Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 17:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Helt nyt med pladespilleren i centrum (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HrSkabet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Juli 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 08 Juli 2018 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Godaften Hifi4all!

Jeg er en ung studerende, der skal investere i noget nyt HIFI, og det her er mit første indlæg herinde. For nylig var jeg forbi en kaffebar i Århus, der havde et fantastisk fedt pladespiller-setup, og jeg fik straks lyst til at bevæge mig ind i en verden af pladespillere og analog lyd… Så kan jeg endelig få spillet min Frank Ocean Endless-lp!

Mit budget er på ca. 10-12.000 kr!

Efter et par dages læsning herinde og en hulens masse anmeldelser på nettet fik jeg dannet et overblik over det, jeg havde brug for - i øvrigt er det virkelig fedt at læse de passionerede indlæg fra nogle af brugerne herinde.

For et par dage siden faldt jeg over et tilbud her i tilbudsavisen på en brugt integreret Primare i22 forstærker i god stand uden DAC-modul til 3500 fra en butik i Ålborg, hvilket jeg umiddelbart synes var et rigtig godt tilbud - jeg købte sagen! Den har 2 x 80W ved 8Ω.

Af højttalere har jeg tænkt mig et par Buchardt S300, der både ser godt ud og tilsyneladende skulle lyde godt; umiddelbart ser jeg dem til omkring 5000 brugt. En helt anden ting er, at jeg selvfølgelig ikke ved, hvordan højttalerne spiller på præcis mit værelse.