Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 16:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikrojumbo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 31
Sendt: 18 Februar 2018 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har for nylig købt en brugt Thorens TD 320 (ikke noget MK, så jeg formoder I), med en TP16 tonearm og en, næsten ubrugt, OM40. Den er tilsluttet RIAA på min Luxman LV-107u

Allerede i dette setup kan jeg høre at der er betydeligt mere ro i lyden end når jeg hører fra min Hegel HD11, men der skulle være mere vellyd at hente. Spørgsmålet er bare hvordan.

Jeg overvejer en brugt TP90 tonearm, den skulle være en af de bedste fra Thorens, og ville umiddelbart kunne byttes ud med den originale. Rega RB330, som ny, kunne også være en mulighedAndre ideer modtages gerne

Luxman har lavet nogle gode riaa forstærkere, men jeg ved ikke hvor meget der er implementeret i min forstærker. Der kan sikkert også hentes noget der. Nogen der har en ide om hvor langt jeg skal op i pris for at få noget bedre?

Pickuppen er jeg umiddelbart tilfreds med, selvom jeg gerne vil prøve med mc pickup på et tidspunkt.

Jeg hører meget gerne bud på hvordan jeg skal komme videre i dette
Til top Vis Mikrojumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikrojumbo
 
Niels Schmidt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 19 Februar 2018 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Hej.
Fin pladespillerkombi. Vær dog obs på at de lette arme fra Thorens  ikke er glade for PU-er med for megen egenvægt.Netop derfor er OM40-eren god i din TP16-arm. Tænker RB330 vil være en god allround, også hvis du f.eks vil prøve en MC-pu på et tidspunkt.
Dette skrive ud fra, at jeg selv i sin tid havde en 166mkII med TP16, både med OM 30 og 40 nål på og gik fra den da jeg ville "længere op"  mht pu.
Jeg skriver fordi, det ellers er min erfaring at en bedre pu er sagen, men at du som nævnt bør være obs i forh til din TP16-arm.
Ekstern riaa kan være interessant, f.eks en Trigon "Vanguard" enten i mk1 eller 2. 2eren kan opgraderes med der "Volcano" batteri forsyning... Project har og nogle fine nogen til fornuftig pris...
Måske du kender nogle, der vil komme forbi med "noget" I kan lytte på. Riaa-er er oftest til at flytte rundt med.
Håber det kan være til inspiration. MvH.



__________________
Med HiFi-hilsen: Niels
Til top Vis Niels Schmidt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels Schmidt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes