Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 15:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Netværks/Medie afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 21 Maj 2021 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  


Hej vaeggemose. Gem dine cd’er på harddisken. Sådan har jeg valgt at gøre det.



En computer og en konverter giver muligheden for at konvertere med f.eks
dBpowerAMP Music converter, og gemme mine cd’er som her, i Flac filer.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 Juli 2021 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Netværks Afspiller ?

Er du også én af dem, som har valgt at lade din CD-samling flyttet over på en ekstern NAS-server. Så mangler
man jo en kilde til afspille sin musik. Efter hånden findes der et stort udvalg i netværksafspiller, til meget
forskellige priser. Hvad har du valgt -

Virker det som du forventede - Var det besværligt at sætte op. - Hvad for en prisklasse. - Hvad anbefaler du.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 03 Juli 2021 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt en Innous Zenith Mk. III med Roon Core som streamer/server. Den får signal fra Internettet via et Cat. 6 kabel fra router
til en EtherRegen switch, og derfra til streamer via en Cat 8 kabel. Switchen gør, at kablet fra router til switch ikke betyder så meget
som kabel fra switch til streamer. Fra streamer/server et Nordost Heimdal 2.0 USB-kabel til Primare Pre60, hvis indbyggede
D/A-konverter lyder fremragende.
- Det virkede som forventet.
- Det var let at sætte op.
- Innous'en kostede ca. 25.000, Roon ca. 4.300r, tablet'en ca. 1.500kr. Ethernet-kablerne vel 500kr tilsammen.

Mit setup kan anbefales, Innous'en og Roon fungerer godt, kun er der i 5% af tilfældene problemer med metadata til indlagte CD'er, men dt er næppe
Roon's skyld.

Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 Juli 2021 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  




Hej Jens. Tillykke med dit setup, til de priser må man sige du er gået all in.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 282
Sendt: 03 Juli 2021 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Raspberry pi 3 med Picoreplayer software, pris ca. 300-, direkte fra raspberry'ens usb jnd i tilsvarende stik på et par Beolab 90.
Musikserveren er endnu en raspberry pi der kører Lms software, raspberry pi er her en model 4 da den også bruges til en del andet.
Streameren kører trådløst mens serveren kører kablet.
Alt udstyr efter routeren er fra Ubiquiti og omfatter bla, 5 kablede accespoints der tager sig af den trådløse dækning af huset.
Streamer softwaren er enormt stabilt og styres fra diverse telefoner og pads med forskellige aps, alt efter om det er Qobus, lokalt indhold eller
radio eller noget helt tredie der lyttes på.
både streameren og serveren klarer Airplay, Dnla, Bluetooth samt en del andre protokoller hvis lysten skulle være i den retning, ligesom de
fleste formater kan afspilles
Lydkvaliteten er der ikke noget at udsætte på, det er jo ren data trafik indtil signalet møder Beolab 90 og der tilsættes en clock,
For et par år siden havde jeg besøg af en med en Aurelic Aries G1 der gerne ville sælge den til mig. Aurelicen blev testet op mod min raspberry,
der på daværende tidspunkt kørte som Roon endpoint, det lød fortræffeligt, men der var ingen lydforskel på de to kandidater overhovedet
hvilket alle tilstedeværende nok undrede sig lidt over

__________________
Hvis det måler skidt og lyder godt, er dine ører måske ikke så gyldne som du selv tror
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 03 Juli 2021 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har en SOtM sms-200 streamer, som er koblet til google wifi mesh med et supra lan-kabel. Strømforsyningen er en paul
hynes SR4T, og den er koblet på min Audio GD DI-20 med et dyrholm usb kabel (ukurant x prototype ), inden den rammer
min dac (electrocompaniet ecd-1).

Modsat Gnist, så oplever jeg en forskel på “dimser” i den digitale kæde. Jeg har eksperimenteret med forskellige lånte lineære
strømforsyninger til sotm’en, og jeg oplevede en forskel mellem dem.

Netværk oplever jeg også forskel med, købte på et tidspunkt nogle optiske convertere, så støj fra netværket blir cuttet, men jeg
oplevede, at lyden var meget afhængig den strømforsyning, der er tættest på sotm’en, og det gjorde mig noget frustreret, for
jeg havde lige købt een dyr strømforsyning

Sotm’en fødes af en laptop med roon, og det er fuldstændigt stabilt. Jeg har ikke kunnet konstatere forskelle på, hvad der
trækker roon core, så længe den er placeret i en anden del af huset - en lidt vigtig pointe ikke at slutte den til samme gruppe
som strømføder anlægget. Oprindeligt var det tanken, at laptop og sotm skulle kobles på samme router, men det lyder bedre
med laptoppen koblet på trådløst.

Oplever også, at den digitale kæde er følsom overfor jord - hos mig lyder det bedst uden. Og fase er vigtigt, især med Audio
GD’en.

Priser: Gav 2.000 for sotm’en, 4.500 for strømforsyningen, 4.500 for audio gd’en. Laptop havde jeg i forvejen. Og så lidt kabler
også..
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 September 2021 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres indlæg.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 November 2021 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 09 November 2021 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Har set på denne: Belkin Soundform Connect
Det er ikke en netværks afspiller, men en lille boks med Airplay 2, det er det eneste den kan, den svarer lidt til en
Google Chromecast Audio.
Pris ca. kr. 800,-

Jeg overvejer den til mit køkken setup, der består af et par aktive højttalere med optiske indgange.
Den kan også bruges til et HiFi anlæg, såfremt man har en optisk indgang.
Den har også en 3,5mm indgang, men i følge diverse bruger reviews er lyden meget ringe (lav lyd).
Nogen der har erfaringer med den?

Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 09 November 2021 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

 

Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 17 November 2021 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Belkin Soundform Connect købt ;-)
Meget nem opsætning i Apple Home med iPhone. Tilsluttet til aktive højttalere via optisk indgang. Lyden er god og kan
styres fra iPhone, iPad og Macbook.
Godt produkt. Undrer mig over at Apple ikke selv producerer en.
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1319
Sendt: 17 November 2021 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  


Den nye Bluesound Node (N130) modtager omkring nytår en softwareopdatering, således at der kan sendes digitalt ud via USB. Dermed kan
denne streamer være grundstenen i et highend setup, hvori der indgår en DAC, der kan håndtere asynkron usb overførsel.

Har man netop allerede en god DAC med en god masterclock, får man herved mulighed for at kunne overføre data til DAC´en efterhånden som
den sender requests: altså bliver det DAC´ens masterclock der bliver det afgørende.

Hermed kan den tidsmæssige afstemning dvs. jitter reduceres til ingenting, hvorved denne streamer - med adgangen til et bredt udvalg af
musiktjenester og Airplay2 - pludselig kan vise sig at være et superkøb til 4.495 kr.

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 November 2021 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  


Hej itjf. Tak for dt indlæg.

Belkin Soundform Connect vil også være en oplagt enhed at tilslutte optisk til Xeo 3 eller 4 HUB.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 December 2021 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  


Denon og Marantz introducerer en 3-port 8K HDMI switcher.

Sound United- mærkerne Denon og Marantz har introduceret en 3-in, 1-out 8K HDMI-switcher,
der er designet til at give ejere af kompatible Denon og Marantz 8K AVR'er fleksibiliteten til
nemt at tilslutte op til tre 8K og 4K/120Hz kildenheder til deres underholdningssystem .

Denne Denon AVS-3 og Marantz VS3003 omskiftere har en kompakt formfaktor for let placering.
Frontpanel er udført i børstet aluminium, har også en lille håndholdt fjernbetjening til switch input.
Oven i det er switcherne kompatible med HDMI CEC, så de vil automatisk tænde og slukke og
skifte input, når HDMI CEC er aktiveret på alle tilsluttede HDMI -enheder inklusive switcher, AV -
modtager, tv og tilsluttede 8K kildeenheder. Som en bonus kan begge switchers også styres via
AV -receiverens fjernbetjening, hvis en bruger foretrækker denne mulighed frem for en dedikeret
IR -fjernbetjening eller HDMI CEC.

Integratorer: Entusiaster vil sætte pris på, at begge leveres med aftagelige vægbeslag samt
IR-repeater-kapacitet til rackinstallationer, udsyn uden for syne eller AV-møbler, der kan blokere
IR-modtagelse.

Kompatible AV -modtagere og processormodeller fra Denon og Marantz
Denon AVC-A110        Marantz AV8805A
Denon AVC-X8500HA        Marantz AV7706
Denon AVC-X6700H        Marantz SR8015
Denon AVC-X4700H        Marantz SR7015
Denon AVC-X3700H        Marantz SR6015
Denon AVR-X2700H / DAB        Marantz SR5015 / DAB
Denon AVR-S960H        Marantz NR1711

Tilgængelighed

Den Denon AVS-3 og Marantz VS3003 HDMI switchers vil være tilgængelig i oktober 2021
fra Denon.com og Marantz.com, samt gennem autoriserede forhandlere



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7533
Sendt: 17 December 2021 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Er det en netværksafspiller??

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 17 December 2021 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  



@ Ronin.

Mener du da ikke at AirPlay er = med streaming.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 26 Januar 2022 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Streamer - Netværksafspiller:

Med en netværksafspiller kan du lytte til al din musik fra en netværksharddisk, internetradio
eller musik tjenester som eksempelvis Spotify. Ordet 'streaming' dækker efterhånden over en
helt masse ting. I denne sammenhæng dækker det over afspilning af musik. En netværks
afspiller er i dag blevet en af de mest populære måder at lytte til musik på, og med god grund.

Netværksafspilleren kan hente musik fra din lokale netværksharddisk (NAS server) eller afspille
musik og radio via internettet. Har du lagt hele samlingen af CD'er over på din netværksharddisk
(NAS) eller en ekstern harddisk. Så mangler du bare en PC afpiller med USB digitaludgang.

Løsningen er en ekstern digitalkonverter (DAC) med USB port. Den forbinder computeren med
dit stereo setpå, f.eks aktive højttaler, uden at du skal igennem pc’ens analog udgang. En DAC
forvandle din computer til en fantastisk lydkilde.

DAC - USB overførsel:
Med DAC/USB bruges pc’ens clock slet ikke, men får informationerne som pakkedata for så
at clocke signalet selv. Det aktuelle produkt har faktisk to clocks – en til musiksignaler med
sampling-frekvens 44,1, 88,2 og 176,4 kHz og en til 48, 96 og 192 kHz. Dermed er der altid en
clock, der passer 100 procent til signalet, uanset hvilket lydformat du streamer eller har gemt
musikken i.

USB versioner 1/ 2/ 3:
USB 1 understøtter musikfiler op til 24 bit/48 kHz, men ikke højere (cd-kvalitet er 16 bit/44,1 kHz).
Windows-brugere kan downloade en ASIO-driver for at understøtte USB 2, og dermed opnå højere
opløsning. USB 3.0 understøtter op til 5 Gbit/s (625 MB/s).


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7533
Sendt: 27 Januar 2022 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:


@ Ronin.

Mener du da ikke at AirPlay er = med streaming.


@Peter - dit opslag omhandler en 8K HDMI-switch. Jeg har egentligt svært ved at se hvad det har med Airplay og netværksafspilning at gøre. Du nævner
det ikke engang ude af kontekst i opslaget. Det er fint at være glad for at poste opslag i en lind strøm om alt og ingenting, men nu omhandler tråden,
som du selv har startet, jo netværksafspillere og det er der faktisk intet af i dit indlæg om en 8K switch fra Denon. Derfor spørgsmålet!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7533
Sendt: 27 Januar 2022 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Jeg benytter Elac Discovery som kører med Roon Essentials. Den fungerer fint men understøtter ikke MQA og det nyere high res.

Derfor er den suppleret med en Hifi Rose RS150 med indbygget SSD og optisk drev så jeg kan vælge at rippe cd' er on the fly direkte ind i afspilleren.
Den henter selv metadata og generelt fungerer det rigtigt godt. Lyden er samtidig i topklasse og så er brugerfladen, som er deres egen, meget tæt på at
være perfekt ift funktionaltet og integration af tjenester osv.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Januar 2022 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

@ Ronin. Hvorfor betale for noget man ikke har brug for. Jeg er nok ikke den eneste
med et setup som på min sidste tegningnings forslag, og her er en computer nok.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes