Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger
Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2607
|
Sendt: 21 November 2020 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor lave en højtaler aktiv, hvis man beholder de samme kurver som de oprindelig. Det er jo her man skal lege, men alle de muligheder der findes i en dsp løsning.
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Heatsink Udelukket fra forum
Vender ikke tilbage!
Bruger siden: 02 November 2020 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 21 November 2020 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bugt mange forskellige kurver og man har forskellige ønsker men flest er enige om at Bruel/kjær kurven lyder bedst.
I mine ører lyder olive/toole kurven (blå) ganske glimrende jeg ændrer dog lidt på den
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger
Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 556
|
Sendt: 21 November 2020 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du misforstår situationen. Jeg har ikke lavet noget. Buchardt
A500 er et kommercielt produkt og er født med en DSP. Der er og har aldrig været et delefilter i.
Det fede er at de har lavet forskellige “master tunings” som ændre karakteristika. F.eks. Nearfield tuning, høj SPL (bytte til
mindre bas) osv. Ud over højtaleren er der en wireless transmitter (Chromecast, Spotify, Roon m.m plus digitale og analog
indgang). I den transmitter er der så e rum korrektion DSP. Derfor bruger jeg ikke min minidsp mere.
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger
Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1610
|
Sendt: 22 November 2020 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
Hvorfor lave en højtaler aktiv, hvis man beholder de samme kurver som de oprindelig. Det er jo her man skal lege, men alle de muligheder der findes i en dsp løsning.
|
|
|
Fordi vi stadig ønsker en rimelig neutral højttaler Pointen med en aktiv højttaler, er at få en forstærker direkte forbundet til enhederne - bedre kontrol. Og at få en DSP til at være filter, så vi kan justere frekvenskurven til en neutral gengivelse, uden de kendte problematikker i et passivt filter.
I grove træk kan man opdele ønsket om at have en svagt faldende kurve opadtil i frekvens, i 2 grupper. Horn og waveguides, hvor meget af energien er fokuseret direkte på lytteren. Her kan det lyde bedre og mere behageligt at have lidt mindre energi opadtil, fordi vi ikke mister den til rummet, som f.eks en dome diskant typisk gør. En grov analogi kunne være at en dome spiller som en blid vandtåge fra en vandslange med forstøver på - og et horn spiller mere som en direkte vandstråle, som en højtryksrenser. Samme vand... bare 2 forskellige måder at fordele den på. Det er ekstremt skåret ud i pap - men pointen er at forstå hvordan lyd udbreder sig i et lytterum. Vi er mest vandt til at lytte på de højere frekvenser, steder hvor der er lidt forsinkelse og dæmpning af de højere frekvenser, som f.eks udenfor. Så når vi sidder lige foran højttaleren i et måske dårligt dæmpet rum. Så kan diskanten lyde for voldsomt og vi skruer derfor lidt ned for at efterligne en mere naturlig tonal balance. Det kan også hjælpe med at undertrykke sus, dårlige indspilninger og andre småfejl i anlægget og indspilningen. Al information omkring rytme, grundtoner og oplevelsen af tydelige genkendelige stemmer, ligger alligevel under omkring 10Khz.
God bas der ikke buldre og en fin og glat overgang imellem diskant og mellemtone - er laaaangt mere vigtigt end en smule fald af lydstyrke ved f.eks 15KHz.
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger
Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 556
|
Sendt: 22 November 2020 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med DSP delefilter, kan man også mere finkornet kompensere for enhedernes unoder
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9397
|
Sendt: 23 November 2020 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste er at man kan korrigere for rummets unoder (indenfor
rimelighedens grænser). Og med FIR kan man få en flad fase. Det
sidste kan kun opnås med DSP der kan håndtere FIR.
|
Til top |
|
|
dr_schlemer Forum Bruger
Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 23 November 2020 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første hurtige erfaringer med ddrc-24. 17 målinger og en Dirac NAD target kurve. Perspektivet er fint og bevaret - og der er
virkelig ryddet op i bassen. Knap så meget ooomph, der overdøver andre elementer i musikken. Safri Duo er en ny oplevelse.
Spændende. Glæder mig til at lege lidt mere med det.
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger
Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2607
|
Sendt: 23 November 2020 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
lille_smed skrev:
Hvorfor lave en højtaler aktiv, hvis man beholder de samme kurver som de oprindelig. Det er jo her man skal lege, men alle de muligheder der findes i en dsp løsning.
|
|
|
Fordi vi stadig ønsker en rimelig neutral højttaler Pointen med en aktiv højttaler, er at få en forstærker direkte forbundet til enhederne - bedre kontrol. Og at få en DSP til at være filter, så vi kan justere frekvenskurven til en neutral gengivelse, uden de kendte problematikker i et passivt filter.
I grove træk kan man opdele ønsket om at have en svagt faldende kurve opadtil i frekvens, i 2 grupper. Horn og waveguides, hvor meget af energien er fokuseret direkte på lytteren. Her kan det lyde bedre og mere behageligt at have lidt mindre energi opadtil, fordi vi ikke mister den til rummet, som f.eks en dome diskant typisk gør. En grov analogi kunne være at en dome spiller som en blid vandtåge fra en vandslange med forstøver på - og et horn spiller mere som en direkte vandstråle, som en højtryksrenser. Samme vand... bare 2 forskellige måder at fordele den på. Det er ekstremt skåret ud i pap - men pointen er at forstå hvordan lyd udbreder sig i et lytterum. Vi er mest vandt til at lytte på de højere frekvenser, steder hvor der er lidt forsinkelse og dæmpning af de højere frekvenser, som f.eks udenfor. Så når vi sidder lige foran højttaleren i et måske dårligt dæmpet rum. Så kan diskanten lyde for voldsomt og vi skruer derfor lidt ned for at efterligne en mere naturlig tonal balance. Det kan også hjælpe med at undertrykke sus, dårlige indspilninger og andre småfejl i anlægget og indspilningen. Al information omkring rytme, grundtoner og oplevelsen af tydelige genkendelige stemmer, ligger alligevel under omkring 10Khz.
God bas der ikke buldre og en fin og glat overgang imellem diskant og mellemtone - er laaaangt mere vigtigt end en smule fald af lydstyrke ved f.eks 15KHz. |
|
|
Ja men kan sådan set få den lydprofil man ønsker, men ja der er noget arbejde i at finde den helt rigtige overgang imellem de enheder man benytter, jeg er nu meget glad for at jeg gik fra 4 vejs til 3 vejs. Det gør de meget nemme at arbejde med, hvis man har nogle enheder som kan spiller over et stort område.
Jeg gik fra en 1"dome over til en bånddiskant som er 1,25 meter og 30 mm bred. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort. De bånde spiller fra 550 hz og til 20khz, det er helt perfekt at men ikke behøver at lave en deling ved 1500 til 2000 hz. Som man bliver nød til med en dome.
En anden stor fordel som jeg har oplevet er, at man kan tage højde for om den ene højtaler står mere tæt på en side væg end den anden gør. det kan man også afhjælpe med lidt dsp.
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger
Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1610
|
Sendt: 23 November 2020 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Det bedste er at man kan korrigere for rummets unoder (indenfor
rimelighedens grænser). Og med FIR kan man få en flad fase. Det
sidste kan kun opnås med DSP der kan håndtere FIR. |
|
|
Om FIR er en fordel eller noget man bør forfølge... er stadig tvivlsomt i forhold til det jeg har oplevet. Man skal i hvert fald være meget sikker på at man måler korrekt og gør sig det helt sikkert hvad man ønsker at opnå. For ellers kan IIR være mindst lige så godt. Det handler meget om hvilken konstruktion man ønsker og hvilke drømme og forventninger man har. For det kræver stadig godt grundlæggende design og nøje udvalgte komponenter, for at opnå god lyd.... lige meget hvilket filterdesign man benytter. Prøver blot at sige at FIR vs IIR... kommer laaaangt længere henne i debatten, før alt muligt andet er på plads. FIR er også unødvendigt til bas, når vi alligevel har så lang en bølgelængde... at det er rummet - altså refleksionerne - der dominere ultimativt.
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger
Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1610
|
Sendt: 23 November 2020 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
Digital_Thor skrev:
lille_smed skrev:
Hvorfor lave en højtaler aktiv, hvis man beholder de samme kurver som de oprindelig. Det er jo her man skal lege, men alle de muligheder der findes i en dsp løsning.
|
|
|
Fordi vi stadig ønsker en rimelig neutral højttaler Pointen med en aktiv højttaler, er at få en forstærker direkte forbundet til enhederne - bedre kontrol. Og at få en DSP til at være filter, så vi kan justere frekvenskurven til en neutral gengivelse, uden de kendte problematikker i et passivt filter. |
|
|
Ja men kan sådan set få den lydprofil man ønsker, men ja der er noget arbejde i at finde den helt rigtige overgang imellem de enheder man benytter, jeg er nu meget glad for at jeg gik fra 4 vejs til 3 vejs. Det gør de meget nemme at arbejde med, hvis man har nogle enheder som kan spiller over et stort område.
Jeg gik fra en 1"dome over til en bånddiskant som er 1,25 meter og 30 mm bred. Det er det bedste jeg nogen sinde har gjort. De bånde spiller fra 550 hz og til 20khz, det er helt perfekt at men ikke behøver at lave en deling ved 1500 til 2000 hz. Som man bliver nød til med en dome.
En anden stor fordel som jeg har oplevet er, at man kan tage højde for om den ene højtaler står mere tæt på en side væg end den anden gør. det kan man også afhjælpe med lidt dsp.
|
|
|
Og det kommer så igen an på hvordan man gør. Alle konstruktioner har et eller flere kompromisser. Det gælder om at vælge dem, som man kan omgås med en DSP, som eller ville være svære med et passivt filter. På denne måde kan man opnå flere fordele end ulemper og derved færre kompromisser. En DSP har den store fordel at man nærmest trinløst kan lave mindre justeringer, der kan modarbejde diverse ulemper i et mindre optimalt lytterum. Det er dog bedst med et bedre rum og en bedre placering af højttalerne - eller en højttalerkonstruktion der i mindre grad lader sig påvirke af rummet. Mange klassisk designede højttalere har en udformning og generel konstruktion, der gør at deres spredning af lyden ikke ligner den direkte lyd, hvilket gør at man i mindre rum, får en direkte lyd der slet ikke ligner den reflekterende lyd fra rummet. Dette er ikke ønskeligt for en et godt og stabilt lydbillede. Og her kan en DSP kun lappe lidt på tingenen. Den kan aldrig redde et dårligt design. Og igen er det fordi at en DSP kun kan arbejde i 1 dimension. Så snart lyden forlader en hvilket som helst højttalerenhed... så er lyden i 3 dimensioner. Dvs. at hver gang du ændre i din DSP så vil lyden ændre sig i en langt mere kompliceret grad end det umiddelbart ser ud på en enkelt målekurve. En DSP kan så at sige kun rette lineære problemer og ikke gøre helt så meget ved ulineære problemer, som f.eks en dårlig frontbaffel eller forkert placerede enheder osv.
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger
Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 556
|
Sendt: 23 November 2020 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr_schlemer skrev:
Første hurtige erfaringer med ddrc-24. 17 målinger og en Dirac NAD target kurve. Perspektivet er fint og
bevaret - og der er
virkelig ryddet op i bassen. Knap så meget ooomph, der overdøver andre elementer i musikken. Safri Duo er en ny oplevelse.
Spændende. Glæder mig til at lege lidt mere med det. |
|
|
Fedt nok. Du må lige poste dine erfaringer... er lidt spændt på hvad du siger til pladespiller gennem minidsp
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9397
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
Kjeldsen skrev:
Det bedste er at man kan korrigere for rummets unoder (indenfor rimelighedens grænser). Og med FIR kan man få en flad fase. Det sidste kan kun opnås med DSP der kan håndtere FIR. |
|
|
Om FIR er en fordel eller noget man bør forfølge... er stadig tvivlsomt i forhold til det jeg har oplevet. Man skal i hvert fald være meget sikker på at man måler korrekt og gør sig det helt sikkert hvad man ønsker at opnå. For ellers kan IIR være mindst lige så godt. Det handler meget om hvilken konstruktion man ønsker og hvilke drømme og forventninger man har. For det kræver stadig godt grundlæggende design og nøje udvalgte komponenter, for at opnå god lyd.... lige meget hvilket filterdesign man benytter. Prøver blot at sige at FIR vs IIR... kommer laaaangt længere henne i debatten, før alt muligt andet er på plads.
FIR er også unødvendigt til bas, når vi alligevel har så lang en bølgelængde... at det er rummet - altså refleksionerne - der dominere ultimativt. |
|
|
Enig, jeg bruger ikke FIR. Det er dog kun fordi jeg pt ikke har udstyret og ej heller tiden til at sætte mig ordentligt ind i emnet. Men, når man først har hørt forskellen, så tror jeg mange gerne vil have det som en mulighed at lege med.
|
Til top |
|
|
Øpsie Forum Bruger
Bruger siden: 23 December 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 274
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for at hijack'e tråden, så brænder jeg inde med lidt spørgsmål, så sig lige til, hvis det forstyrrer
Jeg har også leget lidt med DSP men rent i det digitale domæne, og jeg er lidt nysgerrig på, hvordan I ser på dét? - altså justering i
den digitale signalhandling med filtre/programmer på laptop?
De indledende (simple) eksperimenter har ikke været gode. De er mest gået på at fjerne nogle peaks og nogle dips i bassen. Men
hver gang er lyden blevet mere tam og flad, så jeg gør sikkert noget forkert. Har en umik-1 mikrofon og også bl.a. målt
efterklangstid og frekvenskurver. Men er det overhovedet muligt at komme videre rent digitalt?
Har lidt svært ved at gennemskue det, og om det vil bidrage med noget positivt. Men jeg har især nogle grimme peaks i bassen,
som kunne være fedt at få lidt bedre styr på (ud over de 2 bass traps jeg har i hvert hjørne af lytte-enden). Havde en idé om, at
jeg måske ville kunne strikke et filter sammen til afvikling med Roon. Men vejen dertil synes lang og kompliceret..
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger
Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 556
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er alt for nørdet at rode med dig selv for mit vedkommende, og jeg tror ikke jeg ville kunne gøre det bedre end Dirac Live. Du kan faktisk købe en MINIDSP der kun arbejder i det digitale domæne, som også har Dirac understøttelse. DDRC-22D (2 kanaler) eller DDRC-88D (8 kanaler). Det kunne være fedt at få Dirac plugin direkte i Roon :)
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9397
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke fjerne voldsomme peaks uden det bliver ramt. Det er min
erfaring. Jeg har peak ved 50 hz, og har været nødt til helt at ændre
basprincip = åben baffel. Jeg bruger DSP til delefilter, og til
korrektion i bassen. Hertil en overall taget kurve, som passer mine
ører bedst.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger
Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 2703
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkeligheden er at der er tale om rum-“kompensation”. Elektronikken sættes til at kompensere for akustiske påvirkninger fra
rummet. Fejl som i stedet kun kan rettes ved at lave akustiske ændringer af rummet.
Man kan komme et stykke ad vejen med elektronisk rum-“korrektion”. Men kun et stykke hvis det rigtig skal fungere, som det
kan komme til med ændring af rummets indretning og akustik. Selv om jeg erkender, at det er enklere at tilslutte en lille sort
kasse styret af noget software, frem for at have en flok håndværkere til at støve hele huset til.
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger
Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 556
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Virkeligheden er at der er tale om rum-“kompensation”. Elektronikken sættes til at kompensere for akustiske påvirkninger fra
rummet. Fejl som i stedet kun kan rettes ved at lave akustiske ændringer af rummet.
Man kan komme et stykke ad vejen med elektronisk rum-“korrektion”. Men kun et stykke hvis det rigtig skal fungere, som det
kan komme til med ændring af rummets indretning og akustik. Selv om jeg erkender, at det er enklere at tilslutte en lille sort
kasse styret af noget software, frem for at have en flok håndværkere til at støve hele huset til. |
|
|
Helt enig - Nirvana er at få lov til at bygge det perfekte lytterum, men konen er ikke helt med på at omdanne stuen til et lydstudie Men der er
dog lavt hængende frugter man kan foretage f.eks.: tykt gulvtæppe foran højtaleren, noget på væggene til at defuse, måske dæmpe lidt efterklang
med akustik billeder m.m.
Når det så er sagt, så er alt jo et kompromis. Hvor langt kan jeg nå med mine penge, og hvilke æstetiske (og praktiske) krav har jeg til mit rum.
Af alle de ting JEG har brugt penge på, så har den lille sorte boks fra MINIDSP rykket absolut mest, og det er dælme en super hifi oplevelse
|
Til top |
|
|
Heatsink Udelukket fra forum
Vender ikke tilbage!
Bruger siden: 02 November 2020 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer meget an på hvilke "apparat" man har til at korrigere og hvordan det bruges.
Det som man kan lave ved at ændre sit rum mht bassen kan man til dels gøre med en almindelig EQ.
Korrektion af højttaler og rum i tid/fase og frekvens kan man kun lave elektronisk og ikke akustisk.
Enhver højttaler vil ændre frekvensgang og fasen ret meget næsten ligegyldigt hvilket rum den kommer ind i.
Ingen har endnu prøvet det optimale lydrum og korrigeret i det så man kender forskellen
|
Til top |
|
|
Digital_Thor Forum Bruger
Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1610
|
Sendt: 24 November 2020 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kjeldsen Jeg har stadig til gode at opleve et setup, hvor man kan skifte imellem FIR og IIR, så man kan høre en direkte sammenligning og fornemme konkret om den pænere fase i forhold til IIR, er noget man i praksis kan høre. Desuden bruger jeg også mit system til film og tale, hvor den forsinkelse der kan forekomme med FIR - ville være pænt træls Det ville i praksis også kræve en utrolig mængde tålmodighed og nærmest klinisk tilgang til opstillingen og udmålingen, at lave sådan en testopstilling. Idet at et hav af andre faktorer, hurtigt kunne forplumre hele resultatet og en eventuel vægtning af udfaldet.
Men jeg er klart nysgerrig på ideen om den teoretiske bedre lydoplevelse. Men jeg tvivler blot på at det kan lade sig gøre i praktiske og normale lytterum.
@Øpsie Jeg vil anbefale at du måler i og omkring din lytteposition, ca 5-6kvm. Ud fra den data, som du kan opsamle herfra, kan du bedre se hvor det generelle problem er i dit rum. For det er lidt vigtigt at du starte med kun at dæmpe dit room-mode. Dvs den frekvens, hvor ved at dit rums refleksioner skaber et løft. Så hvis du kan finde f.eks et hæv ved 45hz, som går igen på alle målinger... så bør du starte med at dæmpe dette. Men typisk vil jeg nøjes med at dæmpe det lidt mindre end du umiddelbart tænker til at begynde med. Så hvis du har et hæv på 10dB - så prøv at nøjes med at dæmpe det 8dB. Herefter måler du igen flere steder omkring din lytteposition og skaber dig et nyt billede af hvordan situationen har ændret sig. På denne måde kan du bedre trin for trin opbygge de mest fornuftige indstillinger til at få en nogenlunde jævn bas. For selv om bølgelængden er lang under ca 150hz. Så lytter du stadig til et mix af refleksioner, som nemt kan danne et dyk eller et hæv, ved blot at flytte hovedet ganske lidt, fordi lyden reflekteres frem og tilbage imellem alle store flader og både udfaser og forstærker hinanden. Så længe man ikke bruger flere subwoofere til at samarbejde - så vil rum-EQ være et kompromis omkring et lidt større område omkring lyttepositionen - eller et meget lille område lige omkring mikrofonen. Hvis du begynder at korrigere for meget med din DSP, så ender du nemt op med at overdrive og få et værre resultat, som nemt ødelægger hele fornøjelsen ved at have bas og lidt fylde i bunden. Så det er lidt en kunst at udnytte DSP'ens muligheder, til at omgås de problemer der i at have højttalere i et rum. Men det kan godt lade sig gøre og man skal bare øve sig lidt
|
Til top |
|
|
dr_schlemer Forum Bruger
Bruger siden: 15 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 26 November 2020 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er arbejdet lidt mere med minidsp'en. Bulder-bassen er blevet virkelig meget bedre; men der har været en tendens til at høje frekvenser
kan blive lidt skingre... Dirac-korrektionen er nu sat til 20-1000Hz og det fungerer virkelig godt. Ingen bulder-bass; og ingen skinger
diskant.
Vender tilbage, når der har været mere tid til at arbejde lidt med det - herunder at sætte DSP'en ind mellem preamp og effektamp - så
vinylerne også kan få en tur igennem DSP'en ;-P
__________________ "Enhver mener, at hans kobber er guld."
|
Til top |
|
|