Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 22:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Mit TV er desværre dødt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CalebLarue
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Kære Alle,

Mit super lækre Philips tv model: 55PFL8008S er desværre død, har prøvet alt men ligemeget hvad så lyser dioden kortvarigt 2 gange og slukker herefter i 2-3 sek. (Den er fra Juni 2013)

Er på udkig efter et nyt tv og vil høre hvad i syntes om følgende 2 modeller?

Min eneste krav at det som minimum har ligeså et godt billede som den jeg har i dag

1: 55PUS7502/12  Kan jeg få til 6700 Kr.
2: OLED 55POS9002 Kan jeg få til 11.111 Kr. (Er ikke tilbøjelig til at give så mange penge for et TV)

Hvad syntes i, kan jeg nøjedes med 55PUS7502 og få en ligeså god en billede hvis ikke bedre?


Mvh. Caleb


Til top Vis CalebLarue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CalebLarue
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Før var det Panasonic der rykkede og jeg er stadig glad for mit gamle 50" plasma, som jeg fik til 1500 på den blå avis. Det bruger lidt strøm, men kun ca det dobbelte af et nyt OLED og så kan jeg dælme bruge det i mange år, før vi når op på de 28.000, som det kostede som nyt - ja selv i forhold til 10-12Kkr

I dag vil jeg mene at de bedste billeder jeg har set, er LG. Philips er bare lidt nede af ranglisten, når det gælder kundetilfredshed og holdbarhed... også i f.eks de test, som man ser i Tænk osv. Samsung er heller ikke ringe - men jeg syntes stadig at LG er toppen i dag.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Enig med Digital Thor; LG er fine og prisen ok. Jeg ville nok satse på et OLED. Sortniveauet er rigtigt fint, slår selv mit gamle LG
Plasma her. Går ud fra at det alligevel er Samsung og LG skærme der sidder i de fleste tv i dag. Måske lige bortset fra Sony?
Jeg ville også kvie mig ved, at betale kassen for et tv. Men priserne dykker kraftigt og OLED er bare så meget bedre.....end LCD...
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
CalebLarue
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input  Digital_Thor & Gekkofinger

Jeg blev forelsket i Philips Ambi Light, så kommer nok ikke udenom denne producent.

Hvis jeg går ud og køber en 55PUS7502 får jeg så ligeså godt et billede eller bedre end den model jeg har som døde = 55PFL8008S ?  Det er det vigtigste for mig at vide :)

OLED er selvfølgelig klart at foretrække, men med 4 maks 5 års levetid syntes jeg at det er peberet at give over 10 k for et TV der alligevel koster mindre end det halve om 1-2 år når nye modeller kommer til, er ikke så glad for den slags afskrivninger på budgettet... Kald mig nærig men det er sådan jeg har det.

På den anden side så får man altså så meget mere tv med en OLED og blær effekten er ikke til at tage fejl af når man får venne par på middag - besøg
Til top Vis CalebLarue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CalebLarue
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Citat:
A lifespan of 100,000 hours, if correct, appears to refute the rumors that especially LG’s local neighbor likes to spread. Samsung has reportedly given up on mass-producing OLED TVs and has cited longevity as one of the reasons. Samsung will instead focus on so-called QLED TVs.

For comparison the half-life for the backlight in LCD TVs is typically rated at around 60-70,000 hours. However, most often components fail before the backlight dies out.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?id=1465304750&suba ction=showfull
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Ja +10 års levetid. Det ligner noget fra billedrørenes gyldne alder! Og det med skærmen kørende 24/7. Om den ene model er bedre
end den anden må du selv vurdere. Jeg syntes ikke at det drejer sig om blær. Jeg oplever først nu, at der er tv der kan gengive
bedre billede/film end plasma formatet kunne/kan. Har set en del LCD og LED gennem tiden. Og høret folks begejstring. Og set
pixelerede billeder og dårlig panorering. Eller hvad det nu hedder. Og sortniveauet. Mange nyere tv (generalisering) er meget
skarpe, men ikke særlig naturtro. Men man ser vel oftest de indstillet efter fabriks indstillingen. Der kan pilles en del! Helt ind i
menuerne! Selv mit gamle LG har en del indstillinger, som blev fundet på nettet. Kalibrering! Jeg ville ikke tvivle på, at hvis den
gamle LG stod af, ville en ny Oled være valget. Forhåbentligt først når prisen siger 5000 og 8K er standarten. Eller 12K eller.....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 12 Marts 2018 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Uha - 8 og 12K. Jeg gider ikke engang koncentrere mig om 4K, selv om jeg da godt kan se at det bliver bedre, når man sidder rigtig tæt på. Fuld HD er rigeligt til mig - det er alligevel meget lidt materiale med så høj opløsning - i hver tfald det som jeg ser 
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 13 Marts 2018 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt Philips 3 gange: Første, sidste og eneste

Det er laaaaaang tid om at tænde. Der kan KUN trækkes surround ud af coax digital ud (ja jeg har rodet med indstillinger - og Philips har bekræftet det er sådan).

Køber aldrig det l... igen.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
CalebLarue
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 22 Marts 2018 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Nå, det blev så en OLED tv alligevel, blev overtalt til at købe Philips 55POS9002. Så holdte den lange smørre om afskivninger ikke når det kom til stykket :D
Til top Vis CalebLarue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CalebLarue
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 22 Marts 2018 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Er billed så bedre end det gamle! Fortæl fortæl.....
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
CalebLarue
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2016
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 23 Marts 2018 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Det er lidt svært at sige når mit gamle TV er død og har været det i 2-3 uger, men den står en del bedre når man står og sammenligner med andre TV'er hos Elgiganten.

Dog er forskellen på den og 65PUS7502 som stod ved siden af ikke det helt store.

Men for at være helt ærlig når TV'et kommer hjem i stuen og man ikke har noget at stå og sammenligbe ned, så kan man ikke se det store forskel, kan kun huske at billedet på det gamle TV var rigtig fin og jeg var fin tilfreds.


Til top Vis CalebLarue's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CalebLarue
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes