Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 17:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nordost Blue Heaven HDMI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 06 April 2019 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej.
Overvejer at købe dette kabel - har nogle erfaring med det?
Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 06 April 2019 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Beklager. Du stiller desværre et umuligt spørgsmål, som ingen kan svare på 

At købe et kabel mærke frem for et andet, er bare som at melde sig ind i en religion frem for en anden.
Chancen for at et givent mærke har opfundet de vise sten, når teknologien er opfundet før nogen producent har valgt at give det en farve eller et navn - er ekstremt lille.
Kabler er kendt teknologi og ikke nogen magisk parallel virkelighed, som flyder mystisk rundt omkring i vores verden, som en slags hifi-aura.

Læs manualen for dit udstyr og køb et kabel der, som minimum overholder standarden for de kendte specifikationer. Så behøver du ikke gøre mere.

Nordost overholder sikkert de kendte standarder og vil give dig en fint kabel. Men jeg ville personligt bruge mine penge anderledes



Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 06 April 2019 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Nej. Men al fornuft og data fortæller mig at det er præcis lige så godt som alle de andre HDMI kabler som overholder de
nødvendige standarder.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
norvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 06 April 2019 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, der kan være stor forskel på HDMI-kabler. Prøv og se, om du kan finde et sted, du kan låne kablet med hjem, så du kan se det derhjemme.

Husk for resten at Blue Heaven ikke er designet med 4K i tankerne, så hvis du er interesseret i Nordost og går i tanker om 4K, så skal du op i en Heimdall.


__________________
Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
Til top Vis norvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af norvig
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 06 April 2019 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Forskel på kabler - Nahh:

Et HDMI 2.0 koster ca 200kr for 10m. Du kan da godt finde et 2.1 kabel, men hvorfor?
Det er først her i 2019 at der så småt begynder at komme udstyr der overhovedet kan understøtte så store båndbredder. Så selv med 4K er du fint dækket ind for ganske få kr. 
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 07 April 2019 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hej.
Tak for jeres kommentarer. Jeg konkluderer, at jeg dels skal undersøge sagen nærmere, dels have en snak med min hifi-pusher om det med 4K - tak til Norvig. Ingen grund til at købe Blue Heaven.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 07 April 2019 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Så har jeg købt et HDMI-kabel v.2.1, det var i forhold til Nordost en ren foræring og burde være godt nok til min anvendelse. Når så vi køber et bedre fjernsyn skal der A/B-testes op mod Nordost Heimdal. Eller noget andet. Så må vi se. Igen tak til Norvig.
Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
norvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 280
Sendt: 07 April 2019 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Det, synes jeg, lyder som en rigtig god plan, Jens.


__________________
Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
Til top Vis norvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af norvig
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 April 2019 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  


Vær forsigtig før køb af HDMI 2.1 kabler.
Ser du efter Ultra High Speed HDMI-kabler, kan du finde nogle af disse kabler til salg på nettet.
HDMI releases version 2.1 er tilgængelig, (opdateret 2019). Men der er endnu ingen standart test.
Det vil sige at HDMI Licensing ikke kan sige, om nogen af disse kabler faktisk er Ultra High Speed.
Det er muligt de er, men. ? - Tryk her.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 13 Maj 2019 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Vil blot nævnet at indkøbet, et Belkin Ultra High Speed HDMI v. 2.1, gav skarpere billede og klarere farver, i forhold til det kabel, jeg havde på før. Og det kostede under 300kr.
Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes