Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til B&W CM1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 28 Juli 2018 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens

Jeg skal finde mig en passende stereo forstærker til mine B&W CM1, og vil gerne høre om folk har nogle gode forslag til gode kombinationer. Krav: 2x Optiske indgange (til henholdsvis Google Chromecast og TV/filmlyd). Bonus: Analoge indgange, og mulighed for pladespiller i fremtiden. Evt netværksmuligheder, så jeg kan streame min gamle CD samling, jeg nu har liggende på en NAS server i FLAC. Budget: 3.000-4.000,-

Om der er tale om en digital integreret løsning, om en analog forstærker + ekstern DAC, eller måske endda effektrin, forforstærker og DAC er underordnet. Jeg vil bare have mest vellyd for pengene, og har ingen kvaler med at købe brugt. Jeg er mest til varm, og måske lidt tilbagelænet lyd. Det tror jeg også vil komplementere CM1'erne ganske pænt.

Jeg har selv overvejet noget Rotel. Fx RA 06 eller lignende. Jeg har også overvejet NAD. Evt C326Bee eller måske endda C356Bee. Ovennstående modeller synes jeg man kan finde jævnligt, til mellem 1.000-3.000 kroner. Så ville jeg kunne købe en DAC ved siden af. Hvis der skal være tale om digitale forstærkere, har jeg også overvejet NAD D7050. De er også jævnligt til salg, til omkring 2.000-3.000,-. Men her er jeg i tvivl om hvorvidt den har kræfter nok?

Jeg har også set mig lidt lun på den noget nyere lillebror NAD D3020 v2, som jeg ville kunne købe fra ny. Men her er jeg noget skeptisk i forhold til om den kan trække højtalerne? Jeg har også læst positivt om Marantz. Fx PM 6006, som jeg også
ville kunne købe fra ny.

Er der andet jeg mangler at tage med i ligningen? Hvis muligt vil jeg naturligvis gerne teste kombinationen inden køb.

Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL
 
Farving
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juli 2018
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 29 Juli 2018 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Hej NesraL,

Jeg har selv en lidt lignende tråd herinde hvor jeg leder efter en forstærker el forforstærker combo ala din. I den forbindelse har jeg lånt en NAD C338 og C368 og jeg må indrømme at de 2x50W fra C338 bare ikke er nok til mine Dynaudio Contour S 1.4.

Jeg kan se at dine B&W CM1 har en følsomhed på 84dB og er 8ohm, hvor jeg har 85dB 4ohm. Jeg er bare i tvivl om du kan "nøjes" med en NAD D3020. Jeg vil nok anbefale dig at gå ud og lytte, der burde være noget tilsvarende og så finde ud af hvor meget effekt du har brug for. Det afhænger selvfølgelig også af materiel og lydniveau.

Men hvis du går efter varm og tilbagelænet lyd, så er NAD et rigtigt fint bud. De blev vraget af min hustru fordi de var for tilbagelænet :D

Finder du den rigtige løsning så sig endelig til, jeg har ikke fundet min endnu!

/Farving
Til top Vis Farving's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Farving
 
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 30 Juli 2018 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hej Farving

Tak for svar

Jeg er også bange for, at NAD D 3020 v.2 ikke har kræfterne der skal til. Men jeg har tænkt mig at lade det komme an på en prøve på et tidspunkt. Jeg kan selvfølgelig ikke høre den ad på min egne B&W CM1'er. Men jeg tænker det vil give mening at høre forstærkeren i kombination med B&W 707 S2. Så vidt jeg har forstået, er serien en videreudvikling af B&W CM S2 serien, og højtaleren har meget lignende specifikationer ift til mine. 1" diskant, og 5" bas/mellemtone, ligeledes med en følsomhed på 84db.

Så kan jeg jo passende i samme ombæring høre dem ad på en NAD C338, og hvad ellers de har indenfor mit prisleje.

En anden forstærker jeg har læst lidt om i mellemtiden, er Rega Brio-R. Dem har jeg set et par stykker af brugt, til ca. 2500-3000 kroner. Den har i hvert fald fået rigtig fine anmeldelser. Men igen er jeg bange for at spørgsmål er hvorvidt den har kræfter nok.

Du skal i øvrigt også være velkommen til at give besked, hvis du falder over en løsning der opfylder de lignende krav du har til dine højtalere. Så er jeg interesseret i at høre mere

Mvh
Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 30 Juli 2018 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Prøv en Nait 5i, den er langt bedre end det konsumgrej der tit nævnes
Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
Farving
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Juli 2018
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 06 August 2018 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej NesraL,

Jeg henviser til min egen tråd for uddybet forklaring.

Mit setup bliver
Pladespiller: Pro-Ject Debut Carbon Esprit (2M Blue pickup)
Forforstærker: Emotiva PT-100
Forstærker: Nord Acoustics 2x500W (lånt indtil jeg finder noget tilsvarende, tænker 2x250W Hypex nCore moduler)

Jeg kan se forstærkeren står i dag til ca 10k hos Nord, så det er også noget af en udgift, men blev gjort opmærksom af en gut på Facebook at det var muligt at købe modulerne og bygge selv, så det kan godt være det bliver enden på det.

Men jeg er forelsket på alle planer og hustruen sad med tårer i øjnene i går til et live nummer med Ed Sheeran (hendes ynglings), så det er helt klart en keeper for os.

/Farving
Til top Vis Farving's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Farving
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes