Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 11:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Shure SE846 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Selvom jeg kan se der ikke er meget aktivitet her, tænker mange nok er på hoved-fi, vil jeg nu alligevel dele mine nye indtryk. Jeg er glad for hovedtelefoner. Forbi jeg er far og har nogle børn er det ikke så tit jeg faktisk får lov til at nyde mit hifisystem, som jeg ellers er mega glad for :). Så det jo perfekt at sidde om aftenen og lytte til hoved-fi. Jeg skal love for at den verden har rykket sig.

Har været Grado-fan og også været glad for STAX, selvom det er meget forskellige hovedtelefoner. Så det har jeg holdt mig til. Sidste jul fik jeg så lejlighed til at prøve noget nyt. Så jeg tænke la os se hvad der er der ude. Så det ender med jeg anskaffer mig noget nyt grej, jeg læser og læser og tager ud og høre lidt af hvert. Nu skrev jeg nyt grej.

Faktisk har jeg så genanskaffet mig et sæt Shure SE846, efter at have mistet mit første sæt, ledte jeg efter noget andet, men måtte erkende at Shure og mine øre er en rigtig god kombination. Shure SE846 som nu kan fås til en ok pris. Nok fordi der er meget andet nyt. Men hold da op de spiller godt, selvom de er lidt store at have på som in-ear, var og er min eneste anke de er lidt besværlige at tage på og ift. komfort vil jeg anbefale Shure SE 535, de spiller mega godt, men skal man have det sidste pift med så prøv SE846. Ellers er det nok at gå custem vejen, hvor man får lavet in-ear efter at have lavet et øre-aftryk, jeg er ikke i tvivl om det giver en god komfort, men af en eller anden grund har jeg ikke lyst til at få lavet øre-aftryk.

Derudover har jeg købt Questyle Audio Engineering CMA600i , den er godt nok også spændende. Den driver virkeligt mine nye hovedtelefoner godt. Har fået et par brugte Hifiman HE1000, som nærmest ikke var brugt. De er godt nok store på hovedet, men jeg syntes der er virkelig hul igennem og så opleves de af mig som gennem musikalsk og det er det jeg gerne vil have. Så burde man jo være tilfreds, men nej som alle andresyntes jeg det er sjovt at læse om hifi, og så fandt frem til en kombination som jeg bare måtte prøve, så har investeret de sidste midler jeg har i et helt fantastisk sæt. Nemlig Metaxas Marquis (i hovedtlf udgave), den er speciel men jeg syntes den er utrolig fed samt Focal Utopia hovedtlf. Hvad skal man sige, det er for vildt, jeg ville ønske jeg havde haft råd mens ørene var på toppen. Nu jeg pludselig selv en middelalderende mand, som har det fede legetøj

Men WAF er lav når jeg har for meget, så jeg må se hvad der skal ske med det. Focal kan bare et eller andet med deres diskant, som jeg er helt begejstret for, selvom jeg læste at Focal er for dyre ift. det man får, så rammer de også rigtigt i min optik.

Nå men nu det over midnat og jeg skal i seng

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 16 Januar 2019 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Ja, høj WAF er en god ting for husfredens skyld.

__________________
mvh
Jens-B
Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 17 Januar 2019 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Er der god lyd/fornuft med balanceret i forhold til single end med He-1000?
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 18 Januar 2019 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke en balanceret udgang i min hovedtelefonforstærker. Men vil sige det vigtigste er hvordan din forstærker behandler signalet. Så det bedste er vel at prøve sig frem, til hvad der rammer dine præferencer. Jeg mener min forstærker er noget af det bedste.

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 
Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 20 Januar 2019 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

ok, troede du kørte med Questyle CMA600i.
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk
 
hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 117
Sendt: 23 Januar 2019 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Det gør jeg faktisk også, har begge dele. Vil sige Questyle der får man rigtig meget for sine penge. Jeg skal ikke ind på hvad Metaxas koster, men der er vel lidt art-noir i det for mig, så der er noget for øjet og øret. Questyle spiller på min ene comp sammen med Hifimann HE1000 mens Metaxas spiller sammen med min Focal Utopia og det er altså lækker lyd
Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes