Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 16:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Identifikation af delefilter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Heine Dupont
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 04 Maj 2020 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har på et tidspunkt for år tilbage købt et byggesæt til et sæt Troels Gravesen Seas 3-way-classic og med sætte fulgte et sæt færdigsamlede delefiltre med. Umiddelbart ser det ud som om filtrene svarer til de filtre TG har i det kit han har på sin side, men komponenterne er ikke helt de samme. Kunne se ud som om det er noget Frequence har solgt. Mit problem er at jeg er ret blank på delefiltre og ikke kan udrede, hvor på filtrene jeg skal forbinde enhederne.

Jeg har selvfølgelig billeder af filtrene. Så det jeg er efter er om der skulle være en person der kunne hjælpe mig med at identificere hvor på de færdigsamlede filtre jeg skal forbinde enhederne og terminalerne? Billeder i høj opløsning kan selvfølgelig sendes.
Til top Vis Heine Dupont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Heine Dupont
 
MichK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 12 Juli 2020 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Hej Heine Dupont

Nu ved jeg ikke, om du har fået privat respons på dit indlæg, eller på anden måde løst dit problem, men hvis det ikke er tilfældet,
hjælper det måske at vide, at Troels Gravesen har lavet to versioner af Seas 3-way Classic konstruktionen.

Siden komponenterne på dine filtre afviger fra dem, der er på TG's hjemmeside, kunne noget tyde på, at det er filtre til MK 1-versionen -
som er beregnet til at blive brugt med plan forplade og ikke med stepped baffle, som MK 2-versionen - du er i besiddelse af.

Man kan stadig finde diagrammet til MK 1-versionen på nettet. Adressen er: http://www.troelsgravesen.dk/3WClassic.htm

Held og lykke med projektet. Jeg har ikke hørt Classic 3-way højttalerne, men enheder, filtre og kabinet burde give et godt resultat .

Mange hilsner

Mich K.
Til top Vis MichK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes