Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 20:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Billigere simpelt setup? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mcjoint
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2018
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 15 November 2018 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er, som så mange andre, røget på vinylvognen...igen, og skal have mig en ny pladespiller. Jeg kører et meget simpelt set up: jeg har en B&W Zeppelin stående - det er det. Der står godt nok noget NAD og Dali i kælderen, men det kræver en længere forhandling, som ingen har "tid" til lige nu.

Jeg har haft min gamle, slidte Denon DP-29F sat til via et phono til minijack-kabel. Det lød.... fornuftigt, er nok lige at stramme den, men det var OK. Men nu skal den altså udskiftes.

Jeg har kigget på alt muligt, og havde egentlig besluttet mig for en Rega (Planar 1, evt. Plus) ell. lign., men kom så i tanke om, at resten af familien har vist sig at være ualmindeligt interesserede, og hjælpsomme, ift. at sætte plader på.

Vi har også haft den der "jo, det er rigtigt, det er på pladespillere man scratcher, men det skal vi ikke her i huset, vel?...". Ingen, heller ikke jeg, gider at være specielt forsigtige omkring det at afspille plader. Det lyder ikke som noget for en Rega, selvom det iflg. anmeldelserne er noget af det bedst lydende i den prisklasse.

Med det i tankerne, overvejede jeg noget mere robust, og faldt over en Reloop RP4000 MKII, som jeg - uden at have hørt den spille - er lidt vild med. Long story short: hva' gør jeg?

- Jeg har ca. 3.000,- at bruge (spiller, pick up og RIAA forstærker - indbygget ell. ekstern er underordnet).
- Skal tilsluttes en Zeppelin'er, så vi taler ikke om det store HIFI set up.
- Det skal lyde ordentligt, men må også gerne robust.

Håber I har nogle bud.

Til top Vis mcjoint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcjoint
 
mulle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 December 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 16 November 2018 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Stakkels mcjoint!
Det er meget trist at høre, at du ikke er respekteret i familien. Det må du først og fremmest få lavet om på. Gå en tur i kælderen med din B&W-Zeppelin og Denon DP-29F og byt det ud med "noget NAD og Dali". Så er du i gang. Selv har jeg stuen fyldt med HiFi. (Har ikke lagt mig ned).

Dog lider jeg i nogen grad af empati, og har derfor også lidt HiFi i mit eget værelse. Til dette værelse har jeg anskaffet en Rega Planar 1 Plus. Den kan alle finde ud af. Den lyder faktisk OK til prisen. Men læs evt. testen af Mikkel under anmeldelser; den passer præcis på min oplevelse. Det er mit bud.

Til top Vis mulle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mulle
 
mcjoint
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2018
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 November 2018 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Til gengæld kommer jeg nogle gange til at købe gamle biler - man må give lidt, og tage lidt...og vælge sine kampe, ikke mindst. Nå, nu var det ikke mit ægteskab vi skulle diskutere, men hvilken pladespiller jeg skal købe.

Jeg prøver at finde anmeldelsen. Det vil dog overraske mig, hvis den konkluderer noget helt anderledes end det meste jeg har læst, nemlig at det er noget af det bedste i den prisklasse... hvilket så måske også er en meget god købsindikator.

Det lidt bekymrende mht. Reloop’en, er at jeg ikke rigtigt kan finde nogle seriøse anmeldelser af den.

Nå, gode bud modtages stadig gerne. Og jeg er ikke religiøs på området, så forslag i helt andre lejre end de nævnte er også interessante.

Til top Vis mcjoint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcjoint
 
ypke
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 20 November 2018 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Da du efterlyser flere bud vil jeg foreslå en Audio Technica AT-LP5 pladespiller, som har fået gode anmeldelser i What Hifi og i Lyd og Billed. Den er overskuelig med hensyn til betjening og har ikke en masse ekstra funktioner man alligevel ikke skal bruge.

Den Reloop RP-4000MKII du selv nævner virker også som en god robust pladespiller, den vil ikke være noget dårligt valg vil jeg mene. Derudover kan der også nævnes Audio Technica AT-LP120USB som også er en god pladespiller, der har indbygget pick-up forstærker og minder lidt om Reloopen i design.


Fælles for de to Audio Technica modeller er, at pick-up forstærkeren kan slås til eller fra alt efter om man skal bruge den. De er ligesom Reloop RP-4000MKII pladespilleren begge direkte drevne.
Til top Vis ypke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ypke
 
mcjoint
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2018
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 20 November 2018 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Det er sjovt du nævner AT-LP5. Det er lige præcis den jeg nu er brændt varm på, indenfor de sidste par dage. Har uden undtagelse kun læst gode anmeldelser. Og så er den pæn - det hjælper også på det. 120’eren ligner, i mine øjne, noget der er løgn. Til gengæld skulle forskellen på 120’eren og 5’eren ikke være stor nok til at retfærdiggøre merprisen for 5’eren....siger de kloge.

Og nu er Denon kommet med en DP-400. Den er godt nok lidt over budget, men den ser fin ud.
Om den lyder godt, må komme an på en prøve. Den er selvfølgelig automatisk, eller har autostop. Det får hifi-folk lidt op af stolene, kan jeg forstå. Til gengæld er jeg fri for det. Og det kommer til at ske. At jeg kommer hjem fra ferie, og så har den stået og snurret i et par uger, fordi jeg har glemt at slukke.

Lige nu er alt lige fra Planar 1, Planar 1+ til RP4000 og AT-LP5 med i overvejelserne. Skal jeg rive mig lidt ku’ det blive Planar 2, RP7000 eller en Denon DP-400

Intet er købt endnu, så keep ‘em comin’
Til top Vis mcjoint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcjoint
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes