Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 17:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Opsætning Meridian MC200? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 19 August 2018 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Hej forum,

Jeg har en Meridian MC200, som jeg har et noget anstrengt forhold til for tiden. Den er min primære kilde til musik i mit system, og med jævne mellemrum kommer der ingen lyd ud af den. Senest havde jeg den ved en forhandler, hvor de spillede på den uden problemer. Jeg kommer hjem, den spiller, men efter min kæreste var kommet til at slukke den vil den ikke længere sige noget overhovedet.

Sidder jeg ved en computer kan jeg sagtens gennem Sooloos systemet afspille det musik, der ligger lokalt på apparatet på min computer, med prøver jeg at sende det uden gennem min MC200 siger den bare "loading". Nogle gange siger den, den spiller, men når den viser hvor meget den har spillet når den et par sekunder hen på et minut og der er ingen lyd. Jeg har genstartet, prøvet andre indgange på min DAC, leget med mit netværk, og det ender altid med ingen lyd og jeg har flere gange tænkt jeg bare burde smide den af h til.

Er der nogle herinde, der har erfaringer med produktet og som kan hjælpe en mand, der meget gerne vil have musik på sit anlæg?

Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 19 August 2018 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej Banz, nu er du jo lidt fedtet med oplysninger om dit setup. Jeg går udfra du kører digital out til den DAC du nævner? Er dit
output fra MC200 konfigureret korrekt til Digital? Jeg har selv en del Meridian udstyr og bruger ofte Meridian IP Control app’en,
den er også god hvis der er problemer! Er MC200 på seneste Sooloos firmware? Kan du se MC200 på dit netværk? Er den
konfigureret til DHCP eller statisk IP?
Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 19 August 2018 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

PS: hvis din MC200 er dit eneste Meridian produkt, så skal være konfigureret til Core, er den det?
Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 20 August 2018 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej Audiophile,

Mange tak for dine svar. Jeg bruger digital udgang, ja. Jeg er usikker på hvordan jeg konfigurerer digital/analog output, må jeg indrømme. Den har dog senest spillet med digital udgang, og jeg har ikke, i al fald bevidst, ændret på noget ifht. output. Jeg skal dog ikke kunne afvise muligheden.

Jeg må prøve at tjekke den app. Den har mig bekendt seneste firmware. Den har ikke selv nævnt opdateringer, og det plejer den jo at gøre, når de kommer. Mht. opsætning er jeg usikker, jeg må lige kigge, når jeg kommer hjem i aften. Den har haft samme IP i al den tid, jeg har haft den - ved ikke, om det er svar nok. Jeg kan se den både fra min mobil, computer, det hele. Og som sagt også spille musik fra den på min computer.

Det er eneste Meridian produkt, ja. Den er sat til core.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 20 August 2018 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hvis du kender IP adressen (192.168.x.x) eller lign, kan du taste den ind i din browser, så kommer du til opsætningsmenuen -
har du kigget i den før? Du kan evt. dele et screenshot af den!
Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 20 August 2018 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

PS: hvorfor sender du egentlig signal videre til en anden DAC, MC200 kan levere et absolut highend analogt output, hvis du
sender videre til effekttrin, hvilken DAC bruger du og hvad er dit setup?
Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 21 August 2018 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se den er sat op som DHCP.

Jeg har kigget der før, jeg ser dog ikke ret mange indstillinger. Her er et udklip derfra https://imgur.com/a/oECGJbk

Jeg bruger en Nuforce Dac 10. Det gør jeg egentlig fordi jeg oplevede at de analoge udgange skrattede, jeg havde den nede til reparation - og de sagde,
at den digitale udgang fejler ingenting. Så tænkte jeg det var en nem løsning, og jeg er ganske tilfreds med kvaliteten - når den spiller.
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
Audiophile
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 21 August 2018 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er desværre lidt begrænset af ikke selv at have en MC200 og konfigurationen ser en del anderledes ud end det jeg har på min 218 og min MS200...så vidt jeg forstår er der en side hvor man konfigurerer upsampling, fixed or variable output, speakerlink med videre, har du et screendump af den menu eller er der ikke andre end det du viser? Bruger du Mac eller PC, Sooloos config via PC har vist mere funktionalitet...
Min tanke er at hvis den en konfigureret til Speakerlink, så der måske ikke noget output på Coax - blot en tanke og gætteri...du kan muligvis se dette i den app jeg omtalte IP Control fra Meridian - hvis den supporterer MC200, den virker i hvert fald fint med MS200 og 218!
Der er forum - meridianunplugged.com - med masser af meget vidende Meridian brugere, de kan måske hjælpe hvis du beskriver problemet...

Mvh. Lars

Til top Vis Audiophile's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audiophile
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 22 August 2018 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Gad vide om det er lydkortet, der er i stykker i din MC200. I så fald ville den kunne afspille på din computer med lyd. Da den bruger din computer som
end-point. En anden mulighed, er det er din Nuforce, hvor fejlen ligger.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 22 August 2018 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

banz skrev:
Jeg kan se den er sat op som DHCP.

Jeg har kigget der før, jeg ser dog ikke ret mange indstillinger. Her er et udklip derfra https://imgur.com/a/oECGJbk

Jeg bruger en Nuforce Dac 10. Det gør jeg egentlig fordi jeg oplevede at de analoge udgange skrattede, jeg havde den nede til reparation - og de sagde,
at den digitale udgang fejler ingenting. Så tænkte jeg det var en nem løsning, og jeg er ganske tilfreds med kvaliteten - når den spiller.


Pas på hvis, du beslutter dig for at prøve med statisk ip, da vist du sætter den uden for din DHCP server område, risikerer du den skal til forhandler og
rettes. Det vil formentlig heller ikke løse problemet.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
banz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1217
Sendt: 24 August 2018 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hej JackD,

Jeg har et par gange beundret dit setup - det ser virkelig lækkert ud.

Det ville overraske mig hvis det er nogen af delene - den spillede jo fint ved forhandleren lige før jeg kom hjem med den, og min DAC har ingen
problemer fra andre kilder. Jeg har dog desværre ikke andet, der kan give den et coax signal, jeg kan teste med..

Når jeg inde i ControlPC sætter et stykke musik i gang siger den loading, og så stopper den helt og zonen "forsvinder" i dropdown menuen i højre side,
som om den lige genstarter, og så kommer den igen efter kort tid. Det lyder ikke til at det som sådan er et udbredt problem, I er bekendte med?
Til top Vis banz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af banz
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 25 August 2018 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Jo, tak. Ja, jeg er skam også glad for hvor jeg er nået til med anlægget. Du har prøvet at genstarte router, genstarte MC200?
Hvis det ikke virker kan du prøve at nulstille router. Det kan godt tyde på et netværksproblem, nu hvor du skriver den virkede
hos forhandler.

__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes