Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 12:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Overvejelse af surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 04 September 2018 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hej,

De sidste par år har jeg udelukkende haft stereo, som jeg har været ganske tilfreds med. Det drejer sig om:
Thule AI150
2x Vienna Haydn Grand

Nu hvor min forstærker er begyndt at brokke sig, så overvejer jeg skift til noget snurrerundt, da der også er blevet købt 65", så kunne være fedt med noget bedre biograf-feeling. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre jeres holdning vdr. de to valg jeg har fundet frem til. Det skal nævnes, at jeg ønsker forstærkeren placeret på en hylde i mit TV møbel, så de 15-20 cm en normal forstærker er i højden har jeg ikke plads til.

Marantz NR1608 (3099kr.)
Synes prisen er meget tiltagende, da jeg kan se flere herinde skrive om den.. I sær størrelsen er jeg meget betaget af! Desuden fåes en ligene CD-afspiller også, hvilket er en vigtig faktor, hvis damen herhjemme skal godkende.. :)

HEOS AVR Surround (4699kr.)
Er en smule dyrere, men her har jeg muligheden for at tilslutte to stk. HEOS højtalere som baghøjtalere. Ved dog ikke om det er noget at råbe hurra for..

Jeg hælder mest til Marantz NR1608, men den HEOS er nu også ret smart.. Hvad der yderligere skal sættes til er 1x center samt 2x baghøjtalere, som bliver købt efterfølgende.. Som en start handler det om at få en forstærker der virker.

Hilsen
Anders G.
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 04 September 2018 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Du får en anden oplevelse med surroundlyd, men ..... en forventning om at lyden fra de foreslåede forstærkere tilsvarer din
hidtidige Thule er lysår væk fra virkeligheden. Hvilket du på kort tid vil erfare. Du skal indstille dig på at bevæge dig opmuntring
en hel anden kategori surroundforstærker, hvis du vil bevare dit hidtidige kvalitetsniveau.

Tænk over at dit forslag til ny forstærker indeholder mange flere udgangsforstærkere end de to i den hidtidige. Drevet af den
samme strømforsyning. En del af pengene er brugt på alt det der har tilknytning til surrounddelen. Du skal op i kategorien 15-
25.000kr før du har noget, der når til bæltestedet af det du har. Samme lydkvalitet + surround.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 04 September 2018 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Marantz 1608 har da også HEOS :-)
Køb en rigtig receiver da soundbar (hvad er HEOS surround ? Denon??) er en dead-end
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 04 September 2018 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Marantz NR1608 er HEOS kompatibel, dog ikke ensbetydende med at man kan bruge HEOS som baghøjtalere, som jeg først troede. Har spurgt om det var muligt, hvor de sagde nej.. Og ja, hedder faktisk HEOS by DENON. :)

Kaj. skrev:
Du får en anden oplevelse med surroundlyd, men ..... en forventning om at lyden fra de foreslåede forstærkere tilsvarer din hidtidige Thule er lysår væk fra virkeligheden. Hvilket du på kort tid vil erfare. Du skal indstille dig på at bevæge dig opmuntring en hel anden kategori surroundforstærker, hvis du vil bevare dit hidtidige kvalitetsniveau.

Tænk over at dit forslag til ny forstærker indeholder mange flere udgangsforstærkere end de to i den hidtidige. Drevet af den samme strømforsyning. En del af pengene er brugt på alt det der har tilknytning til surrounddelen. Du skal op i kategorien 15-25.000kr før du har noget, der når til bæltestedet af det du har. Samme lydkvalitet + surround.


Jeg tænker at oplevelsen ved at få surround-sound opvejer den ringere lydkvalitet. Skal siges at jeg ikke ofte smider en CD på, hvorfor det som regel bliver streaming fra YouSee Music. Du skriver 15-25.000 kr. for samme lydoplevelse, det er et beløb jeg på nuværende tidspunkt ikke har mulighed for at punge ud. Min nuværende forstærker skal med stor sandsynlighed skiftes ud, hvorfor jeg tænker en bætte (ovenstående) snurrerundt forstærker er en fin mellemvej, hvor jeg på en billig måde også får prøvet surround-sound. Har ikke før haft det, så tør ikke smide gigantisk beløb efter det. :)

De tilknytninger du skriver er egentligt også hvad der gør min skift mere sikkert. Jeg kunne godt tænke mig at få en forstærker med HDMI arc, så jeg kan knytte alle mine HDMI enheder til forstærkeren, så jeg ikke skal igennem TV hver gang.

Selvom det nok ser ud til at jeg har besluttet mig på den Marantz, så er intet sikkert endnu.. Vil læse noget mere om de forskellige, og se mit behov an. Indtilvidere skal I have stor tak! :)
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Larsan
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 08 August 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 05 September 2018 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Jeg vil sige at der er mulighed for at det endda kan blive bedre da Thules forstærkere fra den periode var alt andet end musikalske. De var kolde og stive i lyden men det kunne nogle godt li´
Jeg har pt en Denon surround receiver til 12.000,- som jeg til hver en tid ville vælge frem for Thule fra den tid også selvom det kun skulle spille stereo.
Til top Vis Larsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsan
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 05 September 2018 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, at samspillet mellem mine Vienna Haydn Grand og min Thule AI150B gør det rigtig godt! At de skulle være kolde i lyden kan jeg ikke nikke
godkende til, derimod synes jeg den er noget mere varm i lyden.
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 05 September 2018 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Gernera.
Forestiller vi os at bygge en surroundforstærker med dine beskrevne musikalske oplevelser med din nuværende Thules teknologi ville du tage en meget dyb indånding inden du tager mod til at sætte kortet i automaten. Thules opbygning og deraf afledte egenskaber, får en surroundreciever under 15-20.000 kr. til at ligne noget billigt skrammel. Derfor kan du ikke bare vælge hvad som helst, hvis du skifter OG ønsker den samme lyd. Men det kan du jo vælge fra ……
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 17 September 2018 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Lige for at komme med en opdatering til mine overvejelser.

Efter at have hørt jeres forslag og meninger, så har jeg besluttet mig for at vente med at 'opgradere', da jeg nok på sigt vil blive træls af ovenstående
forstærker til 3k, kontra mit dejlige Thule. Så nu ryger mit Thule til salg, og så bruger jeg min reserve forstærker indtil jeg har lidt flere penge at gøre
godt med, så en bedre opgradering kan finde sted! :)

I skal have mange tak!
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 
rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 537
Sendt: 17 September 2018 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Du kunne også bruge din Thule til stereo som nu og købe Marantz 1608 og bruge den pre-out til front højtaler ind i din thule som så vil
virke som en super effekt forstærker til surround'en ved 100% volume... så får du god stereo og bedre surround :-)
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman
 
Gernera
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 19 September 2018 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Problemet er at min Thule ikke har det så godt.. ;-)
Til top Vis Gernera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gernera
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes