Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 10:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: TDAI-1120 vs Uniti Atom (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 08 Juni 2020 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Jeg er på udkig efter en streamer som kan erstatte min ellers fantastiske DAC. Jeg høre primært musik fra Spotify samt podcast
via chromecast. De opfylder begge mine krav i forhold til streaming features, men har forskelle i de øvrige funktioner. På papiret
så ser TdAI-1120 ud til at føre, med sin kraftigere indbygget forstærker, room perfekt, riaa input og ekstra digitalt input.
Omvendt ser Naim Uniti Atom jo fantastisk ud, med stor farveskærm til cover art, genial volume kontrol og så kan den vågne fra
stand-by via Spotify connect.

Jeg har aktive højttalere derfor har den integreret forstærker mindre betydning for mig, men i begge tilfælde har jeg svært ved
af finde sammenlignelig data for deres pre-out. Jeg kender ikke meget til room perfect, men antager at den kan kobles op så
pre-out er full Range og ikke kun til sub?

Og til jer der siger jeg selv skal hære dem, i har helt ret, men har ingen mulighed for at høre dem side by side hjemme da TDAI
kun er på demo et sted, og jeg ikke har erfaringer med at hifiklubben er vilde med at låne udstyr ud til demo.

Hvad har I af inputs, for og imod for begge to, og eventuelle alternativer?

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 08 Juni 2020 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej Christian
I min optik er det noget hallo at købe en forstærker med indbygget streamer når du har aktive højttalere.

Mit bedste bud er, at beholde din DAC (som jeg går ud fra også har forforstærker / volumenkontrol) og købe en dedikeret streamer i stedet. Jeg ville gå efter en Innuos Zen (som jeg selv har) eller ZENith eller en Lumin U1 Mini.

Hvis du VIL sælge din DAC kunne du overveje en Lumin D2 Network Player, som har DAC og volumenkontrol.

https://www.tweekgeek.com/blog-tweek-geek-speek/auralic-lumi n-innuos-overview-and-feature-comparison/
Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 08 Juni 2020 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se, så har Lumin D2 ikke understøttelse for chromecast, hvilket er ret vigtigt da det er den service jeg bruger til
min multiroom streaming. Men den ser spændene ud med de features den har alligevel.

Som jeg ser de to løsninger jeg har skrevet, så er der ingen af dem der er lavet med formål at skulle drive et stort selv. Det
virker mest som om tanken er de skal kobles til en ekstern forstærker eller drive små satellitter sammen med en sub.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 08 Juni 2020 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Uden at kende til chromecast til audio-brug, tænker jeg virkelig du skal checke om det ikke er en flaskehals rent lydmæssigt eller gå efter en billigere løsning, hvis lydkvaliteten ikke er det vigtigste for dig. Roon understøtter multiroom streaming, man koster jo også....
Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 621
Sendt: 08 Juni 2020 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Chromecast vil klart blive flaskehalsen, og der er noget jeg bruger når jeg
ikke er igang med kritisk lytning, forkelsempel til fest hvor der laves drinks
i køkkenet og selve festen er i stuen.
Spotify i sig selv er også en flaskehals da det jo ikke lige frem de lossless
streaming de har. Det der er vigtigt for mig er understøttelse af de før
nævnte features, og i forhold til valget mellem de to jeg har nævnt, så er
det egentlige spørgsmål nok om room perfect er vigtigere end det nice
feel man får fra det flotte design der er på Naim.

__________________
www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
Til top Vis Christian Jense's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Christian Jense
 
mcshamus
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 11 Juni 2020 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Er Primare NP5 Prisma mon svaret på dine bønner?
Til top Vis mcshamus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcshamus
 
NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 29 Juni 2020 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
så er
det egentlige spørgsmål nok om room perfect er vigtigere end det nice
feel man får fra det flotte design der er på Naim.


Så ville jeg gå efter "Room Perfect" til hver en tid, fremfor "nice feel & design".

På Recordere DK har de testet NADs M10, og nævner samtidigt NAIM & Lyngdorf... : " Naim Uniti Atom til ca. 22.000 kr. Har endnu større understøttelse af streaming metoder incl Chromecast, stemmekontrol, fjernbetjening og stor lækker volumenknap. Er dog noget brystsvag power mæssigt i forhold til M10 og det store display er IKKE touch.

Lyngdorf TDAI-1120 til 14.990 kr. Den nye dreng på blokken med både RIAA input, subsonisk filter, Limiter, Roomperfect rumkorrektion, stereo sub support, 8 bånds konfigurerbar tonekontrol, Chromecast og styr på den digitale gain struktur. m.m. På papiret lidt svagere forstærker effekt, men i praksis ikke til at konstatere subjektivt."

TDAI 1120 er yderligere forsinket, da man angiveligt mangler noget licens/papirarbejde med Google, som hænger lidt i disse Corona tider, så der er kun en spillende enhed i DK , nemlig den i København. Hvis du er i tvivl om Room Perfekt, så drag ned i en tilfældig filial og få demonstreret på en af de andre Lyngdorf modeller de helt sikkert har stående...
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH
 
NGHNGH
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 112
Sendt: 30 Juni 2020 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
Jeg har aktive højttalere derfor har den integreret forstærker mindre betydning for mig, men i begge tilfælde har jeg svært ved
af finde sammenlignelig data for deres pre-out. Jeg kender ikke meget til room perfect, men antager at den kan kobles op så pre-out er full Range og
ikke kun til sub?


Fra manualen (Lyngdorf TDAI 1120) :

5.6.3 Analog output
The available settings are:
High pass removes the frequencies below the crossover frequency.
Low pass removes the frequencies above the crossover frequency.
Full range allows the signal to pass unfiltered.
Til top Vis NGHNGH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NGHNGH
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes