Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hyletone? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Benger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 Marts 2018 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Godaften!

Jeg har for en lille uges tid siden købt mig en NAD C368 til mine Dynaudio M20 grundet mulighed for MDC moduler, heriblandt HDMI modulet. Den blev pakket ud og sat til og jeg opdagede straks en højfrekvent hyletone/whine fra forstærkeren - om den spiller, eller bare står tændt uden at spytte lyd ud gør ingen forskel.

Derfor ville jeg høre om andre ejere af NAD C368 har oplevet samme problem, eller om jeg bare har været uheldig og har fået købt mig en defekt forstærker som måske bare skal byttes. Tonen ligger over de 15-16 kHz vil jeg skyde på.

Jeg snakkede i dag med forhandleren og det var ikke et problem de havde hørt om før, men igen er det heller ikke alle der kan høre de høje frekvenser - så jeg smutter en tur derhen i morgen og prøver at lytte til en af deres demo modeller og ser om det er en generel fejl for modellen, eller om jeg er uheldig. Jeg tænkte dog at der måske var nogle kloge hoveder herinde der måske kunne hjælpe mig med at afklare problemet inden.

Mvh.
Steffen
Til top Vis Benger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benger Besøg Benger's Websted
 
FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 518
Sendt: 22 Marts 2018 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det er sikkert ikke til megen hjælp, men alligevel... En anden bruger har i en tråd her på sitet, skrevet om at hans DAC, NAD M51, hyler som din.. Jeg har selv en M51, og den er tyst som graven... Så der er nogle (DAC) der ude som hyler, og andre som ikke gør...

Jeg håber du får løst dit problem. Personligt ville jeg ikke have udstyr som hyler. Det må være at betragte som en fejl... Om det så er konstruktionen eller ej..

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane
 
Benger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 Marts 2018 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det var helt klart til hjælp, tak for dit svar! Så tyder det jo lidt på at NAD er lidt sjuskede med deres QC - jeg håber dette er tilfældet da jeg som sådan er glad for forstærkeren, og ikke har kunne finde andet i samme prisleje med samme funktioner og muligheder. Jeg hopper som sagt derned i morgen og lytter til deres demo model, og håber at denne ikke siger en lyd - så skal min nemlig bare ombyttes til en ny. Hvis ikke, ja så går jagten jo ind igen :(
Til top Vis Benger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benger Besøg Benger's Websted
 
Benger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 27 Marts 2018 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg var i dag forbi forhandleren, både demo modellen og en helt ny forstærker led af samme
problem, det virker altså til at være et generelt problem for C368'eren. Vi lyttede også til C388, og
den var musse stille, så nu skal jeg overveje om jeg vil betale de 4500kr ekstra og gå med C388.
Til top Vis Benger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benger Besøg Benger's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes