Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 00:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rørforstærker og MartinLogan? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 18 December 2018 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Har kørt med Martin Logan HT i en del år efterhånden,og har lige købt et sæt vantage. De lyder af mere end mine gamle accent.
Nu har Vantage jo aktiv Bass og har hørt fra kloge mennesker at de er fede sammen med en rørforstærker. Og det tror jeg på
men har altid svoret at jeg ikke gider bøvle med rør i stuen. Kender en del til rør guitar forstærkere som jeg altid har spillet på
når jeg selv spiller og det fedt. Gider ikke alt for meget manuel bias justering mm.

Hvad kunne være en god røramp at starte med, som rør rookie.? Nok en lille intregreret til at starte ud med. Kender ikke rigtig
nogen, andre end de svine dyre AR m.fl. Det skal bare være for sjov, da jeg har et ok amp. sæt allerede . Procced amp2 + Belles
28a.

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 18 December 2018 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Kører med noget Audio Classic på mine Martin Logan Electro Motion Esl. Det lyder rigtigt godt. De har autobias. En Audio Classic med enten KT120 eller KT150 rør kunne være en mulighed.

Du skal være velkommen til et lyt.


Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 19 December 2018 kl. 08:02 | IP-adresse registreret  

pnnh skrev:
Kører med noget Audio Classic på mine Martin Logan Electro Motion Esl. Det lyder rigtigt godt. De har autobias. En Audio Classic med enten KT120 eller KT150 rør kunne være en mulighed.

Du skal være velkommen til et lyt.


De der Martin logan electro motion esl gad jeg godt høre, med min hegel h300 spændt foran, om det er et godt match.....og om de virkelig er så svære at placere i rummet ang hvor meget plads de skal have og sweetspot, jeg sidder sjældent i sweetspot…..
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
pnnh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 880
Sendt: 19 December 2018 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Newbiee2 du skal da være velkommen til et lyt. Synes ikke de er svære at placere.
Til top Vis pnnh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnnh
 
Newbiee2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 20 December 2018 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Den invitation tager jeg gerne imod og jeg siger mange tak.....smider lige en pb så aftaler vi nærmer.....
Til top Vis Newbiee2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Newbiee2
 
loca
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 20 December 2018 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Claus Jensen skrev:
Har kørt med Martin Logan HT i en del år efterhånden,og har lige købt et sæt vantage. De lyder af mere end mine gamle accent.

Nu har Vantage jo aktiv Bass og har hørt fra kloge mennesker at de er fede sammen med en rørforstærker. Og det tror jeg på men har altid svoret at jeg ikke gider bøvle med rør i stuen. Kender en del til rør guitar forstærkere som jeg altid har spillet på når jeg selv spiller og det fedt. Gider ikke alt for meget manuel bias justering mm.

Hvad kunne være en god røramp at starte med, som rør rookie.? Nok en lille intregreret til at starte ud med. Kender ikke rigtig nogen, andre end de svine dyre AR m.fl. Det skal bare være for sjov, da jeg har et ok amp. sæt allerede . Procced amp2 + Belles 28a.



Jeg havde på et tidspunkt et sæt Martin Logan Summit og prøvede med nogle kinesisk producerede mono effekttrin med 845 rør, det lød ok, men de kunne ikke drive dem ordentligt. Faktisk troede jeg at højttalerne var defekte da de afgav mislyde allerede ved moderat lydtryk. De viste sig heldigvis at at var forstærkeren.

Opgav faktisk rør indtil jeg læste en anmeldelse af Martin Logan CLX, der blev testet med en BAT VK-55, der i følge anmelderen var et godt match. Det skulle jeg også prøve og fik fat i en brugt BAT VK-55, der har to 6c33c rør i hver kanal og 3 ohms udtag, jeg må give anmelderen ret, det er at rigtigt godt match, kan ikke spille super højt på et sæt CLX med de 55 W, men det er ok for mig.

Jeg forstår godt når du skriver at du ikke vil bøvle med rør. Købte 4 nye udgangsrør for 1 år og 10 måneder siden og det ene rør er der så problemer med nu. Må ud og investere i 2 nye rør da de skal være parrede. Skulle jeg gøre de om, vil jeg nok nøjes med et 6c33c rør i udgangen, så man ikke var afhængig af at købe dem parrede. Så må man nøjes med 18-20 W.

Held og lykke med dit røreventyr, og du har ret i at der er mere bøvl med rør, men personligt synes jeg at der ser rigtigt godt ud med de store udgangsrør, der gløder og varmer. Jeg ville nok foretrække en med 2-3 ohms udtag, dem er der ikke mange af.

Til top Vis loca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af loca
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 20 December 2018 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Har lige fået hængt nogle absorber paneler bag ved hver ht, og det er intet mere end et mirakel så stor forskel det har gjort ved lyden. Tror indtil videre at jeg stiller røramp projekt til hvile.Jeg syntes
jeg har fået den bedste lyd/anlæg uanset de anlæg jeg har haft. Også dem som var tribbelt så dyre.

Men hvis jeg falder over en lille intregret røramp kunne det da være sjovt at prøve. Men som skrevet er jeg virkelig glad for det jeg har, selvom det efterhånden er lidt bedaget.


__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 
hph6000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2012
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 21 December 2018 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej Claus
Har Martin logan electromotion som nok står lidt for tæt på bagvæg så jeg er meget interreseret i at vide hvad du bruger som
absorber?
Mvh Peter
Til top Vis hph6000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hph6000
 
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 21 December 2018 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Hej Peter de hedder Sonitus fiber absorbent. De er 60x120cm og der følger skinne med til ophæng. Jeg har en plade bag hver HT .Man kan få dem med sort eller hvid stof på. Man kan sikkert finde noget lignende i andre farver ,men jeg syntes det er godt de ikke skal limes op som nogen skal. Nemt og forholdsvis kone venlige :-)

__________________
Claus Jensen
Til top Vis Claus Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus Jensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes