Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 03:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Begynder i vinyl? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
svært
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 30 November 2020 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Overvejer en meget forsigtig start indenfor " vinyl universet " så jeg efterlyser gode råd fra jer. Da det er et begynder projekt skal det helst ikke overstige 4 - 5000 Kr. Har forstærker med phone indg. ( riaa ). Har luret lidt på:

ProJect debut carbon evo 
Rega Planar 2 
Thorens TD 190 - 2

Alle med mm pick-up hvilket passer mig fint. Hvad mener i om ovennævnte modeller? Håber i vil bidrage med positive råd / meninger.

vh
Rene

Til top Vis svært's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svært
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 30 November 2020 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Rega har med deres seneste pladespillere virkelig ramt noget. Den nye P8 er uhyggelig god. Den nye P1 skulle være så bund-musikalsk at flere nupper
den fremfor P2/P3. Det skulle efter sigende skyldes de nye tonearms-lejer som er uhørt præcise (uhørt lav tolerance).

Jeg har en bedaget planar 3 og overvejer selv en ny P1 i stedet.

Bemærk modelnumrene!! Jeg har haft en RP1 og den er slet ikke på niveau med den nye P1 (eller min Planar 3)
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
sebfyren321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 November 2020
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 30 November 2020 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Er også selv stor tilhænger af REGA, af den simple årsag at de spiller fantastisk, har et design der passer ind i moderne hjem og så er de faktisk rimelige
billige...

Hvis du aldrig har prøvet kræfter med vinyl afspilning kan du også prøve en "starter" pladespiller som er en billig model der ikke koster mere end 500 kr.

Jeg ville dog personligt gå efter god kvalitet, også fra starten, for at få den rette oplevese.

De billige pladespillere på markedet spiller simpelthen bare ikke godt i forhold til de der ligger i prisleje over ca. 2500 kr. og op.

Held og lykke på dit nye vinyl-eventyr :)
Til top Vis sebfyren321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sebfyren321 Besøg sebfyren321's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 30 November 2020 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Rega's mindste Planar 1 er absolut en rigtig vellydende, og ikke mindst nem måde, at starte i vinylverdenen på... det kunne andre producenter virkelig lære noget af. Det var lign. med B&O's pladespillere i gamle dage.

Opsætningen er uhyre simpel, hvilket du kan læse mere om i min anmeldelse her:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=3255&zoneid=3



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 30 November 2020 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
......Det var lign. med B&O's pladespillere i gamle dage.


Når lige B&O nævnes kan man ofte finde f.eks en Beogram TX'er med rennoveret MMC4 til rigtigt fornuftige penge - de spiller faktisk sygt godt

__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 01 December 2020 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg selv gode erfaringer med Rega, har tidligere haft en aldrende P5'er i en 7-8 år, og det var fint. Man kan montere andet end Rega's egne
pickup'er på Rega arme, det kræver blot nogle spacere under armbasen. Bruger også Rega i dag.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 02 December 2020 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:

Rega's mindste Planar 1 er absolut en rigtig vellydende, og ikke mindst nem måde, at starte i vinylverdenen på... det kunne andre producenter virkelig lære noget af. Det var lign. med B&O's pladespillere i gamle dage.

Opsætningen er uhyre simpel, hvilket du kan læse mere om i min anmeldelse her:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=3255&zoneid=3



Er der blevet lavet autostop ,eller i det mindste auto lift , på rega spillere. Eller kører de stadig videre ?
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 02 December 2020 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Rega er 100% manuel betjening. Men man kan købe uoriginale auto-armlifts til dem.

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
svært
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 07 December 2020 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres input.
Til top Vis svært's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svært
 
Snejbjerg67
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 11 September 2017
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 07 December 2020 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Hej Svært!

Der er mange muligheder. Jeg har i flere år købt hifi ud fra hvor god kvalitet jeg kunne opnå for billige penge. Det synes jeg er lidt spændende. I forhold til pladespillere er det et marked med et bredt udbud i dag, men for nogle mærker er prisen stukket helt af. Rega laver stadigvæk prisrimelige pladespillere og også nogle grotesk dyre af slagsen. Jeg skal gerne indrømme, at jeg har været særdeles kritisk overfor Rega-pladespillere. En spånplade med lidt flot lakering og en arm som godt nok er rost men ikke ligner meget. I dag på trods af alt spiller jeg på en ny Rega P3 med en Ortofon 2M bronze pickup. Det lyder rigtig godt, men de skal ikke have ros for indpakningen. Det ser fint ud, men er lidt billigt lavet. Skodlakering.

Men lyden.....den kræver blot, at pladespilleren skal være monteret på en god væg og hylde således at akustisk tilbagekobling undgås i videst mulig omfang. Det er altafgørende for de prisrimelige Rega-afspillere. Har du først det på plads får du en fremragende lyd til pengene. Endnu bedre pick up kan den sagtens bære også. En P3 med god pick up fra ny er nok lidt svært indenfor dit budget, men find en lettere brugt og køb en ny fornuftig pick up til den, så er du kørende. Skal det være nyt så køb en P2 og brug nogle penge på pick up.

Køber du brugt er en Thorens TD 320/321 med TP90 arm eller anden arm og en god pickup også en mulighed. Den spiller også fremragende men er ikke så dynamisk i lyden som Rega. Det er nok mere en smagssag.



__________________
Venlig hilsen
Keld
Til top Vis Snejbjerg67's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snejbjerg67
 
svært
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2016
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9
Sendt: 07 December 2020 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej Snejberg67
Tak for dit ærlige indlæg vedr. Rega og forslag til Thorens

vh
Rene
Til top Vis svært's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svært
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2148
Sendt: 08 December 2020 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Snejbjerg67 skrev:
Hej Svært!

Der er mange muligheder. Jeg har i flere år købt hifi ud fra hvor god kvalitet jeg kunne opnå for billige penge. Det synes jeg er lidt spændende. I forhold til pladespillere er det et marked med et bredt udbud i dag, men for nogle mærker er prisen stukket helt af. Rega laver stadigvæk prisrimelige pladespillere og også nogle grotesk dyre af slagsen. Jeg skal gerne indrømme, at jeg har været særdeles kritisk overfor Rega-pladespillere. En spånplade med lidt flot lakering og en arm som godt nok er rost men ikke ligner meget. I dag på trods af alt spiller jeg på en ny Rega P3 med en Ortofon 2M bronze pickup. Det lyder rigtig godt, men de skal ikke have ros for indpakningen. Det ser fint ud, men er lidt billigt lavet. Skodlakering.

Men lyden.....den kræver blot, at pladespilleren skal være monteret på en god væg og hylde således at akustisk tilbagekobling undgås i videst mulig omfang. Det er altafgørende for de prisrimelige Rega-afspillere. Har du først det på plads får du en fremragende lyd til pengene. Endnu bedre pick up kan den sagtens bære også. En P3 med god pick up fra ny er nok lidt svært indenfor dit budget, men find en lettere brugt og køb en ny fornuftig pick up til den, så er du kørende. Skal det være nyt så køb en P2 og brug nogle penge på pick up.

Køber du brugt er en Thorens TD 320/321 med TP90 arm eller anden arm og en god pickup også en mulighed. Den spiller også fremragende men er ikke så dynamisk i lyden som Rega. Det er nok mere en smagssag.



Du må overveje dine præferencer. Kan du leve med manuel drift, eller ønsker du min. autostop hvor armen hæves og pladespilleren slår fra. Hvis du ønsler en vis betjeningskonfort må du vælge andet end Rega.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 08 December 2020 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Nej Hermann, det er ikke korrekt.
Nogle få hundrede kroner og vupti, så er der autoarmløft på en Rega.

Svært.... Hvis det er lydkvaliteten, du gå efter, skal du ikke lade sådanne bagateller stoppe dig

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes