Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 11:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Førstegangskøber (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AndersKasper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 20 Januar 2020 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej,
Jeg er ved at tage tilløb til at købe en pladespiller. Ungerne er ved at være så store at jeg rent faktisk har tid til bare at sidde og
lytte til noget godt. Jeg elsker det. Men med en fin, åben planløsning i huset er det sjældent for fulde gardiner. I stedet lytter jeg
bedst med et par B&W P7 høretelefoner jeg købte for et par år siden. Jeg har desuden en Yamaha forstærker der vel kan kaldes
en multimedieforstærker til ca 6-8000 (for et par år siden). Den har indbygget RIAA.
Nu er mit spørgsmål så hvad der giver mening. Jeg har ikke noget mod at købe en pladespiller til 3-5000. Måske endda en Rega
Planar 3 eller noget i den dur. Men giver det nogen mening i det setup? Planen kunne måske være at købe en bedre forstærker
på et senere tidspunkt, men det skal også fungere godt nu og her. Hvor meget betyder forstærkeren i et setup med
høretelefoner? Er der noget andet jeg skal være obs på?

Dbh Anders
Til top Vis AndersKasper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersKasper
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7533
Sendt: 20 Januar 2020 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Brugtmarkedet er jo købers marked, og du kan virkelig får noget for spareskillingerne der, og måske endda en pakke hvor der også er inkluderet en god pick-up.

Forstærkeren har indflydelse, for din oplevelse af hovedtelefonerne bliver aldrig bedre end den indbyggede hovedtelefon-forstærker. Måske det var værd at lytte til nogle eksterne hovedtelefonforstærkere, og prøve den løsning af som alternativ? Der kan der virkelig hentes vellyd på et sæt gode hovedtelefoner, som f.eks. dine P7. :-)

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 20 Januar 2020 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Hej!
Det er jo svært at give dig et godt svar fordi dine forventninger til god lyd jo netop tilhører dig. Dine planer med evt. en R3 lyder meget fornuftigt i min verden. Gætter på at din forstærker hedder Yamaha s-701 eller s-801. I så fald skulle riaa være ganske god og en dag kunne du opgradere riaa med en ekstern. Din forstærker hvis det er en af de nævnte ser jeg ingen grund til at opgradere. Ikke at det ikke fås bedre men mere ud fra hvor stor forbedring du vil få. Hellere bruge flere penge på pladespiller og ikke mindst pick up. Senere hen måske en forstærker med bedre riaa eller blot som nævnt en ekstern riaa i god kvalitet. Dette her er bare et løst bud og der findes jo et hav af muligheder. Køb en R3 med Rega Elys 2 eller endnu bedre og noget dyrere Rega Exact pick up. Indenfor budget får du det ikke fra nyt til denne pris, men find evt. en brugt 2016 R3 og køb en ny Rega Bias 2/Exact. En ny R3 alene koster mere end 5000kr. uden pick up. God jagt!

__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 
Morfar123
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Morfar tager en lur!

Bruger siden: 19 April 2017
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 364
Sendt: 21 Januar 2020 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter en Rega pladespiller.
(Evt en brugt Thorens)
Dertil en seperat hovedtlf-forstærker, kan tilsluttes tape-out på din forstærker.
Hovedtlf-udgang på din nuværende forstærker er sandsynligvis medium eller ringe kvalitet, men det kan jo
checkes først.
Samlet set en investering på 4-6000.
Med tiden kan du opgradere Carbon pickup-nålen, det koster få hundrede.
Til top Vis Morfar123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morfar123
 
AndersKasper
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 21 Januar 2020 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Tak for gode og hurtige svar allesammen!

Der er en Rega P3 med Exact pickup til salg brugt for 3200. Det lyder som et fit for mig der er værd at checke ud. Alternativt en ny P2, men jeg har indtryk at der alligevel er en vis kvalitetsforskel på de to, så hvis P3'eren er i god stand, er den nok bedst. Og så kan jeg jo starte der og så finde en hovedtelefon-forstærker efterfølgende. Dem har jeg overhovedet ikke forstand på - er der et godt bud på hvad det kunne være for en?
På den længere bane kan det så blive til opgradering af forstærker og højtalere, men selvom det godt kan krible lidt i mig for at se nærmere på den del nu, så er jeg også realistisk nok til at kunne se jeg ikke vil få brugt det nok. Den tid skal nok komme, så jeg starter her :-)
Til top Vis AndersKasper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AndersKasper
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 21 Januar 2020 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du søger lige præcis sådan en her:

https://www.vpiindustries.com/player  

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes