Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 10:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømrens (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 30 November 2019 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg søger en rigtig god highend strømrenser. Pris max 50.000,- kr.
Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger?

__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 30 November 2019 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Jeg spiller på flere setups:

Setup I
Avalon Eidolon
Pass Labs XP30
Pass Labs XA60.5
Emm Labs DAC 2X V2
Auralic Aries G2

Setup II
Verity Sarastro II
Audio Note M6
Audio Note SHINRI / OVC 300B monoblokke
Emm Labs DAC 2X V2 - måske Audio Note DAC på vej
Auralic Aries G2

Strømrens:
Gigawatt PF-2 mkII
Gigawatt PC-3 SE EVO+

Min oplevelse er, at Gigawatt PC-3 SE EVO+ giver en kæmpe forbedring i form af strammere bas, bedre detaljegrad, bedre
seperation mellem instrumenterne og bedre 3D. Disse forbedringer er fælles for alle mine enheder.
Problemet er, at Gigawatt PC-3 SE EVO+ også påvirker klangen på mit Pass Labs og Audio Note pre og effekt (ved test af Audio
Note DAC ingen problemer). Jeg kan ikke leve med den måde som klangen bliver påvirket på, så bruger kun Gigawatt PC-3 SE
EVO+ til DAC og streamer. Resten kører forsat på min Gigawatt PF-2 mkII.

Så jeg skal finde en strømrens, som giver nogle af de samme forbedringer som Gigawatt PC-3 SE EVO+, men uden de samme
klangproblemer.

Skal lige nævnes, at jeg kender andre, der bruger Gigawatt PC-3 SE EVO+ uden at have de klangproblemer som jeg har.


__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 509
Sendt: 30 November 2019 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Hej Chriss
Torus power kunne du kigge på. jeg bruger 2 stk Torus TOT Max til mit setup.hvis ikke du har skiftet til bedre power kabler ville jeg nok starte med at
låne noget forskelligt hjem da det var det der gav den største gevinst hos mig.
Vh brian
Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2
 
Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 672
Sendt: 01 December 2019 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hej Brian
Tak for info ang. Torus power. De ser interessante ud.
Jeg har gjort en del ved strømkablerne, så det er strømrens, der skal på plads nu.
Hvorfor har du valgt Torus TOT MAX modellen og hvorfor 2 stk?
Har du testet nogle af de større modeller?

Jeg overvejer at teste følgende:
Audioquest Niagra 7000
ISOL-8 SUBSTATION LC & HC
Torus Power (model?)

Er der nogle af jer, som har erfaringer med nogle af disse modeller?
Jeg er meget interesseret i at hører om styrker og svagheder. Kunne også være spændende at vide lidt om hvordan de ligger i
forhold til hinanden, samt i forhold til Gigawatt PC-3 SE EVO+

Venlig hilsen
Christian




__________________
Stereo: Verity, Avalon & Pass

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 01 December 2019 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
Jeg søger en rigtig god highend strømrenser. Pris
max 50.000,- kr.
Hvad er jeres erfaringer og anbefalinger?


Har du problemer med ikke-ren strøm?? Jeg har stadig til gode at se
installationer med reelle støj-udfordringer, med mindre man bor tæt
opad tung industri.
Hvis ikke du allerede har fået lavet en måling af din installation, ville
jeg nok starte der. Ellers risikerer du at smide 50.000 kroner i en
tvivlsom løsning, på et problem der formentlig slet ikke eksisterer.
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 509
Sendt: 01 December 2019 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg har valgt at have 2 TOT Max da jeg ikke havde plads til de store modeller. De passer lige til at de kan stå under hver monoblok. så jeg har ikke
testet dem mod de større modeller
Vh brian
Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2
 
ymir
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2017
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 01 December 2019 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Her er en litt dypgående forklaring på hvordan Torus (egentlig Plitron) fungerer.

https://www.powerelectronics.com/content/power-transformer-a ttenuates-harmonics

Her sies også at generatoren sjelden produserer støy. Har selv erfart støy fra to produksjonsenheter.I begge tilfeller var støyen intermodulasjon. Denne støyen var svært vanskelig å fjerne.Vindkraft er også,sammen med heating pumps,?varmepumper? kilde til intermodulasjon. Hverken isolertrafoen (balanced power) fra Noratel eller Ps Audio PPP klarte å fjerne denne støyen. PurePower 2000i klarte det.Vær obs på at en skilletrafo og isolertrafo er to forskjellige ting.

https://senorc.no/?p=226

Det er imidlertid viktig å skille klart mellom «skilletrafoer» og «isolasjonstrafoer» En skilletrafo er en «en-til-en» trafo med relativt dårlige dempningsegenskaper. En isolasjonstrafo er også en «en-til-en» trafo, men er, til forskjell fra skilletrafoene, bygget nettopp i den hensikt å dempe støy. Ved bruk av isolasjonstrafoer skapes et galvanisk skille mellom nettet på primærsiden, og lasten (f.eks. en CD spiller) på sekundærsiden. Isolasjonstrafoer har meget god demping av både asymmetriske og symmetriske pulser samt HF-støy.

Dagens problemområdet angående støy ligger i området 2.5kHz og opp til 150kHz. Denne støyen vil hovedsakelig være skapt i egen installasjon og vil muligens på grunn av den høye nettimpedansen bli reflektert tilbake til lasten..men da som intermodulasjon.Denne støyen måles lett i sikringskap og flyter mellom lastene i installasjonen.Men en finner den ikke ved hoved/inntak sikring,noe som er viktig for forståelsen av denne typen støy,s,k. Supraharmonics.

Lavere ordens harmoniske,dvs under 3kHz er normalt ikke ett problem,faktisk vil 5th,7th f.eks gi ett positivt bidrag for elektronikken. Ps Audio gir f.eks ett tilskudd av 3nd harmoniske på sine regeneratorer. Har ett prosjekt gående der vi forsøker å se om de gode forholdene noen erfarer på sene kveldstimer/natt skyldes høyere andel av bl.a 5 og 7 harmoniske som naturlig dempes ved høyere last på nettet ettermiddag/tidlig kveld.

"When you engage the MultiWave feature, a bit of third harmonics is added top the sine wave on the output. This added third harmonic increases the charging time for equipment and improves the performance."

"Rhesus"
https://www.hifisentralen.no/forumet...dvendig-7.html

Fordelen med harmoniske på nettet er at en sinuskurve der toppene er flatet ut (dvs 3,5,7 harmoniske osv) gir lengre tid til opplading av kondensatorene i strømforsyningen. Dette gir lavere peakstrøm, og det igjen gir mindre rippelspenning, eller 'støy' på spenningen forsyningen leverer. Det gir også mindre switchestøy fra likeretterdiodene, som kan være en fordel.
Det kan også gi lengre levetid på produktet.

Angående målinger for å avdekke støy. Sinusen så svært så fin ut på en Hioki 8855. Vi måtte ta en FFT analyse,først da så vi støyen som var blant annet rundt 5kHz. Vi kunne da også se hvordan denne støyen ble forsterket når capasitansen økte ved bruk av div nett kabler (apparat kabler), og nett filtre.Først da ble det hørbare over stereoen bekreftet med målinger.

Normalt vil en støymåling foretatt av netteier kun være innenfor området 2nd og opp til 50nd harmoniske + THD. Målingene vil også ofte bli foretatt med en enkel PQ analyzer.En Hioki 8855 er det de færreste som har tilgang til.
Til top Vis ymir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ymir
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 01 December 2019 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hvad med et konkret nødstrømsanlæg? Når vi alligevel er så højt oppe i pris, så burde det jo være sagen til at opnå perfekt spænding og strøm 


Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 02 December 2019 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Ja, bortset fra at sådan en UPS med noget nær stats-garanti kører som SMPS, med urimeligt store mængder støj på output. Den er beregnet til at forsyne eks computere, der er fuldstændigt ligeglade med et par procent THD på sinus-kurven. Umiddelbart er denne løsning nok den letteste og bedste til at introducere mere støj
Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
ymir
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2017
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 02 December 2019 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ikke imponerende data på den UPS.
Hva med PurePower.
Har brukt både PS Audio PPP og PurePower 2000i regeneratorer,div nettfiltre fra IsoTek,Conconanse,og nå Schaffner
samt 3 Noratel isolertrafoer + 1 fra Ulveco,alle balanced power.
PS audio teknologien var fiasko.PurePower var enestående og klart,med stor margin det beste jeg har prøvd.
Ser Golden Age Music har en til 50%.
Opp mot ett topp,"støyfritt" nett (THD ca 0.3-0.5)var størrelsen på lydbilde marginalt litt smalere,men litt varmere/mørkere.
Ps Audio har nok forbedret sine produkter,og har mulighet for å tilføre 3 harmoniske som er en fordel.Men de er alt for kostbare.
Til top Vis ymir's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ymir
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes