kan man, som nævnt tilføje subwoofere senere, hvis man ønsker at opnå bedre og mere fysisk bas nedefter - selvfølgelig med omtanke for x34'erens totale SPL formåen. Ellers skal man tilføje en DSP og afskære deres nedre bas, så de ikke skal forsøge at spille dybt. Men alle disse muligheder kan man lege med senere, hvis det skulle være relevant for trådstarter 
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 04 Januar 2018 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Du læser/ser nok, at alle her har deres kæpheste og præferencer. En trykker diskant kan reddes, hvis det var det. Men....du må ud
og lytte! Der er mange fede højtalere der ude, som nye. Start her og få en erfaring for hvad du vil have. Alt efter dit lytterums
størrelse og ønsket lydniveau. Min erfaring er, at prisen ikke altid er afgørende, er meget med Pedersen her. Hvis du kikker brugt, er
det vel bare at sætte prisen og se hvad der byder sig til? Der er en del gode bud der ude (og her). God jagt!....ps fed pre du har
der?
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 05 Januar 2018 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler stærkt på at den polske test er vedrørende M3 Signature, men derimod ret sikkert den nyere S-serie, som også er afbiledet med mange
billeder i artiklen.

Den oprindelige M3 Signature er trods alt fra 1996 og frem, og der var stort set ingen online-tests af modellerne fra dengang.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 05 Januar 2018 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Vi bevæger os langsomt hen imod at få mere og mere seriøs data på det udstyr vi køber og bare fordi det er en polsk hjemmeside, behøver det ikke være forkert.
Men hvis der nu var nogle andre der gad måle på skidtet, så vi havde noget at sammenligne med
Det kan godt være at der er noget, som måler godt, som ikke lyder godt - men det er sjældent at det modsatte er tilfældet
Vi kan godt bedømme om vi kan lide at lytte på noget, men vi kan ikke lytte os til noget, som er en hel reel, teoretisk og videnskabelig konstruktion - som en højttaler nu engang er.
Der er vel ikke nogen, som påstår at man bare kan sidde og lytte lidt på nogle enheder i en tilfældig kasse og så få noget brugbart ud af det?
I min verden - som det også er fremført i utallige bøger, whiterpapers osv osv - så skal man altså måle og fremvise data/beviser på eventuelle påstande. Og hvis en højttalerproducent f.eks skriver at de bevist har lavet en dårlig deling for at sænke energien i mellemtoneområdet, så lyden er mere spiselig for dårligt udstyr, ringe indspillet musik og tvivlsom akustik - fint nok - det er i det mindste ærligt.
Der er så meget der bliver snydt med i denne verden. Måleudstyr er ganske billigt efterhånden - mål nu bare på dem eller find nogle andre - der er så mange muligheder og nogle levere rent faktisk varen - tag dem
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 05 Januar 2018 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Meget er sagt og skrevet om denne højtaler i denne tråd. Du har droppet i hvert fald det eksemplar du havde kig på. Har ejet en lidt ældre model i 3
år og kender nok i hovedtræk lyden. Mere har den nok ikke ændret sig på de år. Jeg har også spillet med mange forskellige setup på den. God eller
dårlig højtaler vil jeg ikke udtale mig om. For mig at se handler det om personlige præferencer. Går du efter en bestemt lyd? AV M3 sign. er en meget
slank lydende højtaler synes jeg. Går ok dybt i bassen, men har grundet de små enheder ikke vægt som andre højtalere med mere potente
basenheder. Det er der så nogen som foretrækker. Den er ganske detaljeret, men man bliver ikke på nogen måde bange for en kontrabas. Den fylder
ikke meget hvilket kan være en fordel. Er let at placere i forhold til lyden.
Er helt på linie med Gekkofinger. Du skal selvfølgelig ud og lytte til højtalere med forskellig lydsignatur. Her kan du danne dig overblik over hvad der
passer til dig. Der er så meget andet end Audiovector derude. Jeg kunne anbefale mange, men igen. Det bliver jo bare mine ører som dømmer. God
jagt. Det er sgu næsten det sjoveste...........

__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes