Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector R3 potentiale? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
uhog
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 13 November 2019 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg er den glade ejer af ét sæt Audiovector R3 Arrede, og kunne rigtig godt tænke mig at høre om andre Audiovector ejers
erfaring. Jeg tænker hvad er jeres erfaring med fx tuning af placering af højtalerne, hvad gave det sidst pift til det bedst mulige
lydbillede?. Hvilken forstærker kombi har i fået den bedste oplevelse med?

Input fra andre modeller SR og SI er meget velkomment!

Kom frisk med jeres erfaringer, jeg ser frem til at læse om dem.

Hilsen Ulrich
Til top Vis uhog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af uhog
 
uhog
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 13 November 2019 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Glemte lige at skrive mit setup er: R3 Arreté - Belles 350A Reference - med en Bluesound Note 2i direkte på.
Til top Vis uhog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af uhog
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 13 November 2019 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Audiovector højtalere er relativt nemme at placere, så man får det optimale ud af dem.

Nu har du investeret i sæt meget dyre højtalere, og har et rigtig godt - og dyrt - effekttrin... hvorfor sparer du så på signalkilden?!?! I al ydmyghed, så udnytter du slet ikke potentialet i dine højtalere og forstærker!!!

Jeg vil anbefale, at du får en bedre dac/streamer, så kommer det helt af sig selv...  Og prisen skal op i nærheden af dit effekttrins pris!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 780
Sendt: 13 November 2019 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jeg var lige en tur i Ålborg i dag og fik et lyt på R3 Arreté den er en hel del mere dynamisk end deres tidliger versioner jeg vil bare ønske dig tillykke med din nye HT

Jeg kan bare være enig med Mikkel der du bør kikke er på forforstærker siden med en god dac evt med medie modul det vil løfte den højttaler så meget

har du købt højttaleren hos en forhandler så er jeg sikker på du kan få noget med hjem på prøve før du bestemmer dig

Naim kunne være en mulighed, men vær opmærksom på der er måske nye modeler på vej "rygte børsen"
Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 14 November 2019 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Har SR3 AA er meget glad for dem, og de er nemme og placere men skal stå "præcist" for og få det optimale ud af dem.

Og ja de vokser tydeligt med bedre udstyr (signalkilde;-)

Mine er feks placeret kun 27cm fra bagvæg, hvilket er muligt pga den nedadvendte basport.
Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
uhog
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 14 November 2019 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input ang. signalkilder, det er noteret. Jeg er dog nysgerrig efter at høre hvad i basere jeres konklusion på, har i
hørt en Note 2i sat direkte på et effektrin så i har noget af samlingen med? eller hvad ligger til grund?

@Audio Niller, du skriver at de er nemme at placere men skal placeres præcist - hvad mener du med præcist, hvordan præcist?

Jeg har selv placeret mine højtaler efter en guide fra The Audio Beat “Optimizing speaker placement”, det har give virkelig meget
- her et link: http://www.theaudiobeat.com/blog/speaker_placement.pdf

I går var første dag med mine R3 Arreté (opgraderet fra SR3 A). Den første time gik med højtaler opsætning og placering,
herefter en time med at forstærkeren blev varm......og så kunne der lyttes, det blev til 4 timer og det blev kun bedre for hver
timer der gik. De foreskriver at der er ca. 50 timers indspilningstid.....kan næsten ikke vente til at høre det endelige resultat
Til top Vis uhog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af uhog
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 15 November 2019 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Med præscist mener jeg at de skal stå ens med samme afstand til bagvæg (og sidevæg hvis muligt) og med samme vinkling.

Lydbilledets sweetspot kan blive en smule smalt hvis du ikke har adstand nok imellem hver højtaler.

Mine står med 225cm imellem hver diskant og min lytte position er ca 240cm fra højtalerne.
Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
uhog
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 19 Oktober 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 94
Sendt: 17 November 2019 kl. 01:03 | IP-adresse registreret  

Tak, det giver rigtig fin mening

Hvad har du af forstærker?.......og har du erfaring med andre forstærker på Audiovector end den du har nu?
Til top Vis uhog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af uhog
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 333
Sendt: 17 November 2019 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Dog må der ikke være samme afstand mellem både side og bagvæg! Så hvis du har 1m til sidevæggen, skal der være f.eks 1.5 m til bagvæggen.
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Audio Niller
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Februar 2014
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 17 November 2019 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Ja afstand til sidevæg og bagvæg må selfølgelig ikke være ens (jeg har 130cm til sidevægene.

Har haft en Anthem surround forstærker tilsluttet som aldrig kom til og virke ordentlig. Bassen var nærmest ikke eksisterende.

Har også haft en Integreret Vincent SV 237 som jeg heller ikke var tilfreds med. De første 5-10 min lytning lød det rigtig fedt med masser af hul igennem, med derefter blev det alt for anmassende og jeg fik trang til enten og skrue ned eller og kravle op i vindueskarmen bag mig. Desuden havde jeg store problemer med støj i venstre kanal grundet en defekt rør sokkel.

SÅ lånte jeg et Naim for og effekt sæt og 2 integrerede Luxman hendholsvis ren klasse A og AB.
Naim var lidt hen ad Vincent med alt for anmassende lydbillede, men med Luxman klikkede det det hele bare, bassen var som jeg aldrig havde hørt den før, og selve lydbilledet var ude foran mig og ikke over alt og "in my face" som det var med Naim og Vincent.
Til top Vis Audio Niller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audio Niller
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 17 November 2019 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

uhog skrev:
Tak, det giver rigtig fin mening

Hvad har du af forstærker?.......og har du erfaring med andre forstærker på Audiovector end den du har nu?

Som jeg nævnte tidligere i tråden, så fejler din forstærker intet! Det gør din BlueSound derimod, og den er virkelig emne for en seriøs opdatering, hvis du vil have mere ud af dine dyrt indkøbte R3 Arrete! Det bliver aldrig bedre end din signalkilde...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes