Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 01:17   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Quad z-3 vs Avance Epsilon? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kgb2720
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 April 2018 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har just udskiftet min NAD 3805 og Avance Epsilon 980 højtalere med Marantz SR6011 forstærker og quad z-3 højtalere.

Jeg har altid været glad for det gamle setup, og efter installation og opsætning af det nye udstyr - så tænker jeg faktisk at det gamle spillede MINDST ligeså godt. Faktisk vil jeg sige der er væsentligt bedre punch i det gamle set up. Er det mig der er komplet idiot? Og hvor meget vil det ændre på lydbilledet når de nye højtalere er spillet til?

Til top Vis kgb2720's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kgb2720
 
kgb2720
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 08 April 2018 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Og det er selvfølgelig en DENON 3805, ikke NAD.
Til top Vis kgb2720's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kgb2720
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 08 April 2018 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Først har du tjekket indstillinger på din nye receiver. At højttalere ikke står på small til musik. Har du subwoofer? Jeg ville personligt selv ikke spille med subwoofer til musik. Hvis du eger en subwoofer og vil benytte den, vil jeg anbefale at du spiller med højttalerne sat til large, da du dine højttalere også vil spille dybe toner. Er der mulighed for indstilling til 2 kanals stereo og en indstilling til surround, hvis du eger sådan et system?

Har du prøvet med anden placering af højttalere. Måske det manglende punch er placering betinget. Uden at have hørt dit nye anlæg undrer det mig. Måske det er mere korrekt og neutralt og dit gamle anlæg, var tonet til en lidt mere svulstig gengivelse. Selvom dine højttalere har en lav drifteffekt, skulle der være nok kraft i din forstærker, ved normal lytning. Har du prøvet med musik du ved er af god lydkvalitet, her tænker jeg på musik, du ved er godt indspillet? Hvis dit anlæg er mere neutral, vil du opleve, på indspilninger, der er præget af der er skruet på loudness knappen.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes