Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. april 2024 | 17:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio Emit 10 og støj (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Match
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 25 November 2019 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Jeg havde glædet mig til at få lyd i de nye Dynaudio Emit 10 højttalere - efter lange overvejelser om køb af nye højttalere. Og de er virkelig gode. Stor lyd fra små højttalerbokse. Glad og tilfreds var jeg. Ja, "var". For det viser sig, at der er et generende sus i begge højttalere - uanset lydniveau. Når jeg spiller højt, kan jeg ikke høre det, men det er der.

Hvad pokker skyldes det? Før mine Dynaudio havde jeg Coral Beta 8 til mellemtonen uden sus. Jeg har en Vincent SP 996 monoblok til hver højttaler, og "suset" kommer selvfølgelig fra disse forstærkere. Jeg har en dejlig Abrahamsen forforstærker uden bas- og diskantfiltre.

Er signal/støjforholdet ganske enkelt for højt for Dynaudioerne i forhold til SP 996' erne? Jeg kan leve med suset, men det er alligevel irriterende, så gode råd modtages med tak :-)
Til top Vis Match's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Match
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 25 November 2019 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Dine højtalere gør intet forkert - tværtimod gengiver de blot det, de modtager... inkl. støj - og det er præcis den opgave de har: Ikke at holde igen på den information, de modtager!

Så "fejlen" skal rettes andetsteds, f.eks. dine effekttrin, som du selv er inde på



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Match
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 02 December 2019 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Du har fuldstændig ret. Og tippet med at koble effektforstærkeren fra forforstærkeren og så tjekke suset var en god ide. Ingen sus fra mine Vincent effektforstærkere

Til gengæld er det så yderst træls, at støjen så kommer fra min ret dyre Abrahamsen forforstærker. Der er godt nok 2 udgange/ 2 indgange med XLR stik, men jeg har prøvet med XLR i den ene ende og Phono i den anden, kontra Phono/Phono ud- og indgange. Ingen forskel på sus.

Jeg er ikke sikker på, at jeg vil skille mig af med den "frivilligt" - anlægget spiller faktisk meget godt.

Så indtil videre lever jeg med suset, der heldigvis også kun høres ved meget lave lydniveauer.

Tak til I andre, der har hjulpet mig med ideer og tanker.
Til top Vis Match's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Match
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2744
Sendt: 03 December 2019 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Match.
Du behøver ikke leve med suset. Du kan sænke niveauet mellem for- og effekttrin. Så længe der er signal nok fra
forforstærkeren til at kunne spille højt nok dæmper du signalet OG suset med for eksempel den viste eller en tilsvarende hvis du
anvender XLR kabler.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes