Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 23:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Defekt NAD 3150 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 November 2018
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 21 November 2018 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Min trofaste NAD 3150 gik død for et par måneder siden. Inden den døde for good, har den kørt et års tid (næsten altid tændt) tilsluttet primært fjernsyn og PC for mit itunes bib. I det sidste års tid er den faldet ud i højre side sådan af og til og senere flere gange -> mange gange om dagen. Først troede jeg at det var source omskifteren der var årsagen, og den er ikke rigtig til at komme til at sprøjte kontakt spray i da den er lukket. Så fandt jeg ud af at når jeg slukkede og tændte den igen kom lyden tilbage igen, hvilket tydede på at det var on/off relæet der er defekt. Så en dag var den bare død, og har nogle mistænkelige mørke områder på printet der tyder på at noget er brændt af

Jeg har en basis kendskab til elektronik helt tilbage fra folkeskolen og kan godt bygge ting efter tegninger og forstå et ikke alt for indviklet diagram, men har ingen erfaring med fejlsøgning andet end fundamentale logiske ting, og taget dens alder i betragtning kan det nok ikke betale sig at sende den til en reparatør der vil have 400,- i timen

mangler lige en "ven" at ringe til, da det faktisk er en rigtig fed retro forstærker der siger meget bedre end almindelige surround forstærkere jeg kan gå ud og købe i dag for under 4-5000,- så synes den fortjener en bedre skæbne end elektronik skrot bunken på nærstationen og desuden har jeg ikke brug for surround bras .. bare en god forstærker der kan trække mine F3 Trapez Xi, der stadig spiller upåklageligt (ja de er også 25 + år gamle og de gamle Focal enheder fejler ikke noget. åbenbart et godt gummi produkt de har brugt) Hører gerne hvis nogen har en ide til at få den gamle NAD op at køre igen

Eneste alternativ som jeg ser på det er at skulle punge ud med et større beløb for en ny NAD no nonsens Forstærker.. har virkelig ikke meget tiltro de fleste moderne Amps baseret på Class D. En god gammeldags Class A eller A/B forstærker ved man sku hvad er   
Til top Vis Jan Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Hansen
 
MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 21 November 2018 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Du har helt ret, har selv en 3150 og en 2150 som køre brokoblet - Dejlige gamle forstærkere

Håber du får liv i din 3150’er igen
Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 22 November 2018 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok tjekke brugtmarkedet. Der er masser af NAD forstærkere til under 1.000 kr og det får du nok ikke repareret din 3150 for.

Men jeg forstår din ejerglæde og fik du din 3150 repareret, så kunne den måske 30 år mere.

Youtube har flere gange hjulpet mig - senest da opvaskeren stod af. Men eneste video jeg umiddelbart kunne finde med NAD 3150, var en 17 minutter lang video på finsk hvor der skiftes et potmeter og den er nok ingen hjælp.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes