Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 09:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forstærker og højtaler match (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
turnTo11
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Oktober 2018 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg leder efter råd omkring match af forstærker til et sæt B&W 601 S2 højtalere.

Jeg har en NAD C370 forstærker og et sæt B&W 601 S2 og et sæt "B" højtalere, Dali Concept 1.

Det er som om mine B&W højtalere mangler noget klarhed/top end og midtone. Jeg leder mere efter en solid bund og en klar
difineret top. Lidt ala hvordan mine Dali højtalere lyder.

Ville en Marantz eller Denon amp kunne afhjælpe denne mangel på midtone og klarhed?

Jeg vil gerne undgå at skifte mine B&W højtalere, men vil det være bedre at skifte dem i stedet for forstærkeren?

På forhånd tak for gode råd :)
Til top Vis turnTo11's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af turnTo11
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2698
Sendt: 24 Oktober 2018 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Er det tanken at lave to anlæg? Eller udskifte den nuværende til en som korrigerer for B&W'ens mangler? For er der tale om det sidste vil det der forventes at korrigere for den ene, også korrigere den anden. Noget helt andet er at du skal have en forstærker med DSP korrektion for at rette på det du ønsker. Hvorfor ikke købe to sæt af den højttaler du mener spiller rigtigt? Og har du tænkt over klangforskelle relateret til højttalernes placering. I to forskellige rum måske endda.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
turnTo11
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2018
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Oktober 2018 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Der skal kun være én forstærker med A og B højtalere tilsluttet. Højtalerne sidder i hver sit rum og jeg er klar over det vil ændre på klangen af begge højtalere at skifte forstærker. Det er dog lyden fra B&W højtalerne der er den vigtigste.


Til top Vis turnTo11's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af turnTo11
 
44nitram
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 164
Sendt: 26 Oktober 2018 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Regas nye BRIO må nok være et af de bedste bud på en integreret forstærker, der ud fra musik parameteret har den samlede
best lyd. Den er også til at betale. God lyd har ikke noget med mange watt at gører husk det.
De forstærker som jeg har hørt, fra de mærker der nævnes, vil ikke kunne matche Regas BRIO. Hvis du vil gøre dig selv en
tjeneste ville jeg låne nogle forstærker med hjem til demo lytning, så ved du at du får den rigtige. Gerne 2 -3 forskellig på
samme tidspunkt.
Rigtig mange køber Hi-fi ud fra hvad der er markedsført bedst. Det er ligesom Grøn Tuborg alle kender den, men egentlig smager
den ikke særlig godt. Så lad vær med at købe en brugt, fordi det er at et bestemt mærke som alle andre har, med mindre at det
kan prøves af der hjemme.
Til top Vis 44nitram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 44nitram
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes