Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 15:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Gammelt B&O tv (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 11 Maj 2019 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Mja, så er det vist på tide med en lille opdatering

Jeg er super glad for mit oldgamle Beovision 7 Mk. III med en B&O styret Triax (box på, v.h.a en stærkt lettet STB beslag, som jo klemmer om det lodrette rør på B&O motorfoden.

Men, og det er et reelt men, nu er jeg efterhånden blevet en halvgammel mand, så mine øjne er ikke hvad de har været. Mange års læsning og næsten lige så mange års motorcykelkørsel, slider på øjnene, så nu har jeg sgu fået læsebriller. Heldigvis er det kun fra 10- 40 cm, at det er nødvendigt. På tv-afstand er de okay. Men mit evindelige ego fortæller mig, at det nu er ved at være tid til et (lidt nyere) Beovision 7, måske med Blueray.

Derfor spørgsmålet, da jeg ikke har kunne finde noget om dette på nettet:
Kan den Blueray mekanik og chips m.m som sidder i Beovision 7, opskalere almindelige dvd'er til bedre opløsning, sådan som man har set visse andre Blueray drev gøre det?

Selvfølgelig er der også kommet lidt andet B&O ind i huset: Endnu en Beolit, nu i rød, som skal gøre tjeneste for os i udlandet, når vi er på ferie, samt en Beoplay Form2 i hvid, som bruges på vores beosound 2500. Dertil vil jeg nu også gerne have en Beoplay H6 mk. II, til mere seriøse lytninger, som så også kan bruges på min Tandberg TDC-3014a kassette. Den tværer nakamichi ;) Jeg skal blot have en forlængerkabel til den, så jeg kan sidde komfortabelt med (Beolight) dæmpet belysning, i en god lædersofa.

Derfor: kan man få en ærlig lyd- og bærevurdering af H6 MK. II?

Jeg kan ikke bruge en trådløs, fordi jeg ikke har enheder som kan dette. (med mindre man kan bruge en dongle af en slags). Men jeg foretrækker et kabel, som ikke er noget problem for mig.

Ooooggg så kom der også et sæt A8 på bøjler til min gamle DDIII walkman. Spiller sgu fint ;)

Med tangential hilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 12 Maj 2019 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Okay, her er en lille opdate og et par spørgsmål:

På mit 7-32 sidder der 2 CI kortholdere i klappen i højre side (set bagfra), men ikke nogle andre stik yderligere der.
Bagpå, i venstre side, er der ud over alle de normale stik, også det analoge antennestik, OG et ekstra antennestil til højre herfor. Det har jeg sat mit flueben i, trykket SAT på Beo4, lavet en kanalsøgning til DTV, og voila, er der 3 franske free to air programmer - France24. På engelse, fransk og arabisk.
Så vidt så godt.
Under module information, står der:
Release: june 15 2007
Version: 0.1.7.0.
Model: 0.4.0.0.

Jeg kan IKKE tune yderligere kanaler ind (bortset fra en dansk radiostation), så hvad kan dette modul?
Hvilken opløsning kan det vise?
Og hvordan kan man finde de danske free to air DR programmer (a la en ekstern boks, som jeg har på mit andet Beovision 7).

Bag på mit tv, står der type 9331 som det andet 7, men der er tilføjet et "S".
Der er også i højre bagstikpanel, et stik som kaldes DBV serviceport.

Er det et gammelt type modul som er blevet indbygget?
Eller noget andet?

Jeg vil meget gerne vide hvad det er, og om jeg evt. kan indstille det tila t tune de danske kanaler ind således, at jeg kan slippe for en eksterne boks.

Endelig: kan man nogenlunde selv skille Beovision 7 ad, og flytte det pågældende modul og stik over i mit andet Beovision 7?
Jeg har engang set et billede af noget elektronik, så det er jeg i princippet ikke bange for at gøre, ved bare ikke hvordan man skiller det ad.
Og hvis man gør dette, sal man så også have en B&O mand ud og lege med PUK koder eller andet?

Med widescreen hilsen,
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 12 Maj 2019 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Mja, så har jeg fundet servicemanualen til 7-32Mk. III, så det er ikke noget problem. Jeg skal dog have lavet mig en eller anden slags servicestand a la B&O.

Og det modul der er indbygget i mit sorte 7'er er et DVB-S modul, altså CA kortslot x 2 og et ekstra antennestk.

Jeg kan tilsyneladende på dette stik modtage digitalt fransk "France24" i 3 udgaver. Og en dansk radiostation.
Hvordan det lige kan lade sig gøre, ved jeg ikke. Men man kunne tænke sig, at de ikke sender på et nyere signal, som DR evt. gør samt, at en nyere tuner kan begge dele.

Så: hvis jeg overflytter DVB-S modulet til mit alm. 7-32 (det med sølvkant, som er fra den gamle tråd), er der så andet jeg skal gøre, eller registrerer tv'et selv modulet (tror jeg nok), og skal man så evt. lave en serviceopdatering med software, eller andet? Kan man dette selv?

Nogle gode ideer?

Med 32" hilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 13 Maj 2019 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Spørgsmål: Har et 7-40 MK. III altid en DVB HD Mpeg 4 tuner indbygget? Kan man så med denne modtale de air signaler, som DR sender ud i dag, den 13 maj 2019?

Med Beo4 hilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 13 Maj 2019 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Fladskærme er billige idag. Jeg så de havde et 4k 65 tommer Philips i Bilka for 5.000,-, og billedkvaliteten var fremragende så priserne
falder stadig. Alt det med sortniveau og andre detaljer er mindre væsentlige, det der tæller er altallet af tommer, og så kan det ikke betale
sig at investere i et 40 tommer TV, det er vist kun til soveværelset.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 14 Maj 2019 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hej Hermann,

Jeg har i vores dagligstue prioroteret HiFi som det der skal lyde af noget. TV er et nødvendigt onde.
Jeg har på grund af tv'ets placering, ikke plads til mere end 40", hvilket også er rigeligt, og lige før det bliver for dominerende i rummet. Jeg har intet ønske om, at have malet en hel væg til med 1.000.000.000" billede.

Jeg kunne aldrig nogen side finde på, at købe andet end b&o igen. Jeg har taget vores glimrende sony fladskærm, som var en dyr model da vi købte den, og smidt den ad h. til. Der hører den slags hjemme. Jeg skal såmænd også gerne smide den tilhørende sony dvd same vej. Eller brænde den af på terrassen v.h.a. noget god 100 oktan benzin, hvis det ikke lige var fordi jeg hellere vil bruge benzinen i min motorcykel. Ud, det skal den i al fald. Den indbyggede dvd i it 7-32 er bedre. Sorry.

Min nabo har et diskret 70" tommer japansk eller i al fald fjernøstligt tv-produkt. Det fylder den halve væg (jeg kan ikke selv hænge mit op på væggen, men SKAL bruge stand), og man kan jo ikke ligefrem lave sin stue større, uden at vælte en væg (ind til naboen). Det bliver der nok noget brok over. Og så stort et tv virker for mig en lille smule overdrevet. Man skal jo dreje hovedet, for overhovedet at kunne se fra den ene side, til den anden. Jeg ville aldrig finde på, at lade mig dominere på den måde. Jeg har set lidt film og spillet lidt playstation, da han nu spurgte, om vi skulle prøve at se noget film sammen og så kunne vi diskutere billedkvalitet og billedstørrelse.
Så mit svar til kæmpe skærme er: pænt tak, men nej tak.
Jeg kunne i øvrigt ikke drømme om, at have et tv i vores soveværelse. Et ekstra anlæg er fint og er mere end nok. Så kan man engang imellem lige høre lidt cd eller radio, når man stryger en skjorte om morgenen ;)

Nå, men da dette nu skulle være slået fast, er det nu mere svar på mine spørgsmål jeg søger.

Jeg har læst lidt på sendestandarder og billedkvaliteter.
For mig er det ikke afgørende hvor mange tommer et billede er (inden for visse grænser, da jeg jo skal kunne se billedet ;). Det er derimod meget mere interessant om hvor sort farven sort er, om der er naturlige farver, o.s.v.
Men vigtigst er det, da vi vitterligt ikke ser ret meget tv, at det er pænt, også når det er slukket. Av, der røg alle andre end b&o lige ud med badevandet ;)

Okay, så når vi når april 2020 og 700Mhz båndet overgår fra free to air tv, og bliver til mobilnettet (hvor det rager mig med al det mobil-pjat), er der så mindre kapacitet til kanalerne. Men DR er jo blevet tvangsstyret til, at lukke DR3, DRK og DR Ultra, så det giver lidt frirum.
Sådan som jeg har forstået det, jeg kan jo tage fejl, er man da nødt til kun at sende i DVB-T2 og ikke længere også i DVB-T, for ellers er der ikke plads til at opretholde billedkvaliteten. Neeeejjj, det var da heldigt....
Den nuværende videokomprimeringsstandard MPEG4 skulle så afløses af en endnu højere standard (eller rettere: mere effektiv), som HEVC/H.265. Eller det kunne også bruges til at sende flere kanaler.
Men nu er mit spørgsmål: hvilke B&O fra Beovision 7 (alle), 10, 11 og op til Beovision 14 har HEVC standard indbygget, om nogen overhovedet? Har de aller nyeste B&O denne standard indbygget? Kan den måske downloades ind i tv'et ved en software opgradering?

Og endelig: Har alle Beovision 7-40 Mk. III indbygget DVB-T2 og MPEG 4 standarder? (disse må holde for lidt endnu).

M.v.h.
Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 15 Maj 2019 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Da det har dvb-t og dvb-c med mpeg-4, kan det godt modtage DR's signal.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 15 Maj 2019 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Takker Allanowich, men har de også t2? Eller er det kun nogle af dem?
M.v.h.
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 15 Maj 2019 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

The US models of Beovision 7-40 and 7-55 are:-
•Beovision 7-40 Mark 3 Type # 9370
•Beovision 7-40 Mark 4 Type # 9449
•Beovision 7-40 Mark 5 Type # 9651
•Beovision 7-40 Mark 6 Type # 7751
•Beovision 7-55 Mark 1 Type # 9489
•Beovision 7-55 Mark 2 Type # 7734

og så selvfølgelig hvordan man tjekker software:

1) TV - MENU
2) 0,0, GO
3) 1 for monitor
4) 1 for monitor info
Type no will be in there

Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 16 Maj 2019 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hmmm, jo mere man læser, jo flere spørgsmål kommer der.
Senest er jeg stødt på et have af mennesker som siger, at det blueray drev som B&O brugte (to typer, er eleldigt, altid går i stykker og ikke
kan repareres. Lige så mange siger, at det virker fint, blot er det lidt langsomt om at læse en blueray skive.
Er der nogen her, som har egen erfaring med dette?
M.v.h.
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 18 Maj 2019 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Nå, så efter det tidligere hårde pres fra Peter og Millemis, som har givet mig mange søvnløse nætter i 2 år, har jeg bidt i det sure æble, og fået mig et Beovision 7-40. (4) Så Ikke flere bokse, kabler og andet pjat. Det virker rigtig godt.

Og så kom der også lige en Beo4 Mk. IV med mikrojoystick. Min Beo5 er lagt væk i en skuffe, da den hele tiden kræver penge for at blive programmeret, og det gider jeg ikke spilde tid på. Beo4 er langt federe.

Og så kom der lige en Beolab 2500 som skal gøre tjeneste andetsteds, sammen med min Beosystem 2500 i et flerrumssetup. Skal lige have målt kabel op først.

Nå ja, og så faldt jeg over en B&O læbestift til at fjerne støv på spredelinsen på Beolab 7-4.

Og så kom der også et sæt Beolab 8000 med komplet sæt nye enheder.

Derfor har jeg nu dette spørgsmål: Jeg har læst vejledningen til 7-40 igennem, og der står ikke noget om Beo4, menuer og hvordan man får 2 8000 til at spille sammen med en 7-4 i et minisurround, hvor 7-4 er center og Beolab 8000 er fronthøjtalere.
Jeg har prøvet forskellige indstillinger, men har ikke ramt det endnu. Jeg er nået til at de hvæser af mig under opsætning, men kan ligesom ikke effektuere det. Hvad er "punkt 1" og "punkt 2"?
Kan nogen måske beskrive for mig, hvad præcist man skal gøre?

Med 40" hilsen,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 23 Maj 2019 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Nå, så fandt jeg ud af hvad Punkt 1 og 2 er i en gl. B&O vejledning. Så er der styr på det.
Nu skal jeg bare have nogle andre Powerlink Mk. III kabler, som ikke er say sammen og kan betjenes korrekt.

Og så kan det jo være praktisk med en cromecast til at se LeMans på, i Juni.

Mere senere.

M.v.h.
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 24 Maj 2019 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Det BV 7-30 mk3 du havde før, har den ikke også digital tuner og HDMI? Hvad er forskellen på den og mk4? :)
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 01 Juni 2019 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Hej Tarantino,

Nej, de er vidt forskellige.
Der er mange ændringer og ca. 6 tv generationer imellem dem. Jeg skal her prøve at beskrive nogle af disse, men jeg er sikker på, at Peter eller Millemis kan gøre det meget bedre. I så fald, må de bide til bollen og tilføje det her.

Så:

- flere generationer nyere skærmmodul.
- nyere digital surround modul, ikke analog.
- 100 Hz billedopdatering.
- Blu-ray modul.
- Hvidt display i højre side af sort glasramme.
- DVB-HD modul indbygget med 4 hdmi stik og andet.
- lavere strømforbrug.
- fod kan tilte og dreje, ikke kun dreje.
- Fuld HD opløsning på billedmodul.
- andre tilslutningsmuligheder, herunder to CA og CA+ porte (kunne fås i 7-32 i et dvb-S modul. Jeg har også et sådant, men nu er begge 7-32 netop solgt.
- stikmuligheder er også ændre m.h.t. opsætning af f.eks. surround. Der er flere stik og de kan hver især tildeles, ikke kun foruddefineret som på 7-32 (bortset fra de to Powerlink i 7-32 Mk. III.

Nå, men der er sikkert meget mere. Det var blot lige hvad jeg kunne komme i tanke om.

------------

Update:

Ja, så er der kommet en chromecast på, som sidder inde bag et dæksel.
Det virker egentlig fint MEN en chromecast Mk III er ikke godt designet, for der er lidt strømproblemer. Den er måske blot et spørgsmål om at resette den hårdt. Det må vi se. Problemet består i,a t jeg trækker strøm gennem et usb til micro usb fra serviceporten i 7-40 MK IV til chromecasten for at UNDGÅ den enormt store grimme strømforsyning som bare sidder der og stikker i øjnene. Det hele kan gemmes væk, undtagen et lille stykke ledning.
Det næste der skal laves er en ordentlig strømforsyning til chromecasten, hvis den ikke kan resettes, men der rent faktisk ER for få miliamp eller dårligt stel eller lign. i BV 7-40 MK IV.
Derudover SKAL det lille kabel skærmes og gemmes HELT væk inden i 7-40, så det ikke løber delvist udenpå bagpå.
For at gøre dette, skal jeg splitte hele 7-40 ad i små dele. Et sjovt projekt.
Mere om alt dette senere.

Det skal også nævnes, at man skal have en iphone eller android tlf. af nyere dato, da google home kræver Ios 10-3 eller nyere. Og det kan min gamle iphone 4s ikke supportere. Ej heller min viv's gamle ipad. Derfor er en 5s anskaffet.
Men det bliver værre endnu. På grund af krigen mellem google, apple og microsoft, har Google stoppet sin support til at sætte chromecast'en på via en laptop pc eller lign. Det HAR virket, en altså ikke længere.
Det er altså ret ærgerligt, da det ellers bar var at gribe sin laptop og sætte det hele op.
Al dette står der ikke noget om på pakken når man køber en chromecast, og forretningerne ved det som regel heller ikke. Jeg nævner det blot for at andre skal kunne vide så meget som muligt inden de køber eller hvis de støder på problemer.
Opdateres.

M.v.h.
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 01 Juni 2019 kl. 02:43 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte at skrive, at jeg på mit BV 7-32 MK. III havde en Triax DVB T/T2 Mpeg4 box som var B&O kompatibel så alt kørte på Beo4 MK. II, III eller IV (har ikke prøvet Mk. I, men den virker sikkert også).

Denne sad bag på tv'et ved et STB beslag som er meget flot lavet. Selve beslaget er fint, men det holdesystem der leveres er elendigt. Det lavede jeg om ved at fjerne det meste, så jeg kun havde en lille plade og klampen med tilbage. Alt andet er smidt ud. Jeg borede to huller i Triax boksen og skruede den fast i klampens lille plade, samt isolerede, naturligvis.
Virker perfekt og ser langt bedre ud. Det var alt sammen vist i min gamle tråd om dette.

Og så blev fødderne på Beolab 8000 strammet efter, så de ikke rokker. De kan få en lille dråbe blå loctite, så de ikke vibrerer løs igen ved høj musik.

M.v.h.
Jacques

Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 01 Juni 2019 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Update:

Så er google Chromecast 3 smidt ud på terrassen og brændt af med en sjat 100 oktan. Sådan noget bras.

Men i stedet er der kommet en fin brugt Chromecast 2, som kører helt stabilt på usb strømforsyning. Jeg tror lige jeg napper én til som reserve.
Nu har den kørt nogen tid, og den er lige så hurtig som den nye 3'er, men med en 2'er er der ingen problemer med strømforsyningen, ingen udfald, ingen hak i lyd eller billede. Bare ren casting ;)

Så det bliver så en Chromecast mk. II jeg bygger helt ind i Beovision 7-40 Km. IV, når jeg har taget kabinettet fra hinanden. Men nu kører den 14 dage straight i test ;) I øvrigt er billedkvaliteten helt den samme som en Chromecast 3.
Så om et par uger melder jeg lige tilbahe her i tråden om det stadigværk virker fint.

Endnu en gang viser et gammelt Beovision 7 sit værd ;)

Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1537
Sendt: 03 Juni 2019 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
Hej Tarantino,

Update:

Ja, så er der kommet en chromecast på, som sidder inde bag et dæksel. Det virker egentlig fint MEN en chromecast Mk III er ikke godt designet, for der er lidt strømproblemer. Den er måske blot et spørgsmål om at resette den hårdt. Det må vi se. Problemet består i,a t jeg trækker strøm gennem et usb til micro usb fra serviceporten i 7-40 MK IV til chromecasten for at UNDGÅ den enormt store grimme strømforsyning som bare sidder der og stikker i øjnene. Det hele kan gemmes væk, undtagen et lille stykke ledning. Det næste der skal laves er en ordentlig strømforsyning til chromecasten, hvis den ikke kan resettes, men der rent faktisk ER for få miliamp eller dårligt stel eller lign. i BV 7-40 MK IV. Derudover SKAL det lille kabel skærmes og gemmes HELT væk inden i 7-40, så det ikke løber delvist udenpå bagpå. For at gøre dette, skal jeg splitte hele 7-40 ad i små dele. Et sjovt projekt. Mere om alt dette senere.

Det skal også nævnes, at man skal have en iphone eller android tlf. af nyere dato, da google home kræver Ios 10-3 eller nyere. Og det kan min gamle iphone 4s ikke supportere. Ej heller min viv's gamle ipad. Derfor er en 5s anskaffet. Men det bliver værre endnu. På grund af krigen mellem google, apple og microsoft, har Google stoppet sin support til at sætte chromecast'en på via en laptop pc eller lign. Det HAR virket, en altså ikke længere. Det er altså ret ærgerligt, da det ellers bar var at gribe sin laptop og sætte det hele op. Al dette står der ikke noget om på pakken når man køber en chromecast, og forretningerne ved det som regel heller ikke. Jeg nævner det blot for at andre skal kunne vide så meget som muligt inden de køber eller hvis de støder på problemer. Opdateres.

M.v.h.
Redfox


Tak for det :)

Hvad måtte du give for sådan skærm brugt?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 04 Juni 2019 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

6500 med et sæt nyrenoverede Beolab 8000, original 1' ejer og regning. Ikke noget pjat der.

Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 29 Juni 2019 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Nu er nogle af mine naboer blevet så glade for at se på mit Beovision 7-40 Mk. IV, så den ene har købt et og er igang med at finde et til til et andet rum,
og den anden er også igang med at finde et.
Som de begge siger: Wauw, bedre billede, meget bedre lyd og laaaaangt pænere end vore moderne japserkasser.
He he, godt gået af et 10 år gammelt B&O fjernsyn.

God weekend,
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2871
Sendt: 01 Juli 2019 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Fladskærme er billige idag. Jeg så de havde et 4k 65 tommer Philips i Bilka for 5.000,-, og billedkvaliteten var fremragende så
priserne
falder stadig. Alt det med sortniveau og andre detaljer er mindre væsentlige, det der tæller er altallet af tommer, og så kan det ikke betale
sig at investere i et 40 tommer TV, det er vist kun til soveværelset.


Korrekt sortniveau er nu ret væsentlig for et korrekt billede, jeg må sige at efter jeg har investeret i en OLED skærm, så kommer jeg aldrig til at gå
tilbage til alm. LCD/LED skærm igen, aldrig nogensinde.   

__________________
Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
Til top Vis Ikke Slipsefyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ikke Slipsefyr Besøg Ikke Slipsefyr's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes