Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 04:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ingen bas ved LP? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaibotdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 04 September 2018 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har lige købt mig en GPO Bermuda retro-look pladespiller med indbygget højttaler, samt en GPO Westwood supplerende højttaler. Og ja, jeg er klar over, at det nok er de billigste af de billigste komponenter der sidder deri, men det er ikke dét, der er udfordringen her

Problemet er at når der afspilles LP'er er der næsten ingen bas i hverken den indbyggede eller den eksterne supplerende højttaler. Lyden er egentlig klar nok uden skratten el.lign, men som sagt næsten ingen bas. GPO Bermuda afspilleren kan også afspille lyd fra feks min mobiltlf via AUX-in. Når jeg gør dét, så er lyden helt perfekt i både den indbyggede og den eksterne supplerende højttaler.

Er dette normalt og hvad man kan forvente af mit udstyr - altså at ved LP afspilning, så forringes lyden markant, men fin lyd fra andre kilder. Jeg har forsøgt at finde support hos producenten, men det er ikke muligt. Jeg har prøvet af udskifte diverse kabler, RCA i stedet for mini-jack, andre aktive B&O højttalere, m.m. Inten hjælper på problemet - Ingen bas ved vinyl.

På forhånd mange tak til eksperterne herinde

Det er dette setup jeg har mig:

Til top Vis zaibotdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaibotdk
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 04 September 2018 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Der sidder nok et heftigt Rummel filter i den combo. Hvis der ikke gjorde det ville picuppen hoppe og danse til bass rytmerne.


__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 433
Sendt: 04 September 2018 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

De er joke ikke .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
zaibotdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 04 September 2018 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:
Der sidder nok et heftigt Rummel filter i den combo. Hvis der ikke gjorde det ville picuppen hoppe og danse til bass rytmerne.


Tak for input - Jeg er dog ikke helt med på "Rummel filter"? (jeg er helt grøn inden for vinyl verdenen)
Men med andre ord: Jeg skal ikke forvente at få bedre lyd ved afspilning af vinyler herpå?
Jeg tænkte om man kan skille skidtet ad, og skifte et eller andet, en anden pick-up, el.lign.
Til top Vis zaibotdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaibotdk
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 04 September 2018 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Når grammofonen har en højttaler indbygget er man nødt til at reducere basgengivelsen for derved at undgå akustisk og mekanisk tilbagekobling mellem højttaler og pickup. Filteret sidder i signalvejen mellem pickup og højttaler, og kan du skifte pickup'en ændrer det intet.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Larsan
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 08 August 2018
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 04 September 2018 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Du kan være uheldig at p.u.én er monteret forkert i modfase. Hvordan lyder LP afspilning via hovedtelefon udgangen ?
Til top Vis Larsan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsan
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 05 September 2018 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Stiv plastic kantilever støbt ud i et stykke med hele nåleindsatsen. Den spiller konsekvent ikke dybe toner. Som kevin123 skrev: "Det er en joke, ikk`?". Man kunne næstem fristes til at skrive, at det måske er det forkerte forum at skrive i, da apparatet intet har med HiFi at gøre. Zaibotdk….. velkommen til H4A, men med et apparat som dette, kan du overhovedet ikke forvente dig noget som helst tilfredsstillende ved vinylafspilning. Træerne gror altså ikke ind i himlen, selvom pladetallerkenen kører rundt

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
zaibotdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 05 September 2018 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Larsan skrev:
Du kan være uheldig at p.u.én er monteret forkert i modfase. Hvordan lyder LP afspilning via hovedtelefon udgangen ?


LP afspilning lyder desværre også forfærdeligt gennem hovedtelefon udgangen.
Til top Vis zaibotdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaibotdk
 
zaibotdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 05 September 2018 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Kaj. skrev:
Når grammofonen har en højttaler indbygget er man nødt til at reducere basgengivelsen for derved at undgå akustisk og mekanisk
tilbagekobling mellem højttaler og pickup. Filteret sidder i signalvejen mellem pickup og højttaler, og kan du skifte pickup'en ændrer det intet.


Hej Kaj, tak - nu er jeg med Nu tænker jeg straks om man mon kan fjerne eller bypass det filter, og så kun benytte den eksterne højttaler, så den
indbyggede ikke ødelægger noget.
Til top Vis zaibotdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaibotdk
 
zaibotdk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 05 September 2018 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Stiv plastic kantilever støbt ud i et stykke med hele nåleindsatsen. Den spiller konsekvent ikke dybe toner. Som kevin123 skrev: "Det er
en joke, ikk`?". Man kunne næstem fristes til at skrive, at det måske er det forkerte forum at skrive i, da apparatet intet har med HiFi at gøre.
Zaibotdk….. velkommen til H4A, men med et apparat som dette, kan du overhovedet ikke forvente dig noget som helst tilfredsstillende ved
vinylafspilning. Træerne gror altså ikke ind i himlen, selvom pladetallerkenen kører rundt


OK, så er det simpelthen bare købt for billigt kan jeg læse af dit indlæg. Øv øv.. men af skade bliver man jo klog, dog sjældent rig.
Jeg må ned til en lokal fagmand og få købt mig noget ordentligt vinyl-udstyr.

Jeg beklager, hvis det er det forkerte forum jeg har henvendt mig i, men jeg fik dog svar på mit spørgsmål, så tak til jer der bidragede med brugbart info
Til top Vis zaibotdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaibotdk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes