Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hifi fra Ali Express (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 17 Oktober 2018 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hej All,

Ved godt at man kan få hovedet revet af her inde med dette emne.....men alligevel. Er der nogen der har købt nogle af de klon forstærkere på eksembelvis Ali Express, foreksempel Accuphase kloner fra firmaet Queenway

ved godt det er kloner... men til prisen er det alligevel en hel del hardware man får for pengene. tror i det er totalt scam, eller er der nogen der har links til erfaringer med Queenway eller lignende større hifi forstærker indkøb på Ali Express eller Ebay?

Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 17 Oktober 2018 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Så lang tid du er klar over, at det absolut intet har med Accuphase at gøre, heller ikke konstruktionsmæssigt, så får du for 9-10 tusinde et flot  produkt, ganske god finish, Fremragende printudlæg = der ser skidegodt ud, dens data kan man ikke løbe fra (hvis det er korrekt, hvad de skriver), og jeg tror du får en ganske glimrende, vellydende forstærker.
I servicesammenhæng (skulle det nu blive nødvendigt), kan de så muligvis være lidt sværere, men der findes da stadig teknikere af den gamle skole, der sagtens kan regne "så´n en" ud.

Det store spørgsmål er kun: Tør du??  (Jeg turde sagtens, men jeg har det, jeg skal bruge. Også lavet i Kina for resten)
De ser så´n ud:
http://www.hifi-solution.com/en/sold-/36-advance-acoustic-ma a-1000.html



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 17 Oktober 2018 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Det er forbudt at købe kopivarer!

Håber den bliver gaflet i tolden hvis du gør det!
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 17 Oktober 2018 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Rolig nu...:-)....Ja, jeg er enig i at kopivare ikke er godt for branchen, på den anden side har highend hifi industrien også godt af noget konkurence......der må simpelthen ligge nogle enorme advancer et eller andet sted....jeg er klar over at de begrænsede serie størelser fra de forskellige leverandøre, sammen holdt med R/D omkostninger trækker priserne op.........men rent teknologist er selv de virkelig dyre forstærkere ikke rocket science i forhold til f.eks en smart phone!, og teknologisk er der ikke sket meget på forstærker fronten......Class D, en vel det nyeste...og det er det!

High End HiFi er lige som så meget andet et spørgsmål om branding...og det er ok, men vi kunne godt have brug for nogle mærker der leverede udstyr i høj mekanisk kvalitet (gerne med store VU metre, tykke alluminium forplader og lækre knapper) som ikke kostede 100.000 kr...og hvor vi så måtte leve med en harmonisk forvrængning på 0,00000259%......og at den lød knap så "varm"....;-)
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 17 Oktober 2018 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Ordet forbudt er vel ikke så svært at forstå!
Nå, men du kan jo prøve og hvis den bliver "nappet" får du vel en hendvendelse fra "de blå".
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Online
Indlæg: 2701
Sendt: 17 Oktober 2018 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Det eneste Accuphase der er i konstruktionen er displayet med navnet. Et kig på originalen vil bekræfte at de intet har med hinanden at gøre. Og navnet den sælges under er jo også et andet. Forpladen og bagsiden med tilslutningerne er ligeledes ikke som originalen. Bortset fra det ser det fristende ud. For fristende vil jeg sige.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
Lobo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 308
Sendt: 18 Oktober 2018 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

@mtolesen
Hvis jeg var dig ville jeg kigge mig om efter noget andet. Der er masser af seriøst grej som eksempelvis Vincent, Advance
Acoustic og flere, som levere value for money (måske endda High-end).
Boydk har et fint eksempel og selv spiller jeg på en Vincent SVA-238MK og en TAC C-60 - begge er bygget i Kina og spiller
fantastisk (helt objektivt selvfølgelig)
God jagt

__________________
Hvis det lyder godt - så ER det godt!
Til top Vis Lobo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lobo
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 18 Oktober 2018 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

@Lobo og @Boydk

Gode forslag, og enig, ....et andet forslag er Emotiva.
Kopi produkterne fra kina facinerede mig primært pgs den mekaniske kvalitet på billederne da jeg er en af de håbløse 80`er hifi
buffs....der kan lide den gennem solide mekaniske kvalitet (tykky alluminiums forplader, muskuløse VU metre, og betjenings
knapper der bevægede sig lækkert) jeg syntes produkterne havde på den tid.
Jeg er den type der ikke kun går op i lyden, men også i den daglige facination af look og feel af mit hifi.......og jeg mener af
forstærker teknologien idag er så høj, at man virkelig betaler extermt mange penge for meget meget små, hvis nogen, forskelle i
forstærker teknologi over 10.000-15.000 kr...rent lyd mæssigt....og at mekanisk finish har tabt fokus, men var noget der skulle
være mere fokus på, også i udstyr langt under 50.000- 100.000 kr.
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 18 Oktober 2018 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

@Mercury....... efter 2 verdens krig var det der kick startede Japans økonomi.....hardcore kopi vare......og se hvor Japan er idag!
Bitch du bare over kopier...og de formastlige der køber dem, men konkurence, også fra kopier, vil på sigt gavne markedet, også
kvalitets mæssigt, og high end hifi priser fortjener et spark bag i...efter min mening.
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 18 Oktober 2018 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

mtolesen skrev:
Og high end hifi priser fortjener et spark bag i...efter min mening.


Og det har du 100% ret i.
Emotiva var også et fint bud, og så er det jo ikke kopivare, kun "made in China" , selvom Emotiva prøver at fortælle noget andet. Hvis du kigger på XPA1, så er layoutet 100% det samme som mine, dog et andet fabrikat af ladelytter og et par polyprop caps. De er lavet på "Tonewinner" fabrikken i Kina, og skal hilse og sige, at det er det bestemt ikke dårligere af, og med deres effekt er der med garanti ikke tale om "fake komponenter". Hvis du søger på Emotiva i DK, får du et tilbud om 2 monotrin, 15mm alufronter, super gedigne kabinetter, 60 watt i klasse A/tæt på 1000 watt A7B i 4 ohm, for under 25.000,- for 2 stk.,...… og endnu bedre, du kan prøve dem i 30 dage og returnere, hvis de ikke falder i din smag.
Hvis du sammenligner med den "fake" Accuphase, og vi regner med, at den skal ad de officielle kanaler med fragt, importtold, importmoms und alles, er sammenligningen nem. 3 x mere power i Emotiva, dansk forhandler, og ikke væsentligt flere penge...….
Jeg er overrasket over driftsikkerheden på mine. Har nu købt min kammi´s Magnepan 3.6 højttalere. Dem har jeg lyttet på hos ham i årevis, trukket af henholdsvis Gryphon Diablo og Diablo300. Kinesertrinene ligger på ingen måde under for Gryphon, hverken lydmæssigt eller powermæssigt (Gryphon Diablo300 = 120.000,-, for at konkretisere "den med et spark bagi) .

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 18 Oktober 2018 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

@Boydk,
Det der Vincent ser super lækkert ud.....og ja, fornuftige priser.
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 19 Oktober 2018 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Ok...… Vincent??????………………………

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 19 Oktober 2018 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  


Hvis folk har lyst til at købe noget fake "look-alike" i Kina, og tør løbe risikoen med at betale via kreditkort skal de da have lov til det.. Jeg forstår derfor ikke det harske udfald i tråden med at man "håber apparatet bliver nappet i tolden..." Hvorfor dog det?

Hvorfor ikke bare følge spillets regler: Angiv varens ankomst til Told&Skat, betal importolden på 2-3% samt 25% moms, og så er den potte ude. Så har man måske - på ærlig vis - betalt 15.000 kroner for et kina apparat som man kunne betale 8-10.000 for på uærlig vis = ved IKKE at angive til Told & Skat.

Mht. den efterfølgende ejerglæde, så er ingen jo i tvivl om at det er en kopi-vare - pånær måske dem der ikke interesserer sig for HiFi.. Og når det er sagt, så tror jeg også at ejerglæden af samme årsag vil være begrænset/vare kort tid.. Lidt som at være glad for et kopi-Rolex købt på gaden i thailand eller sydeuropa.. Det bliver sgu' aldrig det samme som med den ægte vare om håndleddet..

Hvis jeg var trådstarter ville jeg helt seriøst tage en dyb indånding, og dernæst anvende lidt tid på at afsøge brugtmarkedet i EU for en 20-30 år gammel Accuphase istedet for noget af det meget made-in-china wanna be... Der kan laves en god handel på 20-30 år gamle Accuphase syd for grænsen - hvis man har antennerne ude.

Foruden at det er den "ægte" vare der lander på hylden hjemme, så er fordelen at lydkvaliteten ikke lader noget tilbage at ønske i forhold til de nye Accuphase modeller. Faktisk tværtimod vil nogle mene..

Mvh
Henrik
Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Nu er der ikke noget der hedder kopi vare fra Kina. Man skal tænke det som selvstændige mærker. At det så ligner et andet,
tilsvarende mærke har intet med det oprindelige mærke at gører.
Kineser har absolut ikke nogen form for erfaring i at bygge og konstruerer elektronik, ej heller ikke hvordan det skal lyde. Det
har været et totalt lukket land i mange år. Hvad kende de til f.dks klassisk musik, rock musik mm. De fleste mærker der bliver
produceret i Kine er enten ejet eller udviklet i vesten, der jo har ekspatisen. Endviderer har god lyden ikke noget med i hvilke
land det er produceret. Sikkert mange elektronik komponenter bliver fremstillet i Kina, der sagtens kan være i netop meget dyrt
vestlig fremstillet elektronik.
Jeg syntes også at det er for meget middelmådighed i at det altid skal være så billigt som muligt. Hi-fi skal købes i Danmark, her
er man bedst sikkert i forhold til garantier mm. Jeg ville meget hellere købe noget brugt. Jeg vil anbefale Naim, rega, Moon roter.
Elektronik skal altid lyttes af der hjemme, det er der slaget skal stå.
Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  


Til 44nitram:

I det aktuelle eksempel som trådstarter spørger om, er der faktisk tale om en effektforstærker med et design udført i noget der tilstræber at ligne en Accuphase mest muligt. Og søger man lidt på google vil man opleve at nogle varianter faktisk er påført Accuphase logoskrift på fronten. Det kan man da kun kalde en kopi.

Derudover har du ret i at der er for meget middelmådighed iblandt mange danske HiFi købere, fordi alting skal være så billigt som muligt i manges optik. For nogles vedkommende handler det om at de ikke har så stort budget, og så er det vel fair nok at man søger budgetvenlige udgaver. For andre - de mere velhavende - handler det om at de bare er nærige.

Man kan få den tanke, at hele mentaliteten med at det hele helst skal være gratis, skyldes noget dybere liggende; nemlig at det er meget meget begrænset købekraft vi har i Danmark. Det er ganske vist en helt anden diskusion, men også en forklaring på at man i Danmark heller køber godt brugt grej billigt end dyrt nyt grej dyrt.

Mvh
Henrik
Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

sannerud

kan godt være vi har lille købekraft i Danmark...men det er ikke bedre i Tyskland..blandt alm håndværkere...(har arbejdet en del med Tyskere ). og tillade at kalde os middelmådige, fordi vi nu engang ikke har råd til at købe hifi til flere hundrede tusinde...det er lavt . jeg er nød til at bygge selv...eller købe brugt,, ellers fik jeg aldrig god lyd i huset

ang kopi fra kina....jo sikkert...men virksomheder er såmænd ikke meget bedre,,,,de får jo også lavet kopier i kina af diverse ting til produktioner. (vil ikke give eks på dette,,men det foregår)

så når en privat synes det kunne være fedt med et flot kabinet ,,med en sikkert middelmådig forstærker indeni ,,kan jeg ikke se problem med dette.

ps ..er dog stadig glad for min Gryphon amp.....købt brugt   
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram
 
Sannerud
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynamax

Bruger siden: 28 Februar 2014
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 60
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  


Tubetram

Vi er da enige, jeg kan da heller ikke se et problem i at en privat (hvad der så end ligger i ordet "privat") syntes det er fedt med et flot kabinet.

Mht. middelmådighed, så forstår jeg det kan tolkes negativt, og løber gerne risikoen ved at gentage ordet i debatten. For hvad er det ellers udtryk for, når folk gerne vil det hele men ikke vil betale når det kommer til stykket? Er det udtryk for nærighed eller manglende mod til at slippe slanterne?

Der hersker en eksorbitant grad af rabat-syge særligt iblandt danske HiFi forbrugere, sammenlignet med andre dele af verden. Det er ganske forståeligt at man vil have lidt rabat på meget dyre varer hvis det er muligt. Men hvis man kun har 20.000 til at købe en forstærker der koster 30.000, så er det da temmeligt usmageligt at bede forhandleren slippe hele sin avance blot fordi man VIL have den pågældende forstærker hjem på hylden. Adfærden viser at det kun er råvarens pris der anerkendes men ikke løndelen i udsalgsprisen. Det er en fuldstændig respektløs adfærd der svarer til at stille sig op ved kasselinjen i Bilka og hævde at man kun vil betale 5 kroner for den liter mælk som koster 8 kroner. For hvis man - med 5 kroner i lommen, syntes mælken er for dyr kan man jo bare købe en flaske vand.    

Mvh
Henrik
Til top Vis Sannerud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sannerud Besøg Sannerud's Websted
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Har man ikke råd må man jo spare sammen. Nu virker det jo næsten som om tråd starteren går mere op i udseende og look a
like end lyden. Så måske noget gammelt Linn eller B&O.
Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Nå, debatten om det økonomiske råderum hører ikke til i dette forum!

Og Sannerud, jeg forstår godt din frustration, men det hjælper måske ikke på dit salg, at du er efter dine kunder her i forummet. Måske skulle du i stedet tage den med kunden, når du får en henvendelse, du ikke synes er acceptabel...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 753
Sendt: 20 Oktober 2018 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

måske bunder min tilbageholdenhed med at betale fuld pris for hifi, lidt i at jeg ikke altid føler det er pengene værd..prissat på overdrevet måske. for nogle år siden havde jeg 2 preamp på prøve...en Pass lab x02   og en Conrad johnson act2. pris for Pass 80000   og conrad 120000 kr..... fuldstændig ublu priser...for den lyd man fik

købte dog Pass labs   pga lyden...og fordi forhandleren tilbød mig den til en meget fair pris.....(en pris som var på USA niveau )han tjente stadig på den. så det har ikke altid noget at gøre med vi vil forhandle om prisen,,,,nogen vil jo også gerne sælge til os

sidenhen har jeg så bygget flere forskellige preamp....og flere af dem spiller bare bedre end Pass og andre dyre mærker---og bygget til helt andre priser
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes