Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 21:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Er min pickup i stykker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 16 Januar 2018 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nyligt købt en brugt Beogram 1700 pladespiller. Hovedsageligt fordi jeg synes, at den er super flot med sin tynde profil.
Jeg har i forvejen en Rega Planer 3, som jeg er super glad for, men det gør jo ikke noget, at man kan høre de store skiver to steder
i huset



Jeg er imidlertid stødt på et problem, for der er en højfrekvent støj, når jeg hører musik på Beogram'en. Jeg har først tænkt, at det
kunne have noget med interferens på kablerne, som jeg selv har loddet om fra DIN til RCA-stik, men nu er jeg kommet i tvivl, for
støjen dukker først op, når pick-up'en rammer pladen - så snart jeg løfter nålen, er der ingen støj.

Jeg tænker derfor: Er det pick-up'en, der skal skiftes? Jeg har fundet en MMC20E på Den Blå Avis til 550kr, og det virker til at være
den billigste løsning, og samtidig en lille opgradering fra den MMC20S, som sidder på pladespilleren nu. Omvendt er det mange
spildte penge, hvis det ikke er pick-up'en, der er problemet.

Jeg håber, at nogle af jer eksperter kan hjælpe mig
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2762
Sendt: 16 Januar 2018 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Højfrekvens støj. Altså ikke brum eller sner fra lysnetfrekvensen.
Der sker det i Beogram'en, at den kortslutter signalet fra pickuppen indtil nålen er sænket ned på pladen.
Indtil da kan du ikke vurdere om det er pickuppen der er defekt.
Muligheden er at der opsamles støj i samme øjeblik der åbnes for signalet fra pickuppen.
Men det falder sammen med at nålen rammer pladen bliver du nødt manuelt at løfte pickuppen efter afspilningen starter.
For derved at se om det er opsamlet støj der er forklaringen på den højfrekvente støj.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 26 Januar 2018 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Tak! Det var lige en viden som denne, jeg havde brug for! Jeg syntes heller ikke, at det lød som en defekt pick-up, og når jeg manuelt løfter nålen fortsætter støjen. Så er spørgsmålet bare hvordan jeg kommer støjen til livs.

Hvordan er det med stelforbindelse på sådan en Beogram? Jeg er jo vant til slet ikke at tænke på den slags på min Rega. Da jeg først prøvede pladespilleren brugte jeg et din-til-rca omformerstik, og der var der støj. Nu, hvor jeg har loddet rca-stik direkte på i stedet for din-stikket, er støjen der desværre fortsat.
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk
 
OleOle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 December 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 258
Sendt: 26 Januar 2018 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Var der en stelledning på din DIN-RCA omformer? Det skal der være.
Og også nu, hvor du har loddet RCA stik på. Stel løber normalt
gennem DIN-kablet.
Til top Vis OleOle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleOle
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2762
Sendt: 27 Januar 2018 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Det er normalt kappen på DIN stikket som er stel. Og den skal have forbindelse med stelforbindelsen (ground) på forstærkeren.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes