Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. april 2024 | 21:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Køb af Receiver + andet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JLundgren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Jeg står på grænsen til at købe en Sony Surround Receiver STR DE-675
Lidt specs

Alle de reviews jeg har læst via google, har rost den, MEN hvad er jeres vudering? Her kunne jeg så også godt tænke mig jeres syn på hvilke højtalere, der skal sidde i svinet - Links/kommentarer/ideer skal i bare smide af. Jeg har ikke det vildeste budget, så jeg vil ikke give over 1500,- for en fronthøjtaler - Om det er gulv- eller mindre højtalere, spiller ingen rolle, de skal bare kunne rykke noget luft :-)

Har selv set på nogle Cerwin Vega højtalere fra HiFiklubben, men de kræver vidst for mange watt - eller? Som i kan læse ved specs'ne på sony, så har receiveren en effekt på 100W (per udgang) - hvilket jeg synes er meget, men de højtalere kan klare en effekt på 300W - Vil det sige at receiveren slet ikke kan trække dem ordentlig? Et andet spørgsmålstegn er de der 8 ohm - specs'ne på receiveren siger at den har to udgange ved 8 ohm, samme siger højtaler kravne. Det vil sige at højtalerne KUN kan køre i den udgang, eller?

I'm a newbie in need of help - om jeg så skal flames for det :-p
Anyway, på forhånd TAK!
Til top Vis JLundgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JLundgren
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

"Søg og du skal finde"

  Søg i forum

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

JLundgren skrev:
Jeg står på grænsen til at købe en Sony Surround Receiver STR DE-675
Lidt specs

Alle de reviews jeg har læst via google, har rost den, MEN hvad er jeres vudering? Her kunne jeg så også godt tænke mig jeres syn på hvilke højtalere, der skal sidde i svinet - Links/kommentarer/ideer skal i bare smide af. Jeg har ikke det vildeste budget, så jeg vil ikke give over 1500,- for en fronthøjtaler - Om det er gulv- eller mindre højtalere, spiller ingen rolle, de skal bare kunne rykke noget luft :-)

Har selv set på nogle Cerwin Vega højtalere fra HiFiklubben, men de kræver vidst for mange watt - eller? Som i kan læse ved specs'ne på sony, så har receiveren en effekt på 100W (per udgang) - hvilket jeg synes er meget, men de højtalere kan klare en effekt på 300W - Vil det sige at receiveren slet ikke kan trække dem ordentlig? Et andet spørgsmålstegn er de der 8 ohm - specs'ne på receiveren siger at den har to udgange ved 8 ohm, samme siger højtaler kravne. Det vil sige at højtalerne KUN kan køre i den udgang, eller?

I'm a newbie in need of help - om jeg så skal flames for det :-p
Anyway, på forhånd TAK!

Hej og velkommen til!

Gå efter en brugt Sony STR-DB870QS, STR-DB940QS eller lign. - de er bedre end den du har kig på. Bedre digital-del, bedre forstærkertrin osv.

Receiveren kan sagtens trække højttalerne, men om den kan kontrollere dem er et helt andet spørgsmål, deraf anbefalingen om at købe en brugt af de større modeller. Hellere højttalere der kan tåle mere end forstærkeren kan klare end omvendt.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
JLundgren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

#2 >> Yes, men den jeg kigger på er også brugt - Han fortæller, at han købte den for 3000,- og jeg har smidt et tilbud på at købe den for 1000,-. Den har jo Dolby Digital/pro Logic, så hvad mener du med "om den kan kontrollere højtalerne"?

Til det med effekten - undrede mig bare over, om det var direkte spild af gode højtalere, hvis de ikke fik den effekt som producenten foreskriver...?

#1 >> yes, tak, herligt svar...
Til top Vis JLundgren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JLundgren
 
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 542
Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

hejsa jeg har også en Sony reciever STR-DB930 på 5x100w

og med nogle CV LS-15 front HT'er  de ka klare 400w... men min forstærker ka dog sagtens trække dem

( jeg syntes jeg ka mindes at ha læst et sted engang at CV kan køre på en 5w forstærker, selfølgelig bliver det jo nok aldrig godt hehe )...

den har rimelig kontrol over dem, men det er lykkeds mig 3x at brænde sikringerne i HT'erne (dvs ikke 3x men 3 sikringer totalt) af pga jeg skruede for højt op.. men så vidt jeg kan forstå er det fordi forstærkeren forvrænger signalet når man skruer for højt op og en mere strømstærk forstærker (effekt forstærker) ville ku spille dem en del højere uden problemer 

(lige her er jeg ikke 100% sikker så hvis jeg er forkert på den feel free og ret mig)

den var på 6.5/10 i volumen hvilket min nabo heller ikke brød sig om heh

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes