Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 09:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: HELP! Ny Lyd!?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SoundFreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Hello fellow partners in crime, har lige brug for lidt hjælp. Har været daglig gæst på siden i et års tid; været oprettet som bruger i ca. 3 mdr, og dette er så min debut som aktiv deltager i forum'et; så vær blid!

Har lovet en god ven at hjælpe med at finde et anlæg, men har efterhånden måttet erkende at hendes krav ligger uden for min viden/erfaring/kendskab etc. etc. Hun har så ublu krav til anlægget at jeg føler mig fuldstændig fortabt.

Anlægget skal:   1 - være på størrelse med en tændstiksæske!

                              2 - se fandens lækkert ud!

                              3 - kunne hænge på væggen!

                              4 - være rasende billigt!

                              5 - lyde som en million!

Mener faktisk jeg har en temmelig (læs:relativ) stor viden omkring lyd og hvad dertil hører, men ak ak og oh ve; fortalte hende hun var gal i knoppen, og så....

Hun var hooked på lidt B&O; gav hende min ærlige og usminkede mening angående det pågældende mærke (subjektivt)....

Foreslog så selv Henry Kloss (uden dog at have hørt det); "det er fandme grimt, bvadr"! Og naturligvis er diverse mini-/midianlæg med obskure navne fra Hvem'ka og Føtex udelukket; på dette punkt er vi Herren være priset enige!

Så kort og koncist; HJÆÆÆÆÆLP!!

På forhånd og ærbødigst tusind tak!

Mvh. SoundFreak

Til top Vis SoundFreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SoundFreak
 
Morbid
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 April 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Du bliver nok nød til at overbevise hende om, at store anlæg også kan være flotte
Til top Vis Morbid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morbid Besøg Morbid's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Punkt 4 og 5 passer slet ikke sammen. det kan ikke lade sig gøre.

Punkt 1 og 2 - hvad med noget Linn Unidisk eller hvad det nu hedder det der "atl i et" anlæg de laver.

Punkt 3: Hvad men en hylde på væggen, er det umuligt?

Kvinder er skøre, og kravene er vanvittige, og kombinationen af krav er endnu mere vanvittigt!!!!!

Held og lykke med en umulig opgave.



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1374
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej SoundFreak,

Du har fået noget af en opgave kan jeg høre.

Du kunne gøre som jeg:
Prop hele molevitten (undtagen ht'erne selvfølgelig) ind i et skab. Out of sight - out of mind - forhåbentligt.

Hvis du er snild på fingrende kan sådan et skab hænge på væggen. Det (skabet) kan også se fandens lækkert ud. Størrelsen kniber det lidt med og prisen og lyd varierer selvfølgelig.

Jeg har fuld råde og brugsret over mit "hifi" skab og behøves således ikke bekymre mig om udseendet og der er ingen fare for at min Elvira kaster op over min gamle rør-forst. fra 60'erne.

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted
 
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1197
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Sådan en lille Linn ting...

http://www.hifisamling.dk/Billeder%20redigeret/Morten%20anl% E6g/Movie%20system%20ny.jpg

Det bliver vist ikke meget mindre hvis det også skal være anstændig kvalitet. Jeg har dog aldrig selv hørt den lille djævel spille...



__________________
Til top Vis obi jon kenobi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af obi jon kenobi
 
jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om den kombination overhovedet findes, on når du skriver det skal være rasende billigt, hvad er det så? For nogle tusinde kroner må hun da have tænkt sig at bruge siden hu har kigget på B&O. Jeg kender ikke til nogen flade forstærker der kan hænges på vægen, men B&W har lavet nogle højtalere der passer til din beskrivelse, udover at være rasende billigt, og de er også lidt større end en tændstikæske.

http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1|p|760|760||plistp



__________________
/Jfinderup
Til top Vis jfinderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfinderup
 
SoundFreak
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle, tak for Jeres hurtige respons (læs:støtte).

Du bliver nok nød til at overbevise hende om, at store anlæg også kan være flotte. Det synes hun såmænd også de kan være, problemet er jo så bare at det fylder ad H...... til, og niksen!

Punkt 4 og 5 passer slet ikke sammen. det kan ikke lade sig gøre. /Kvinder er skøre, og kravene er vanvittige, og kombinationen af krav er endnu mere vanvittigt!!!!!   I KNOW!!!

Prop hele molevitten (undtagen ht'erne selvfølgelig) ind i et skab. Out of sight - out of mind - forhåbentligt. Det var en meget god idé, det har jeg ikke tænkt på; egentlig mærkeligt at hun ikke har! Kvinder har det jo generelt svært med elektronisk legetøj i hjemmet, med mindre det er hjælpemidler til køkkenet og soveværelset selvfølgelig!

når du skriver det skal være rasende billigt, hvad er det så? For nogle tusinde kroner må hun da have tænkt sig at bruge siden hu har kigget på B&O. Det var godt nok et brugt B&O hun havde set sig lun på, men det koster jo også en sjat, og når snakken falder på noget andet end B&O, så bliver hun direkte nærig! Men tjek lige afsnittet 2 etager oppe, så vil du sikkert forstå!

Tror såmænd jeg bliver nødt til at fortælle hende at jeg ikke kan hjælpe, og sende hende i armene på en anden "rådgiver".  http://home1.stofanet.dk/andro/ 

Men endnu engang; tak for hjælpen.



__________________
Mvh. SoundFreak
Til top Vis SoundFreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SoundFreak
 
chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 517
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

SoundFreak skrev:

Tror såmænd jeg bliver nødt til at fortælle hende at jeg ikke kan hjælpe, og sende hende i armene på en anden "rådgiver". 

Lyder som et fornuftigt ræsonnement.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hvis begge parter skal blive glade skal du nok ud i at gemme anlægget væk, som zaka forslår. Jeg har svært ved at se hvordan højtalere på væggen kan være ligmed god lyd, så jeg ville gå efter en slank gulvhøjtaler med en flot finer.

Et andet aspekt kunne være at lokke fruen med ind i en hifibutik (!) og lytte lidt. Tag hendes musik med og lyt først på et designer anlæg (gerne dem med slanke sølvhøjtalere og plastik sub... ) og bagefter på et "alm" hifi anlæg. Måske kan det åbne nogle døre og give lidt mere frihed og forståelse. Held og lykke!

vh,
Kenneth
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
perhorn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 59
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Den "lille Linn djævel" - Classic Movie Di - spiller som en drøm. Er flot, lille - men rasende dyr!

Prøv at lokke hende ind for at høre den, måske kan det løse hendes - og dit - problem!



__________________
Per Horn
Til top Vis perhorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perhorn
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 27 Maj 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

ellers er det jo en mulighed at bruge en B&O controlunit og tilslutte en gemt effektblok og et par små men gode højtalere

I følge min ydmyge mening kan B&O anlæg være godt nok til de fleste, hvis de bare tilsluttes nogle "rigtige" højtalere!

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes