Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 22:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke brugte højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 28 September 2020 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

nogen gange passer det bare sammen uuuha det er godt når det sker
men jeg vil ikke gerne undvære mine subs (Rel t9i) og dette tilfælde hvor tråd starter mangler noget bund
så er det vel oplagt at et en eller helst to subs vil være et godt bud
og der er REL et godt bud nu når de også skal bruges til musik

__________________
Vi hører alle forskelligt
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
Vel-Lyd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Maj 2017
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 28 September 2020 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Det kunne der så være flere forklaringer på

Jeg refererer til en bas der måler tæt på lineær og derfor ikke har nævneværdige hæv og dyk. Hvis det så skulle vise sig at du sidder helt vildt heldigt i et super egnet rum til musiklytning. Så skal du bare være helt vildt glad - for det er meget sjældent tilfældet

Det kunne også være tilfældet at du har lidt EQ til hjælp eller at du bare fortrækker eller har tilpasset dig den lyd du har - uanset hvordan den så end er.

For har du målt dit rum - eller mener du bare at det ikke har nogen unoder?
 
Digital_Thor
 
Jeg mener at have et neutralt anlæg der giver mig den lyd / oplevelse som kunstneren har tiltænkt mig. Har lydkilden en dyb og kraftig bas får jeg krusninger i kaffen og har den ikke hører jeg så ej heller nogen bas. Bruger ikke EQ eller andre elektroniske dimser. Bas og diskant står i neutral. Jeg har fornøjelsen af en 3D lyd der giver en opfattelse af at hele væggen er fyldt med højttalere . Har haft en del kritiske øre på besøg men ingen har kunne høre at der skulle mangle noget.
 
Hvis rummet skulle måles burde det vel være fordi det ikke lyder rigtigt? Desuden ville det næppe afhjælpe den unode som rummet har. Min kone's udstillingsgenstande kan godt finde på at vibrerer. Kronen på værket er som nævnt mine højttaler som er lige så gode til musik som til film hvilket også er årsagen til ,at jeg anbefalede trådstarteren en Goldenear Triton højttaler med indbygget sub. Jeg kan naturligvis ikke afvise at man kan lytte sig frem til en mangel ,så det må jo så komme an på en prøve hvis man en dag skulle komme i nærheden af Jyderup.
Mvh.
 
(Indlæg rettet for nedladende sprogbrug \Admin)
Til top Vis Vel-Lyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vel-Lyd
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 29 September 2020 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

 Det kan godt tænkes jeg vil tage dig på ordet, for jeg går med tanker om at ligge alt diy på hylden, leger pt med OB med 2x2 15" og er på vej med 2x4 15", men uanset hvad, vil gerne dybere end jeg kan med det jeg har til rådighed. Har dog kigget på deres 2+ model. Vil hellere høre dem i en bolig, frem for en butik :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes