Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 07:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Effekttrin uden sus? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifikonto
Lukket konto
Lukket konto

Permanent!

Bruger siden: 13 Januar 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 16 April 2020 kl. 06:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Okay..det kan min hjerne SLET ikke fatte før morgenkaffen.....OG vi har ikke mere KAFFE......AAAAAARRRRGGGG.

Prøver at fatte det senere.

Mvh en Mogrensur irriterat Hans
Til top Vis hifikonto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikonto
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 16 April 2020 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Der er nu ikke så meget at forstå/fatte... men bare acceptere, at det ikke er hørbart fra din lytteposition! Og så bare nyde musikken...

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
hifikonto
Lukket konto
Lukket konto

Permanent!

Bruger siden: 13 Januar 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 16 April 2020 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Ja, det er jo en tester værdig. Jeg har en meget sensitiv hørelse, MEN jeg lader tvivlen komme til gode indtil videre.

Er ved at hente en Benchmark AHB2 fra England hvis vi kan blive enige om en fair pris. Den får god god omtale, og passer nok
fremragende til min AVM PA5.2 forforstærker som jo har rør i signalvejen.

Men det er dæmme ikke en nem effektforstærker at finde brugt. OG hvis den er fin, kan man jo finde en mere og brokoble. Med
den effekt skulle alt bekymring om sus/støj vist være væk!

Mvh Hans
Til top Vis hifikonto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikonto
 
alviss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof.

Bruger siden: 04 Marts 2020
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 April 2020 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

@Kaj
Det jo ikke kun om man kan høre støjen direkte som kan påvirke lyden, støjen vil  moduleres ind i signalet og må logisk være af store betydnings  ved meget små signaler.

Hvordan støjen opleves mener jeg afgøres af suset/støjens karakter,  har den lys karakter , typisk fra en kraftigt mod-koblet forstærker , vil det efter min erfaring  trække lyden i den mere  "sterile/tekniske" retning,  i øvrigt forstærkes den effekt af mod-koblingens egen lyd/fejlstruktur.

En mere bredbåndet støj eksempelvis fra en ikke mod-koblet forstærker med eks.v.carbon composite modstande vil trække lyden  i en mere  blød afrundet retning. efter min mening en acceptabel retning, fordi det virker lidt som at rykke et par  rækker tilbage i koncertsalen

Jeg mener netop mennesket følsomhed over for disse procentvis meget små fejl og og ikke mindst deres stuktur er meget afgørende for vores oplevelse af hi-fi.

et par eksempler til , en lille ændring af diskant kan påvirke basgengivelsen  overaskende meget og vice versa.  THD i forhold til volumen påvirker også,  høj THD ved lav volumen er bare ikke naturligt for os mennesker det bliver forkert.

Det er alt sammen ting som ikke behøver være voldsomt  åbenlyse ved måling , men ting vi som mennesker som sagt typisk vil   reagerer på.

Men en forstærker uden sus/støj findes desværre ikke "undtagen Lyngdoff kan jeg forstå på Boman."

Så det må gælder om at finde den rigtige struktur på/til fejlen, den struktur vi finder naturlig og som  irriterer os mindst muligt.

Min erfaring er også at  strukturen af fejlen er vigtigere end mængden, her kan man tænke på de flotte resultater som kan opnås med vinyl afspilning, det overrasker mig hver eneste gang, og tanker om at vende tilbage trænger sig på.  Fakta er jo at  vinylafspilning er godt nok noget slinger rent teknisk, med masser af fejl, men fejl mange af os åbenbart æder råt. Det kan ikke ødelægge oplevelsen.

Nogle af de nævnte ting er netop det som gør de så vanskeligt at måle eller simulerer sig frem til god hi-fi , eller via teori lave den perfekte hi-fi på tegnebrættet, et vist minimum af lytteerfaring skal der til. og jo mere man har jo bedre kan man ramme i første hug og på skrivebordet.

Rigtig naturtro lyd har et eller andet en signatur  vi kan høre ud af et vindue, en åben dør ,ja sågar helt uden for et rum eller bygning.

Til top Vis alviss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alviss
 
hifikonto
Lukket konto
Lukket konto

Permanent!

Bruger siden: 13 Januar 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 16 April 2020 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Alvis

JA, det skal Lyngdorf have. Det var tavs som graven da jeg brugte det. Og det er så nok det eneste positive jeg kan sige om lyden,
eller mangel på selv samme. Men den der volumehjul er bare så lækker...

Benchmarken skulle måle bedre en Lyngdorf i øvrigt.

Det er uden tvivl den lyse sus jeg reagere på.

Mvh Hans
Til top Vis hifikonto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikonto
 
Boman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1144
Sendt: 16 April 2020 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Ja, en Lyngdorf gengiver bare musikken - uden nogen form for farvning - så den kan måske lyde "kedelig", når man har vænnet sig til "forstærkerfarvning".

Men når man har hørt musikken UDEN farvning er der ingen vej tilbage:-)

__________________
Boman
Til top Vis Boman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boman
 
hifikonto
Lukket konto
Lukket konto

Permanent!

Bruger siden: 13 Januar 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 16 April 2020 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er enig i at der ikke er noget farvning og det er jeg fortaler for. Men når man sætter en Lyngdorf op imod feks. en Atoll IN300,
eller Denon PMS2500NE bliver det hurtigt tydeligt at en TDAI2170 er meget strømsvag, og laver et betydeligt mindre lydbillede en
de 2 andre. Det er som at tage et tæppe væk imellem højtalerne og lyttepositionen. Så klar neutral lyd eller ej, så får den bøllebank
af disse 2 forstærkere i ca. samme prisklasse. Og det er både med Roomperfect slået til eller ej.

Så prøvede jeg at tilføje en SDA2400 effekt efter Lyngdorfs egne forskrifter. Det var en lidt speciel oplevelse da jeg faktisk mistede
bas. Hvor TDAI2170 fik basserne til at blafre ukontrolleret fil SDA2400 dem i et jerngreb. Men tilgenæld blev det for kedeligt at lytte
på. Måske jeg er glad for lidt "farvning" i bunden som feks. MOSFET giver.

Blot min erfaring.

Den gamle TDAI2200 tilgengæld har en baskontrol der bankede en Mark Levinson 331 i min gamle stue hvor vi boede før.
Det er altså en fed forstærker(TDAI2200) til bas, men igen er resten lidt kedeligt at lytte på. Det er som om det dræber alt det
sjove ved musikken. Men sjov teknisk at lege med igennem Roomperfect som jeg syntes gør det bedre med at rydde op i de
øverste oktaver en de nederste.

Mvh Hans
Til top Vis hifikonto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikonto
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3093
Sendt: 16 April 2020 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kort skannet hele tråden igennem - jeg er forvirret!

Har lige bygget små 10 Watt forstærkere til mine diskanter (aktivt system). De har en følsomhed på 102 dB og der er absolut nul sus eller støj - selv når jeg stikker øret ind i højttalerne. De er opgivet til S/N på 126 dB.

Min erfaring siger mig, at støjen med 99% sikkerhed kommer fra forforstærkeren som typisk har gainstage efter volumekontrollen. Har ofte oplevet forforstærkere som gav rigtigt meget sus og støj, selv med mere almindelige højttalere.

En helt anden mulighed er en form for selvsving og ustabilitet, der kan vise sig som sus/støj.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
alviss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof.

Bruger siden: 04 Marts 2020
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 April 2020 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Boman skrev:
Ja, en Lyngdorf gengiver bare musikken - uden nogen form for farvning - så den kan måske lyde "kedelig", når man har vænnet sig til "forstærkerfarvning".

Men når man har hørt musikken UDEN farvning er der ingen vej tilbage:-)

Sådan noget bavl det er tydeligt du ingen indsigt har i at lave forstærkere fra bunden af.

Jeg kan ændre lyden fra din Lyngdorf på under en halv time ,det vil ikke kunne måles , du vil heller ikke kunne sige at det jeg har lavet er forkert eller specielt skulle farve lyden , du kan heller  ikke sige om den ene lyd er mere  neutral end  den anden, men du kan vælge den ene eller den anden lyd, eventuelt ved at du har sat dig et mål , du har en reference som  du sigte efter.

Det er netop dette som adskille audio fra alt anden elektronik, det er os der afgør kvantiteten og ikke måle instrumenter . De kan stort set kun afgøre om apparatet virker elektrisk efter hensigten.

Det gør audio både interessant/spændene  men samtidig også temmelig frustrerende for en tekniker som mig, fordi jeg reelt ikke ved hvad der foregår og hvad jeg selv gør. det står ikke i mine lærebøger og jeg kan ikke umiddelbart måle det, kun erfarer det via lytning.
Til top Vis alviss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alviss
 
Aspire2
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 19 Marts 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 16 April 2020 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hvorfor er det noget bavl Boman skriver ? Og hvorfor skulle han have indsigt i at lave en forstærker fra bunden og hvorfor skulle det være nødvendigt Skal man også være mekanikker for at køre bil ?
Og sidst men ikke mindst, hvorfor skal vi hele tiden høre at du er teknikker og hvad du kan som f.eks at ændre den Lyngdorf ?
Boman har efter sigende et at de mest vellydende og korrekte setup med et færdigt produkt så hvorfor pille ved den ?
Det er sjovt som du altid kan gøre alt meget bedre på rekordtid uden overhovedet at have hørt de pågældende setups.
Det du skriver læses egentlig kun som en ting: Selvpromovering

__________________
Dem der går i kirke og tror på gud, tror de virkelig at Jesus kunne gå på vandet ?
Til top Vis Aspire2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aspire2
 
hifikonto
Lukket konto
Lukket konto

Permanent!

Bruger siden: 13 Januar 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 16 April 2020 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Hej Aspire2

Nu skal der altså lide uddybes her. Hvad mener du med "Boman har efter sigende et at de mest vellydende og korrekte setup med
et færdigt produkt" ?

Det er da et vurderings spørgsmål. Hvis det som jeg fornemmer er et Lyngdorf setup og jeg ikke er stor fan af Lyngdorf, vil jeg da
aldrig have den opfattelse. Hver mand sin lyst og det gælder da især ved hifi. Jeg kan uden at have hørt/set det om det er med
Lyngdorf eller ej nok godt komme med et par eksempler som jeg nok ville vægte højere fordi det er noget som rammer lige i øjet
på hvad jeg opfatter som lækkert hifi/lyd.

Igen, så syntes jeg B&W er noget af det mest skuffende(Har dog fået en positiv oplevelse med de nye 800D3). Så det vil jeg jo
heller ikke kalde "vellydende", hvor andre vil elske det. Det gør det jo hverken godt eller dårligt.

Det er altså grundlæggende noget vrøvl!

Der findes jo heller ikke verdens bedste højtaler da det er en individuel holdning. = l**te "motto" som Yg-acoustics brugte tidligere.

Mvh Hans
Til top Vis hifikonto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikonto
 
alviss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof.

Bruger siden: 04 Marts 2020
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 April 2020 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Aspire2 skrev:
Hvorfor er det noget bavl Boman skriver ? Og hvorfor skulle han have indsigt i at lave en forstærker fra bunden og hvorfor skulle det være nødvendigt Skal man også være mekanikker for at køre bil ?
Og sidst men ikke mindst, hvorfor skal vi hele tiden høre at du er teknikker og hvad du kan som f.eks at ændre den Lyngdorf ?
Boman har efter sigende et at de mest vellydende og korrekte setup med et færdigt produkt så hvorfor pille ved den ?
Det er sjovt som du altid kan gøre alt meget bedre på rekordtid uden overhovedet at have hørt de pågældende setups.
Det du skriver læses egentlig kun som en ting: Selvpromovering


Kan du ikke bare holde dig på dit eget anti!!!!-hi-fi forum!.

Du ved jeg kan nævne de første 10 tilfælde eller mere som langt de fleste Diy folk kender til. hvor lyden ændre sig på mystisk vis
Det som måske er nyt at det gælde ikke kun i lige netop disse specifikke tilfælde, det gælde alle steder i hi-fi kæden, i alle typer apparater , og  for alle stumper der bruges, for alle kabler også de digitale, lyden kan ændres via ens valg.

Et eksempel  mange Diy folk kender til , man har en dårligt lydende overføringskondensator , man forbinder en vellydende  lille af værdi film-kondensator parallelt som ingen elektrisk betydning har og det er heller ikke målbart om den er monteret eller ikke, hvis den er lille nok.

Men lyden ændre sig markant, den kunne også være ændret ved at skifte den oprindelige kondensator til en bedre lydende , igen du vil ikke kunne måle forskel på performes fra apparatet, men lydforskellen vil de fleste kunne høre.

Du kan hører lidt om det her, læg mærke til han svarer ikke på det oprindelige spørgsmål for det kan han ikke ,  jeg kan heller ikke. https://youtu.be/mCk50RTtrT0

Og du er nødt til at have en baggrund som tekniker med stor teoretisk belast for med vægt at kunne sige at det her er ikke omfattet af hverken elektronki- teori eller måling.

Jeg har simpelthen i viden du ikke  har som jeg videregiver , l, ige så meget for min egen skyld ,det her omtalte er det eneste som er uafklaret mystisk ved audio alt andet er rutine, sådan et problem interesserer mig faktisk , på samme måde som Anti-hifi åbenbart interesserer dig voldsomt.
Til top Vis alviss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alviss
 
Aspire2
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 19 Marts 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 16 April 2020 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Hifikonto. Mht Bomans setup vil jeg lade Mikkel Gige fortælle om det for han har hørt det.

At en Lyngdorf lyder dårligt i et setup behøver ikke være Lyngdorf´ens skyld.

__________________
Dem der går i kirke og tror på gud, tror de virkelig at Jesus kunne gå på vandet ?
Til top Vis Aspire2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aspire2
 
Aspire2
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 19 Marts 2020
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 77
Sendt: 16 April 2020 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Alviss jeg gider ikke sidde og se alle de videoer du linker til, for der findes mindst lige så mange der viser det modsatte, dem du kalder uvidende fjolser

__________________
Dem der går i kirke og tror på gud, tror de virkelig at Jesus kunne gå på vandet ?
Til top Vis Aspire2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aspire2
 
KristianJ1324
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause - igen!

Bruger siden: 22 Januar 2018
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 187
Sendt: 16 April 2020 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

alviss skrev:
Boman skrev:
Ja, en Lyngdorf gengiver bare musikken - uden nogen form for farvning - så den kan måske lyde "kedelig", når man har vænnet sig til "forstærkerfarvning". Men når man har hørt musikken UDEN farvning er der ingen vej tilbage:-)

Sådan noget bavl det er tydeligt du ingen indsigt har i at lave forstærkere fra bunden af.Jeg kan ændre lyden fra din Lyngdorf på under en halv time ,det vil ikke kunne måles , du vil heller ikke kunne sige at det jeg har lavet er forkert eller specielt skulle farve lyden , du kan heller  ikke sige om den ene lyd er mere  neutral end  den anden, men du kan vælge den ene eller den anden lyd,
eventuelt ved at du har sat dig et mål , du har en reference som  du sigte efter.

Det er netop dette som adskille audio fra alt anden elektronik, det er os der afgør kvantiteten og ikke måle instrumenter . De kan stort set kun afgøre om apparatet virker elektrisk efter hensigten. Det gør audio både interessant/spændene  men samtidig også temmelig frustrerende for en tekniker som mig, fordi jeg reelt ikke ved hvad der foregår og hvad jeg selv gør. det står ikke i mine lærebøger og jeg kan ikke umiddelbart måle det, kun erfarer det via lytning.

Måske du skulle opdatere din instrument-samling, hvis du udelukkende mener at de er i stand til at afgøre om et apparat "virker elektrisk efter hensigten". Man skal muligvis være lidt varsom med at komme med den slags udmeldinger og med at promovere egne evner, med mindre man er 100% sikker på hvad man snakker om.

Hvis du snakker om et multimeter og et oscilloscope, vil jeg give dig ret i at man ikke kan se meget om hvordan noget lyder. Men

Det er nu en gang sådan, at såfremt man laver en ændring der ændrer lyden, så kan det UDELUKKENDE skyldes at det elektriske signal er ændret. Såfremt det elektriske signal er 100% identisk, vil lyden også være 100% identisk. En højtaler påvirkes udelukkende af det signal den påtrykkes fra forstærkeren og ikke andet.

Men det kræver lidt mere sofistikeret udstyr at måle det. Men har du adgang til en ordentlig audio analyzer, kan du få ganske detaljerede målinger af linaritet, forvrængning, faseforløb osv, hvilket vil afsløre forskelle i forbindelse med modifikation af hifi udstyr. Øret er ikke specielt følsom overfor THD, men til gengæld ret følsom overfor fordelingen af komposanterne i THD og nok endnu mere overfor faseforløb.

BTW: Hvad er det for ændringer du kan lave på en Lyngdorf forstærker på en halv time, der kan høres men ikke måles?? Det er jeg spændt på. Sådan tekniker til tekniker

Til top Vis KristianJ1324's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KristianJ1324
 
hifikonto
Lukket konto
Lukket konto

Permanent!

Bruger siden: 13 Januar 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 16 April 2020 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Hej Aspire2

Når nu 5 andre forstærker sammensætninger lyder fremragende i samme setup kan man nok godt konkludere at det er Lyngdorf forstærkeren der falder igennem.. EFTER mine øre vel og mærket. Det betyder ikke jeg konkludere for alle på forummet på en gang. MEN hvis ejeren af setuppet er tilfreds er alle glade.

Det var mere sætningen og ikke hans setup/manden jeg hentydede til. Så jeg fjerne lige mandens kalde navn og vel godt hentyde til denne sætning i stedet. "har efter sigende et at de mest vellydende og korrekte setup med et færdigt produkt" ?" Det er og bliver noget vrøvl.

MEN ALLE SAMMEN LAD OS NU KOMME TILBAGE PÅ SPORET ANGÅENDE SUS VED EFFEKTFORSTÆRKERE.

Jeg undskylder desuden for selv at bevæge mig "off topic" og hvis nogle føler sig stødt af hvad jeg har skrevet så undskyld.

Mvh Hans

Til top Vis hifikonto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikonto
 
alviss
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobb.prof.

Bruger siden: 04 Marts 2020
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 16 April 2020 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

@KristianJ1324

Et par modstande, måske et par afkobling kondensatorer, og ja du vil sikkert kunne måle mikroskopiske forskelle i output,  men  ikke  kunne fortælle hvordan det lyder,  og hvad der lyder bedst.

Forstår det ,det de  fleste leder efter er en "lydsignatur"/en klang  der kan høres fra et åbent vindue, igennem en  døråbning. på en hvilken som helst plads på et spillested.

Der laves masser af udstyr i dag som målemæssigt er tæt på perfekt,  så skulle den ged jo være barberet,  men det er den ikke , der kan stadigvæk være  afgørende  lydforskelle mellem  apparater anlæg og komponenter, og der bliver stadigvæk forsøgt med forskellige konstruktioner principper osv.

Om målinger sagde jeg stort set!, der er vise målinger og specielt deres forløb/stuktur  som kan fortælle en smule  om lyden,  i øvrigt noget der kommer med erfaring hvor lytning og måling kombineres, måling er ikke noget jeg  er modstande af, misforstår ikke det, men jeg kender begrænsningerne, skal en udtømmende beskrivelse af lyden laves  komme man ikke uden øre og hjerne.


Går man til yderlighederne/ekstremerne, kan der laves meget stor lydforskel på den samme konstruktion afhængig af valg af stumpe.
Du kan måle dig blå i hovedet ,du vil aldrig kunne forudse den lydforskel som kan opleves,  på to anlæg,  to forstærkere , to modstande , to kondensatorer,  to spoler,  to kabler, to stykker software..........

Ridser lige essensen af  denne konflikt som er ved at tegne sig op med denne video.

Hvor det bevises at der ikke kan være lydforskel på to kables fordi kablet ikke påvirker signalet, overføringsfunktion er den samme ,hvilket jo ikke er rigtigt men jeg er enig i at forskellene har minimal betydning i det hørbare område og derfor ikke skulle kunne give anledning til lydforskelle.

Essensen af at sige der ikke er lydforskel på kablers lyd er at man samtidig siger der ikke er  lydforskel på kondensatorer, modstande og spole , da et kabel jo består af disse.

Til top Vis alviss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alviss
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 16 April 2020 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Det er simpelthen utroligt som en tråd kan gå i selvsving...  

Trådstarter vil ikke lytte til andres input, og i frustration begynder andre at modargumentere hinanden.

Og Hans/Hifikonto... læs min signatur: Lyt og lær, og bliv klogere!

Jeg har selv været igennem processen, og det sker stadig at jeg lærer nyt. Og hvis du ikke har hørt Bomans setup, så udtaler du dig mod bedre vidende. Og du har ikke forstået, at det er synergien i et setup, der bestemmer udfaldet. Derfor behøver en Lyngdorf forstærker ikke være dårlig, bare fordi du har hørt det en enkelt gang.

Det handler om, at forstå sammenhænge... også med hifi. I Bomans tilfælde har han formået at gøre de enkelte hifi-apparater ligegyldige i ligningen. Han styrer 100 % lyden i det digitale domæne, og kan derfor få sit setup til at lyde som han vil. Om end der skal gode apparater til alligevel, og her klarer hans to Lyngdorf forstærkere sig bedre end noget andet jeg nogensidne har hørt!!!!

Tråden lukkes!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes