Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 11:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Indtryk fra Copenhagen HighEnd? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Kan i komme med nogle indtryk fra weekendens messe til os fra det mørke Jylland som ikke lige havde muligheden for at komme


__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Mon ikke der kommer en anmeldelse fra Mikkel.
      carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Der var ikke så meget at gå glip af - desværre. <Pengene er små og kunderne vil jo generelt ikke have store kasser  deres hjem, så der bliver arbejdet hårdt på at få så meget lyd ud af mindre kabinetter - hvilket nogle gange går fint.

Buchard har som altid et fint lille yderst vellydende setup og rummet er konstant fyldt.

Grimm audio havde forsøgt sig med nogle dyre enheder og lidt aktiv korrektion, men helt styr på bassen havde de ikke, og delingen imellem deres 8" mellemtone og diskant, fik lyden til at virke lidt klemt med halvdårlig stereoimage.

Avangarde kom med et sæt store horn, som lød ok, med masser af lyd. Men deres bassytstem var pinligt og direkte ukontrolleret ringe i dets evne til at spille uden voldsomme room-modes. Tænk hvad en lille smulle rumkorrektion med en dsp kunne klare - ganske enkelt uhyggeligt at så dyre produkter kan eksistere i dag, med så ringe forståelse af akustik og moderne teknologi - når de i samme ombæring bruger 200.000kr på at "rense" strømmen.

De store Quad spille altid fint, men der nu engang en egoisthøjttaler, som ikke rigtig byder på noget, som andre ikke kan levere på anden vis - når man tager aller aspekter med.

SA havde en ny lille aktiv sag med, som gjorde det ok i et større rum. Den havde en slags variabel loudness, som justerede bassen, alt efter hvor højt man spillede, så der både var taget højde for vores øres lave følsomhed ved de dybe frekvenser og højttalerens udfordringer med at spille bas fra et lille kabinet med små enheder.

Så var der noget studie/scene/disko-lyd, som var ganske underholdende. De kunne f.eks levere i alle mulige farver, størrelser og vejrbestandige konstruktioner, som kunne spille voldsomt højt i forhold til nogen form for normal hifi--standard.

Der var også lidt gammelt JBL, som man tydeligt kunne høre, kom fra en andet tid og fra en anden standard. De nyere havde lidt mere volumen og spillede tåleligt, men igen var rummet et problem og moderne aktive konstruktioner, som kan håndteret akustikken bedre, ligger bare langt foran de gamle principper.

Der er et mærke jeg ikke havde hørt før, som benyttede SB satori i noget der meget lignede de gamle Neeper perfection one. Fine små kabinetter, men ikke nogen specielt god eller fin lyd - bare tjaaa.

Audio Note havde en musiker, som sad og spillede til musikken, imens at højttalerne levere resten. En slags live+reproduceret gengivelse. Interessant ide og det virkede i denne sammenhæng fint.

Så var der nogle meget små fuldtoner - men de brød op og gav en kedelig forvrænget lyd.

Gato spiller altid fint på deres lille setup - ikke så meget at klage over her, andet et at rummet typisk er fyldt op.

Der var noget hjemmebio - men de havde en mystisk afbalancering af lyden, som gjorde den skinger, samt med en alt for opblæst bas - for selvfølgelig skal der lidt imponatoreffekt til. Problemet er bare at bassen rodede det hele sammen, så oplevelsen ikke hang sammen. Men fint billede. For et par år siden var der et rigtig hjemmebio-setup, hvor lyden var klasser bedre, med pro-højttalere, overskud og ren/neutral lyd - se det var en oplevelse jeg huskede - desværre ikke den her i år.

Hififreak havde en del blandet med - ikke noget vildt, men bare jævn fornuftigt.

Så var der nogle små billige grå højttalere med en slavabse, som gjorde det ok. Ikke noget specielt, men til prisen var det en fin lille kasse, som ikke gjorde så meget forkert.

Noget at mest interessante for mig, var Ole fra SA, som lystigt fortalte om deres lille ny aktive højttaler. Han lød, som om at han var kommet med på de moderne muligheder inden for lydgengivelse og var ikke bange for at lukke munden op og fortælle lidt om alle de herlige gennembrud, som vi har haft masser af igennem tiden, som nu giver sig udtryk i langt bedre lyd, med færre ressourcer - end man normalt har kunnet anskaffe sig i de fleste butikker. Han fortalte f.eks om hvordan langt de fleste producenter slet ikke fremviser spredningsmønsteret for deres højttalere eller på anden vis dokumentere deres påstande. Jeg kender flere der har vist dette i årevis, men det glæder mig hvis det bliver mere mainstream

Der var flere andre småting på messen, f.eks et større rum med smådimser, som f.eks plader og høretelefoner.

Messen i Århus, for ca 3/4 år siden, var klart sjovere. Men mer vil jo ha mer

Jeg ved godt at jeg er lidt kritisk og grov i mine bedømmelser. Men jeg har snart set og hørt for meget hos private - som yder bedre. Så man forventer jo at officielle producenter, kan levere noget der rykker lidt mere.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg havde nu en fornøjelig dag på messen.

Dey bedste var cellisten Belanger på Audio Notes rum. Muligheden for at sammenligne levende musik og elektronisk musik, er noget enhver hifinørd har godt af.

De store Quad elektrostater kunne rigtig meget med klarhed, opløsning og ubesværethed. Men de mangler noget slam og smæld i bunden. Der og flere andre steder, var der gjort noget ud af akustikbehandling.

Hos Top-sound var det spændende at høre Ikeda pick-up og tonearme. Og ikke mindst den store Technicspladespiller. Jeg kunne også konstatere, at jeg aldrig bliver JBL-fan, de højtaler kan meget, men de er alt for farvede til min smag.

Hos HifiFreaks blev jeg vild med de store lave Tannoy HT'er. De spillede The Chain fra Fleetwood Macs Rumors, og jeg har aldrig hørt den berømte basfigur gengivet bedre. Hos Densen var de kæmpestore Triangle Magellan vildt imponerende, de kunne nu godt havde fået spændt noget bedre elektronik for.

Hos Lydprodukter var jeg længe. Hartvig pladespilleren var fremragende. EAR elektronikken spændt for Living Voice HT´er var rigtig vellydende. Og så havde de en Dr. Feikert Woodpecker helt identisk med min egen bortset for tonearm ved siden af Hartvigen. Den havde selvfølgelig ikke en chance over for Hartvigen. Det ville også være underligt, med en prisforskel faktor tre eller fire.

Skuffelser: Først og fremmest de store orange Avantgarde horn. Jeg ved ikke om det var koblingen til rummet eller hvad det var. De lød i hvertfald ikke godt.

I nogle af de små rum var der anbragt alt for store HT`er, så det blev basbulder det hele. Og så var jeg ked af, at Bergmann-pladespillerne kun var på "kold udstilling".

Det er en del år siden jeg har været til messen i København, og jeg syntes, det klart er blevet bedre. Der er flere større rum, og flere havde gjort noget ud af akustikken. Jeg er med på, det nok er umuligt i de små rum.



__________________
Gestern liebt'ich
Heute leid' ich
Morgen sterb' ich
Dennoch denk'ich
Heut und Morgen
Gern an Gestern
Lessing
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
Justin Case
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2015
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 271
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Den hyppigste kritik af disse arrangementer synes at gå rummenes akustik og indretning. Nærmest ingen af rummene yder det ypperste hifi retfærdighed. Men samtidig vil mange sikkert ikke undvære demo af "drømmeanlæggene".
Men er det mest interessante egentlig ikke de anlæg der lyder bedst i en almindelig stue?
Til top Vis Justin Case's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Justin Case
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Tjaeh, lyden på Copenhell plejer at være noget bedre . Hotelværelser er og bliver hotelværelser, uanset om man dæmper lidt her og
der. Men det handler vel også primært om at komme ind og få præsenteret tingene, og se og røre, og få en snak med importører og
sælgere.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 694
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

mugge skrev:
Jeg havde nu en fornøjelig dag på messen.

Jeg kunne også konstatere, at jeg aldrig bliver JBL-fan, de højtaler kan meget, men de er alt for farvede til min smag. Hos HifiFreaks blev
jeg vild med de store lave Tannoy HT'er. De spillede The Chain fra Fleetwood Macs Rumors, og jeg har aldrig hørt den berømte basfigur
gengivet bedre.


Vil du være flink at uddybe det med farvningen fra JBL?



__________________
"There's no substitute for experience".
Til top Vis Jan Eskildsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Eskildsen Besøg Jan Eskildsen's Websted
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 28 Oktober 2018 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  


Det er jo rent subjektivt. Men i mine ører lyder især nedre diskant og mellemtone ikke særligt naturlige, forstået som at instrumenterne ikke lyder, som de gør i virkeligheden. På messen spillede ham fra Top-sound på de nye Sonus Faber Electra lige efter JBL k2, og de små Sonus Faber gengav langt mere naturligt.

__________________
Gestern liebt'ich
Heute leid' ich
Morgen sterb' ich
Dennoch denk'ich
Heut und Morgen
Gern an Gestern
Lessing
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
cykelmyg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Maj 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved, om Århus messen bliver gentaget i det nye år - og i givet fald ca hvornår?
Til top Vis cykelmyg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cykelmyg Besøg cykelmyg's Websted
 
Mick63
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Juli 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Avangarde kom med et sæt store horn, som lød ok, med masser af lyd. Men deres bassytstem var pinligt og direkte ukontrolleret ringe i dets evne til at spille uden voldsomme room-modes. Tænk hvad en lille smulle rumkorrektion med en dsp kunne klare - ganske enkelt uhyggeligt at så dyre produkter kan eksistere i dag, med så ringe forståelse af akustik og moderne teknologi - når de i samme ombæring bruger 200.000kr på at "rense" strømmen.


Avantgarde højttalerne har faktisk DSP rumkorrektion på basenhederne.

__________________
De bedste hilsner
Til top Vis Mick63's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mick63
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Masser af undskyldninger om dårlig akustik.
(skønt der var gjort noget ved den og dårlige aku er noget folk lever med der hjemme)
Måske er det ypperste bare ikke bedre.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Derhjemme har man noget tid til at gå og rode med det, men på en udstilling har de nogle få timer. Og tynde hotel vægge vil uvægerligt stå og svinge med, uanset hvad du gør for at dæmpe rummet.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1060
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Tynde hotelvægge? Jeg oplevede dem da ret meget tykkere end en dansk gennemsnits-væg? Jeg var positiv over flere udbydere,
og mere variation. Noget lød ret fedt, enkelte ret fælt. At Nils så syntes, at alt var bedre i gamle dage måtte jeg jo leve med. Sådan
er det med de gamle :)
Nemlig, de Sonus Faber var ret ok! Også nogle norske højtalere, ret klejne, men også mega dyre, leverede ok lyd set her fra. Til
gengæld syntes jeg Buchard skuffede, syntes meget bedre om deres første model for 3-4 år tilbage. Men....man må jo kæmpe om
pladsen af og til.
Glæde var stor over at se de store Tannoy, men jeg var skuffet over manglende perspektiv egenskaber? Troede at de kunne mere
her....
Og så så jeg hele 3 kvindelige deltagere! Det var lige før jeg overveje at score, men de havde nogle kedelige mænd med!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Tweaker.

Du kan købe ht der spiller helt fint under helt almindelige stuemæssige forhold.
Desuden var min anke heller ikke, rummene spiller med,men enslydende udstyr og optagelser.
Det kan ikke alene undskyldes i rum da de var meget forskellige.
Jeg syntes der er en rød tråd i fh til højttalere der spiller let forståeligt og deres membranernes placering i kassen.
Dem der er bygget med den dybeste enhed nederst og trinvist opefter mod den mest lyst spillende enhed foroven.
Dette forhold passer til vores natur med opfatte dybe lyde nedefra og lyse oppefra.
Og det passede som fod i hose til hvad jeg hørte på udstillingen.


Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

@nils valla, jeg syntes nu du forenkler tingene mere end de kan bære. Højttaler opstilling er noget der skal eksperimenteres meget med.
Selv små forskelle i vinkling, kan gøre store forskelle. En let tilbagetipning kan f,eks mindske en uheldig gulv reflektion, der giver ganske
hørbare bivirkninger. Og ja, en diskant der sidder tæt på gulvet kan give disse effekter, med mindre der bliver taget højde for det i
konstruktionen og/eller opstillingen. Selvfølgelig afhænger forskellene af hvor afslørende systemet er. Som en tidligere velkendt forhandler
sagde: Store systemer store problemer, små systemer små problemer
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Mick63 skrev:
Digital_Thor skrev:
Avangarde kom med et sæt store horn, som lød ok, med masser af lyd. Men deres bassytstem var pinligt og direkte ukontrolleret ringe i dets evne til at spille uden voldsomme room-modes. Tænk hvad en lille smulle rumkorrektion med en dsp kunne klare - ganske enkelt uhyggeligt at så dyre produkter kan eksistere i dag, med så ringe forståelse af akustik og moderne teknologi - når de i samme ombæring bruger 200.000kr på at "rense" strømmen.


Avantgarde højttalerne har faktisk DSP rumkorrektion på basenhederne.


Ok - det havde jeg ikke regnet med - men fair nok
Jeg har også siden hen læst et andet sted at de havde optimeret lyden til de første 3 rækker.
Jeg var dog stadig ikke imponeret selv om jeg sad på 3 række
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2888
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Tweaker.
Helt enig, ht bør fintunes i rummet med rigtig placering, toe-ind samt en masse tid brugt på udstyret.
Men du får ikke en god ht ud af en dårlig, uanset hvor meget tid du bruger på aku.
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Gekkofinger skrev:

Og så så jeg hele 3 kvindelige deltagere! Det var lige før jeg overveje at score, men de havde nogle kedelige mænd med!


Der var en kæk smilende pige med Daim ved Gato og så en af dem der arrangere, som nymfede rundt i fin kropsnær kjole. Vi er mænd, vi er - lad os kalde det - visionære med vores hobby
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
schlager
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 302
Sendt: 29 Oktober 2018 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Tilbage til det vigtige, lyden

Og den var generelt skuffende, ja ja ved godt hotel værelser, manglende tid til opsætning, gaaab og alle mulige andre undskydninger.
Tilbage står bare, at med dagens teknologiske muligheder, får dem der tænker hifi før år 2000, bare baghjul. System Audio's Ole
Witthøft, havde et interessant oplæg, som bragte os tilbage til 2018 mht til teknologi, som digital-thor er inde på. Og de lød ganske
udmærket.

Generelt spillede de små 2-vejs HT fint, Gato, Buchardt, Definitive Technology. Men med de naturlige begrænsninger de jo har.

JBL havde 100L modellen med og det var ok og så ikke mere. K2 havde en noget gjaldende mellemtone, hvilket hørtes på især klaver.
Ellers ret underholdende.

Grimm var egentlig udmærket og brugte DSP i bassen, men det var som om at bas og mellemtone ikke helt harmonerende.

PMC havde top modellen i 15 m2 rum, totalt overkill og lyden var da også derefter. Har hørt dem spille væsentlig bedre i Munchen.

Quad spillede i for stort et rum til at kunne magte det.

Audio Solution havde en, for mig mærkelig grund tone, som jeg ikke brød mig om, lidt ulden og uden transparens.

Polk gjorde det fint, men de er jo også i kyndige hænder.

Den store skuffelse var Avantgarde, som ikke havde styr på bassen og det på trods af brug af DSP??? Mellemtone hornet havde også
tendens til at skrige og lyde alt for anmassende.

Min erfaring er efterhånden, at der er langt mellem snapsene, på disse messer. Har dog haft flere gode oplevelser, så det kan lade sig
gøre.
Til top Vis schlager's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schlager
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes