Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD transport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 17 Februar 2018 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er meget individuelt med oplevelsen af de fysiske medier og streaming.

Personligt har jeg været skiftet til ren streaming ad to omgange. Begge gange mistede jeg fuldstændigt lysten til musik.

Jeg har så også forsøgt en mellemting, hvor jeg både havde mulighed for at benytte fysiske medier og streame, men det samme skete som i ovenstående tilfælde.

Er så kommet til den konklusion, at i det øjeblik mit stereoanlæg har internetadgang og det på ene eller anden måde skal betjenes med enten pc eller smartdevices, så slukker jeg for inspirationen.

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, så mener jeg at den omtalte Audiolab er en fornuftig maskine at starte op på. Der kan godt være noget at hente i et andet drev, og det behøver kun være selve værket i maskinen, men kan også være relateret til de implementerede digitale filtre og clock'en i apperatet.

Rigtig mange har gode erfaringer med de gamle TEAC CD-drev eller Pioneers ældre DVD-maskiner, men jeg ville starte med Audiolab'en og så ellers prøve mig frem. Vel og mærke uden at sælge Audiolabøen. Behold den som reference, indtil en sikker aftager er på plads.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
hifi4ever
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Triax

Bruger siden: 14 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 17 Februar 2018 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Samme oplevelse her. Har forladt streaming og skiftet 100% tilbage til LP og CD samlingen. Kunne også konstatere den manglende lyst til at fordybe sig i
musikken ved streaming.

Og ja en god cd transport har stor betydning for lyden. Jeg kan anbefale Cambridge CXC der lidt ligesom BD drev også læser mere omhyggeligt for at
kunne afspille med mere overskud.

__________________
Livet er for kort til dårlig lyd.....
Til top Vis hifi4ever's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi4ever
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes