Forfatter |
|
Gummimand Forum Bruger
Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 113
|
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har købt en Marantz sr7010 og har downloaded deres remote control app, og den stinker mega!! Har i kendskab til en app man kan
bruge i sted for. Jeg kan ikke være den eneste her inde der har problemet. ca. 42% giver den 1 stjerne i google play.
Jeg overvejer kraftigt at købe en ny receiver, da jeg kun bruger telefonen til at styre den med.
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige med på en lytter. Har en Marantz neetværksafspiller hvor appen fungerer overordentligt ringe for mig. Hvilke problemer har du med receiveren?
__________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Gummimand Forum Bruger
Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 113
|
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når forstærkeren spiller, og min telefon har slukket for skærmen, når så jeg tænder for skærmen (skal til at aktivere min op låsnings
kode), stopper forstærkeren med at spille, kan jeg herefter ikke få kontakt til forstærkeren, uden at skulle slukke den på selve
forstærkeren.
Det er ikke altid jeg kan tænde finde forstærkeren når den er slukket via appen på telefonen.
Så synes jeg den er langsom
Når jeg høre internet radio, (uden at min telefon har haft slukket skærmen) skal jeg trykke stop på den kanal som den spiller for jeg kan
sætte en ny kanal på.
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit problem er at min afspiller taber forbindelsen til appen, så når jeg
har lavet en playliste og sat den i gang spiller den som regel kun et
par numre, hvorefter den stopper. Derefter er det helt forfra med
enten app eller remote...
__________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Azeone Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
bitnissen skrev:
Jeg er lige med på en lytter. Har en Marantz neetværksafspiller hvor appen fungerer overordentligt ringe for mig.Hvilke problemer
har du med receiveren?
|
|
|
Jeg bruger "Neutron" app til Marantz NA8005 det virker super :)
Den koster godt nok lidt, men i forhold til Marantz skod app's, så er den alle pengene værd vist nok 30-40 kr.
Kan både fås til iOS & Android har begge versioner og de køre bare :)
Streamer fra NAS via DLNA til NA8005, Neutron finde NAS og NA8005, det virker også med gapless afspilning ligesom Marantz app.
Andre der kan anbefale gode DLNA streamer apps ?
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se det er interessant! Den vil jeg bestemt prøve :) Har også en NA8005 :)
Dumt spm, skal man købe den to gange hvis den skal på Android og iPad samtidig?
__________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Azeone Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 23 Januar 2018 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja desværre :(
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 08 Marts 2018 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Azeone,
Jeg oplever desværre at Neutron taber forbindelsen til Marantz'en,
Det 'flag' man sætter i appen om at outputte til Marantz nulstilles
midt i afspilningen
Har du oplevet noget lignende? Eller nogen ideer til hvad der kunne
være galt?
Hilsen,
Bitnissen __________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Azeone Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 08 Marts 2018 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Batnisseen
Nej jeg har ikke oplevet problemer med den taber forbindelsen under afspilning, hverken på iOS eller Droid.
Men har oplevet det med mange andre app's bla. Synology Audio app som passer til min Synology NAS.
Er det på iOS eller Droid ?
Er det ved ca. samme tidspunkt den mister connect, efter du har startet afspilning, eller er det random det sker ?
Måske det kan være noget power settings indstilling til Neutron App'en på din iOS / Droid dims der skal sættes til fuld adgang og IKKE lukke ned ved
pauseskærm.
Der er en ligende settings i selv Neutron app'en ( Keep process running in background inden i "settings" )
VH
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 08 Marts 2018 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er meget samme opførsel som marantz' egen app, den
spiller et tilsyneladende tilfældigt stykke tid, og så stopper musikken.
Den lille røde knap i appen som angiver at den sender musikken til en
anden enhed (Marantz'en) er så ikke rød længere :(
Det er en android, har ikke prøvet på iOS.
Tænker at problemet måske ligger hos router en :(
__________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Azeone Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 05:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan også være noget router net indstilling.
Hvad står din NA8005 til i netværks indstillinger ?
Står den til fast ip eller DHCP ?
VH
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, den er på dynamisk ip. Og i forhold til nas'en funger set fint.
Afspilles direkte fra selve na'en kører det bare __________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og ps, jeg er ikke den store haj til opsætning af rotere og den slags...
__________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Azeone Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 09 Marts 2018 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at ændre til fast ip i din NA8005.
Kan være fordi din router giver NA8005 et nyt ip nr. Når routere
n leasetid opnås og nyt ip gives via dhcp = neutron skal søge
efter na8005 og du mister forbindelse.
Jeg bruger selv fast ip på NAS & NA 8005 !
|
Til top |
|
|
bitnissen Forum Bruger
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 10 Marts 2018 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj igen. Nu er den sat op med fast ip, og en hurtig test viser at
det har løst problemet. Jeg undrer mig over det, da lease tiden på
DHCP var ret lang.
Anyway, tak for det brugbare input __________________ Mvh Bitnissen
|
Til top |
|
|
Azeone Forum Bruger
Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 10 Marts 2018 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak
Glad for det har hjulpet så du igen kan nyde din NA8005
|
Til top |
|
|