Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 09:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til TV med højtaler setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NikolajS
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Januar 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 02 Januar 2018 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Lad mig starte med at sige, at jeg er totasl hifi-newbie! Jeg agter heller ikke at blive ekspert, men vil rigtig gerne modtage gode råd.

Jeg har et smart TV (samsung) og nu vil jeg koble højtalere på. Jeg har 2 BOSE højtalere (BOSE 301, series II). De er nok 20-25 år gamle, men de har nu altid leveret god nok kvalitet til mig. Det ligner i udseende denne her: https://www.google.dk/search?q=bose+301+series+ii&client =firefox-b-ab&dcr=0&tbm=isch&tbo=u&source=un iv&sa=X&ved=0ahUKEwit78eNlrrYAhUHIpoKHbWMBx4QsAQILw& amp; amp;amp;biw=1920&bih=929#imgrc=6VsNQ9yEW89iUM

Nu skal jeg imidlertid købe en forstærker, der har digital udgang (digital audio out) eller optisk kabel (på dansk). Men hvilken forstærker skal jeg vælge? Mit setup er at de 2 højtalere bliver forhøjtalere til fjernsyn. Mindre rum på 5*5 meter med lille åbent køkken til den ene side og en trappe op til første sal. Højtalerne bliver som sagt forhøjtalere, der hænges på væggen (højt under loftet). Forstærkeren skal selvfølgelig have digital udgang, men skal altså også kunne koble almindelige gamle højtalere på, gerne med gammeldags stik (ved ikke om den standard er lavet om). Med gammeldags stik mener jeg, at man afisolerer højtalerledningen og skruer den fast eller tilsvarende i forstærker og højtaler - og så kører det :)

Det ville være oplagt at lave noget musik-anlæg'ish samtidig, dvs. hvis man kan streame via bluetooth eller wifi til anlægget (forstærkeren) eller tilsvarende fra smart phone.

Jeg er lidt uklar på mit budget. Jeg vil helst ikke over 2.000 kroner. Hvis det bliver med en smart streamning-adgang, så nok lidt dyrere.

Har I nogle gode bud derude?

Jeg håber at høre fra Jer.

Mvh. Nikolaj

Til top Vis NikolajS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajS
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes