Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bluesound Node opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 04 Oktober 2019 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle

jeg tumler lidt med hvad den næste stereo-opgradering kunne være, og er stødt ind i Bluesound Node 2(i) som en mulighed, da jeg syntes det kunne være spændende at se hvad det kunne gøre for master-albummene i TIDAL. (som jeg syntes lyder vildt godt i forvejen). Så spørgsmålet er altså om der er noget at hente MQA-mæssigt-DAC-mæssigt?

Jeg har læst mig lidt frem til at den bedste løsning skulle være at have Bluesound DAC'en til at stå for "den gode" lyd, derfra analogt til surround-forstærkeren der så sættes til "pure dircet" for ikke at "støje lyden" / køre udenom DAC'en i den, men det ved I nok bedre end mig. jeg bruger iPad, Tidal og Airplay (I surround forstærkeren) og vil gerne fortsætte med det.

Setup
Marantz SR5011 (billig atmos surround forstærker)
XTZ edge a2-300 effektforstærker
XTZ Divine Delta (ikke den nye)
Apple Tv 4

billig signal/ht - kabler

jeg har også tumlet med noget XTZ rumkorrektion

Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 22 November 2019 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvor meget forskel der er på de 2 men da jeg selv skulle ha en streamer faldt mit valg på node 21 da den skulle have ret forbedret lyd i forhold til lillebroren. Der findes noget test derude hvis du googler hvor du kan læse om på hvilke områder den er bedre. Men som sagt skulle lyden være langt bedre på 2i. Den koster omkring 4000kr så ikke så galt igen. Jeg bruger den til at streame musik fra tidal, både i HIfi og Master kvalitet, jeg synes det lyder rigtig godt. Dog kan der være forskel på enkelte albums som lyder lavere i det, men så længe indspilningen er god så leverer den også fremragende lyd.
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 22 November 2019 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Mente selvfølgelig node 2i
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 11 December 2019 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

Bluesound node 2 er mere hype end high-end, måledata på den er ikke særlige gode via DAC, det ser lidt bedre ud ved brug af
coax og ekstern DAC.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Frandsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 594
Sendt: 11 December 2019 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Dk11706, det kan meget vel være hype, så meget forstand har jeg ikke på det. Jeg kan tale ud fra min eget beskedne setup, og beskedne erfaringer.

Jeg har nu haft en brugt Bluesound Node 2 i et par måneder nu, og med den tilsluttet, Tidal med Master/MQA indhold, samt forforstærkeren sat til "pure direct", så lyder det altså bare godt, som i, fuldstændigt sindsygt godt. Der er sikkert noget der lyder bedre, men jeg bilder mig da ind at jeg, nu, bedre kan høre om albums i Tidal er godt indspillet eller ej (dermed ikke sagt at jeg kan høre om det er Master eller ej, men blot om indspilningen af albummet er af god kvalitet). Og det er med et stereo-setup der samlet koster ca. 20.000kr (brugt)

Om det så er den nye effektforstærker, Bluesound Node 2 eller de nye signalkabler der er koblet på, der består jeg nok ikke en blindtest.
Til top Vis Frandsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frandsen
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 11 December 2019 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Det er alligevel interessant at det lyder bedre med MQA, det er vist 24 bit 96khz ikke?, de målinger jeg har set viser at støj
niveauet på Node 2 er så højt at den ikke engang kan levere et rent 16/44 signal.

Jeg anfægter ikke dit anlæg dyrt eller billigt, for pris ikke altid afgørende for om noget lyder godt, jeg siger bare at BS Node ikke
er den reneste kilde man kan bruge og at den nok er hypet bedre end den i virkeligheden er.

Men hvis du syntes det lyder fedt så er måledata ret underordnet
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
wiljens
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Februar 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 11 December 2019 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Har brugt bluesound node siden den lille 4-kant model kom frem,har i dag node 2 (gammel model) og må sige at den spiller rigtigt godt når man
bruger en god dac,streamer primært fra Nas i flac format,så hvis jeg skulle kommer meed et råd ville det blive en bluesound.
Appen til og styre noden med er også ganske god.
Vh.Michael
Til top Vis wiljens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wiljens
 
Clegg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 12 December 2019 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Dk11706 skrev:
Bluesound node 2 er mere hype end high-end, måledata på den er ikke særlige gode via DAC, det ser lidt bedre ud ved brug af
coax og ekstern DAC.



Hvad bygger du dine udtalelser på? Synes kun jeg kan finde rosende ord om Bluesounds DAC?
Til top Vis Clegg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clegg
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 12 December 2019 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Frandsen skrev:
Hej alle jeg tumler lidt med hvad den næste stereo-opgradering kunne være, og er stødt ind i Bluesound Node 2(i) som en mulighed, da jeg syntes det kunne være spændende at se hvad det kunne gøre for master-albummene i TIDAL. (som jeg syntes lyder vildt godt i forvejen). Så spørgsmålet er altså om der er noget at hente MQA-mæssigt-DAC-mæssigt?

Jeg har læst mig lidt frem til at den bedste løsning skulle være at have Bluesound DAC'en til at stå for "den gode" lyd, derfra analogt til surround-forstærkeren der så sættes til "pure dircet" for ikke at "støje lyden" / køre udenom DAC'en i den, men det ved I nok bedre end mig. jeg bruger iPad, Tidal og Airplay (I surround forstærkeren) og vil gerne fortsætte med det. Setup Marantz SR5011 (billig atmos surround forstærker) XTZ edge a2-300 effektforstærker XTZ Divine Delta (ikke den nye) Apple Tv 4 billig signal/ht - kabler jeg har også tumlet med noget XTZ rumkorrektion



Jeg er faktisk ved at prøve den i øjeblikket
ud af kassen er den ganske musikalsk ..... måledata eller ej ! MQA er bedst når de blir hardware udpakket og BB converteren som sidder i BN2i er so far den bedste jeg har hørt til det job. Sabre dac bryder jeg mig generelt ikke om. BN2i spiller dejligt varmt og musikalsk. Desværre returnere jeg den nok pga en tvivlsom usb indgang, som er lidt for dårlig, men det er kun for dem som også har musik på egen hdd, som jeg har !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Clegg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2011
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 12 December 2019 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hvorfor streamer du ikke fra en nas, i stedet for en hdd? (så undgår du også USB)
Til top Vis Clegg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clegg
 
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 282
Sendt: 12 December 2019 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Clegg skrev:
Dk11706 skrev:
Bluesound node 2 er mere hype end high-end, måledata på den er ikke særlige gode via DAC, det ser
lidt bedre ud ved brug af
coax og ekstern DAC.



Hvad bygger du dine udtalelser på? Synes kun jeg kan finde rosende ord om Bluesounds DAC?



Kunne være her fra
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/r eview-and-measurements-of-bluesound-node-2i-streamer.6631/


__________________
Hvis det måler skidt og lyder godt, er dine ører måske ikke så gyldne som du selv tror
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 12 December 2019 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ja nemlig, min yndlings side
Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 
Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 749
Sendt: 13 December 2019 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Clegg skrev:
Hvorfor streamer du ikke fra en nas, i stedet for en hdd? (så undgår du også USB)


Meget simpelt ..... det kræver for meget arbejde / kabeltræk i mit hus
Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie
 
Gnist
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 282
Sendt: 13 December 2019 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Hvorfor kører du ikke bare over wifi ???

__________________
Hvis det måler skidt og lyder godt, er dine ører måske ikke så gyldne som du selv tror
Til top Vis Gnist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gnist
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 16 December 2019 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
Frandsen skrev:
Hej alle jeg tumler lidt med hvad den næste stereo-opgradering kunne være, og er stødt ind i Bluesound Node 2(i) som en mulighed, da jeg syntes det kunne være spændende at se hvad det kunne gøre for master-albummene i TIDAL. (som jeg syntes lyder vildt godt i forvejen). Så spørgsmålet er altså om der er noget at hente MQA-mæssigt-DAC-mæssigt?

Jeg har læst mig lidt frem til at den bedste løsning skulle være at have Bluesound DAC'en til at stå for "den gode" lyd, derfra analogt til surround-forstærkeren der så sættes til "pure dircet" for ikke at "støje lyden" / køre udenom DAC'en i den, men det ved I nok bedre end mig. jeg bruger iPad, Tidal og Airplay (I surround forstærkeren) og vil gerne fortsætte med det. Setup Marantz SR5011 (billig atmos surround forstærker) XTZ edge a2-300 effektforstærker XTZ Divine Delta (ikke den nye) Apple Tv 4 billig signal/ht - kabler jeg har også tumlet med noget XTZ rumkorrektion

Jeg er faktisk ved at prøve den i øjeblikket ud af kassen er den ganske musikalsk ..... måledata eller ej !  MQA er bedst når de blir hardware udpakket og BB converteren som sidder i BN2i er so far den bedste jeg har hørt til det job. Sabre dac bryder jeg mig generelt ikke om. BN2i spiller dejligt varmt og musikalsk. Desværre returnere jeg den nok pga en tvivlsom usb indgang, som er lidt for dårlig, men det er kun for dem som også har musik på egen hdd, som jeg har !



Er USB dårlig på blusound node 2i ? Jeg har en del Mp3 og flac som jeg skal hacve over på en lille USB HD som jeg regner med at få i julegave, men det lyder på dig som om USB indgangen på den ikke er god ?

Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 
TomH
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 16 December 2019 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Ang. støj på node 2i så kan det da godt være de kan måle noget men det nu ikke noget jeg kan høre overhovedet. Men mit udstyr koster så også under 50K så måske derfor, men er nu mere en godt tilfreds med lyden på mit anlæg og det er jo det vigtigste at man selv er tilfreds :)
Til top Vis TomH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TomH
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes