Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. maj 2024 | 18:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Rigtig behagelig stol? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

se denne sofa jeg lige har bestilt........ kan den ikke også gå som "hifi rigtig"

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 176
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

hejsa !!

cr4sh skrev :

Jeg går og leder efter en stol til at sidde i når jeg ser film. Jeg plejer at bruge min udmærkede "chef"kontorstol, som man faktisk sidder vældig godt i, men jeg ved det kan blive meget bedre.

kwwel :

undskylder lige ,,,, egentlig har jeg jo ikke svaret dig på det du spurgte om , nemlig hvilken af de to der kunne bruges !!

jeg vil ikke anbefale nogen af dem da jeg ikke kan lide dem , men smag er jo forskellig !!

det du dog skal være lidt opmærksom på er at skind ikke bare er skind specielt når man skal sidde langt tid i møblet

det der tit sker ved de billige læder møbler er at man  bruger et spalt-skind 

 ( teknisk er det skindlag nr to på dyret , hvor man har taget den yderste del der er glat , og derefter tager en del mere af dyrets inderskind .

dvs at spaltskindet har nærmest to ruskindssider der dog er meget mere grovkornede end bagsiden på den " rigtige yderste hudlag " for så at gøre denne side glat smører man spaltskindet med et lag etellerandet for at få et glat look det være sig lak eller endda næsten et lag plastichud  ovenpå . )

derved får man et skindudseende men ikke de fordele der er ved skind komfort mæssigt idet den slags møbler ikke kan ånde ,,,, de er nogenlunde så rare at sidde i som plasticstolen i moster elly's kolonihavehus ,,, sur mås må påregnes efter en go langfilm ,,,, !"!!

tilgengæld kan selv det mest obskure jo tørres af såån et bæst  da det dybest set er plastic med spalt-skind under

rent slidmæssigt er de heller ikke så sjove da det lag har det med at skalle af og ikke bare kan afhjælpes   med olie eller andet lædermiddel

så hvis jeg skulle se efter noget i det prisleje ville jeg nok mest kigge efter noget af det alcantare lignende man kan få ( falskt ruskind ) da det tit kan rengøres samt også ånder rimeligt !! man kan også få ting hvor spaltskindet ikke er lakeret så den ru side bruges ,, det er også en løsning ,, men det er noget sartere

jeg ved ikke om stolen fra biva har den slags skind eller ej , og måske skal du ikke regne med at få et kvalificeret svar fra personalet ,,,,, men spørg ind til det da de burde vide det

 

                                          hilsen kwwel

 

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Glemte helt at nævne Bruno Mathsson's fantatiske Jetson stol. Den smyger sig omkring kroppen.

http://www.ingvardchristensen.dk/duxiana1.htm

Producenten Dux kører vist også en kampange på den i øjeblikket, så du kan få den til den horrible lave pris af ca. 14.000 kr. Kig ned i den lokale Duxiana.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 864
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

ved seriøs hifi-lytning, skal der egentlig ikke være frit bag hovedet, så man ikke har en reflekterenede flade lige bag ørene?? bare en tanke...

 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Jo.. ellers får du en masse sene reflektioner fra nakkepuden, næsten lige så godt som at holde et par CD-covers op bag ved ørerne og vinkle dem lidt..

En tit brugt analogi her på planeten..

Mvh. Jens/Modifix von DCA

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 01 August 2004 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

Modifix skrev:

Jo.. ellers får du en masse sene reflektioner fra nakkepuden, næsten lige så godt som at holde et par CD-covers op bag ved ørerne og vinkle dem lidt..

En tit brugt analogi her på planeten..

Mvh. Jens/Modifix von DCA

Nakkepuden skal da bare være tilstrækkelig "død" i materialet. Ud fra erfaring kan jeg sige, at skumfyldt læder ikke giver nogen reflektioner overhovedet.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1216
Sendt: 01 August 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Skumfyldt læder? Hmm..

Zerocool's indlæg har givet anledning til en længere testrække, i et forsøg på at be eller afkræfte forlydener om eventuelle reflektioner i flere forskellige materialer spændene fra hjemmestrikkede grydelapper over højsommernummeret af foreningsbladet Sportsfiskeren og fx. brugsanvisningen til en ni år gammel Panasonic,VHS-video.. Klassikeren, to let vinklede CD-covers, placeret med et bag hvert øre, gav den, i testen, mest hørbare reflektion.. Grydelappernes eventuelle indvirkning var næsten uhørlig. Også her er det doch sikkert muligt at variere lødighed, materialeforbrug og andre vigtige parametre. Grydelapperne var fastgjort ovenpå testpersonens, Modifix', hoved med en længere række af cykelklemmer, der i sig selv vejede godt til. Gentagen af og påmontering af denne noget specielle kontraption, efterlod en kun lettere skadet hovedbundsbehåring og et smertensforløb der må ha´været en let sømligger værdig.

Testmusikken var endog særdeles sparsom. Steve Vai's DVD, Live at the Astoria London. De tre tracks, Bad Horsie, Incantation og Jibboom, blev benyttet i korte sessions af kun ca.15 sekundes varighed, hvorfor en helt uforstyrret formiddagsplacering, af testpersonen, i Stouby's Tina, hurtigt bekom mere end en anelse kaotisk.

Testpersonen_har_rent faktisk engang ejet og brugt et sidderedskab med nakkepude: Skipper's Apollo. Dette aggregat blew dog ret hurtigt udrenset, idet mange af ovenfornævnte reflektions/irritationsmomenter også gjorde sig_tydeligt_gældende her.

Mvh. Jens/Modifix von DCA

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted
 
Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 738
Sendt: 01 August 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har måttet opgive at benytte min ynlingsstol til lytning (reflektionerne nærmest skovles direke ind i ørene). Stolen er desværre ikke helt samme model som nedenstående, men en anden Fritz Henningsen stol i næsten samme stil og størrelse:

High-back lounge chair
designer:
Fritz Henningsen
year: c.1935
manufacturer:
Fritz Hansen

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 02 August 2004 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Mmm, jeg ville også vælge Charles og Ray Eames lounge chair... Den sidder man fantiastisk i. Ellers ville jeg da have en seng med massage i (ved siden af). den stol med massage går ikke! det kunne ellers være nice, men den er simpelthen for grim... Ellers sidder man da også nice i ctacta's stole! men måske de skulle revidere designet en smule, men smag og behag er jo som sagt forskellig... Gudske tak og være lovet for det. Ellers ville det være alt for nemt at vælge sine møbler...

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 266
Sendt: 02 August 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
kimhvid skrev:
zerocool skrev:

Jeg har sådan fætter til mit lille Bio, og den kan stærkt anbefales. Hvad angår komfort og æstetik er der ingen sammenligning!!!

http://www.thorsen.dk/sider/produkter/popup/main.asp?id=101& amp; amp; amp; amp;kommerFra=

Hmm... 30 kilo for at side hæsligt... Den er nu køn men man skal vist være dværg for at side godt.

 

Jeg sidder sku genialt... Der er simpelthen ikke lavet mere behagelig stol. Skal lige tilføje, at jeg er ca. 185 cm høj.

Et andet plus er, at en sådan taber meget lidt i værdi. Tit og ofte kan man tit se værdiforøgelse ved en sådan når der kommer patina på.

Se det som en invistering. 

Ikke for at diskutionen skal komme til at handle udelukkende om Ox chair, men jeg har nu siddet i den ægte vare (op til flere gange) og var ved at brække nakken på nakkestøtten. Hvis Wegner udelukkende gik op i komfort var Y stolen nok ikke blevet lavet. Men Eames lounge chair er super.
Mener du at en Ox chair købt i 2004 vil sige i værdi? Det er vel kun de stole der har været produceret i en af de første produktions runder, dette gælder for.
Hmmm nu kom det alligevel til at handle om Ox Chair. Oh well.



__________________
MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
Til top Vis kimhvid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimhvid
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 02 August 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Mange efterspørger billeder, når vi bliver præsenteret for div. stolte ejeres anlæg her i forummet, men jeg vil da langt hellere se billeder af Modifix' testrække. Det er sgu' noget af det morsomste jeg længe har set for mig

Men et er spøg et andet til side: Nu skulle stolen være til filmkiggeri, så bortset fra reflektioner, er der vel også dæmpning af lyden fra surround- og evt. baghøjttalere at tage hensyn til ved brug af en øreklapstol af den ene eller anden type.

Mon ikke et bilsæde, monteret på en passende sokkel og med en smal nakkestøtte kunne være en løsning? Det ville da være det helt rigtige når man vil se "Bullitt"

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 05 August 2006 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hvad er det bedste møbel til hjemmebio?

Arne Jacobsens designklassikere som "Ægget" er helt ubrugelige til andet end at se pæne ud.

Jeg leder efter nogle stole som også kan bruges til daglig.

Nede i Hifi-klubben i Esbjerg har jeg prøvet et par lazy boy stole i deres kælder, de sparker r--!
Rialto ligner en biografstol, men man kan også være bekendt at have den fremme i en almindelig stue, set i forhold til dedikerede biografstole.

Tjek http://www.lazboy.dk

En ægte La-Z-Boy slår efter min mening Stressless med flere længder på komfort (og koster vist mindre).

De her overgår vist alt andet jeg har set: http://www.lazboy.dk/Products/482.html

Men hvilke møbler synes I er bedst til et fedt hjemmebio setup?
Til top Vis yeigah1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yeigah1
 
Bass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 06 August 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Et krav til en stol til serios lytning må i det mindste være at ørene er fri fra stolen således at man modtager rummets signaler ordentligt. Dernæst kan man overveje om der er nogle probler med akustikken og vælge en stol der absorbere/reflektere mere eller mindre dvs. skal den være spinkel eller kraftig, skal det være læder eller stof.
Til top Vis Bass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bass
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 August 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene stressless er det ultimative. Man kan diskuterere designet, alt efter hvad man synes, men man sidder fantastisk i deres stole synes jeg. Har selv haft en og det eneste problem jeg synes der var med den er, at kroppen slapper så meget af i den, at man nemt falder i søvn
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
Peter Pan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 06 August 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
Jeg vil mene stressless er det ultimative. Man kan diskuterere designet, alt efter hvad man synes, men man sidder fantastisk i deres stole synes jeg. Har selv haft en og det eneste problem jeg synes der var med den er, at kroppen slapper så meget af i den, at man nemt falder i søvn

Du har helt ret, det sker alt for ofte.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 06 August 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Du har åbentbart ikke haft fornøjelsen af at prøve en ægte La-Z-Boy. Snyd ikke dig selv for dette hvis du får chancen.

Hvad koster 2 Stressless? 18000? eller er det stykprisen?
(Jeg er begyndt at spare sammen til et par La-Z-Boy reclinere)

Til top Vis yeigah1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yeigah1
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 August 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

yeigah1 skrev:
Hej Peter Pan

Du har åbentbart ikke haft fornøjelsen af at prøve en ægte La-Z-Boy. Snyd ikke dig selv for dette hvis du får chancen.

Hvad koster 2 Stressless? 18000? eller er det stykprisen?
(Jeg er begyndt at spare sammen til et par La-Z-Boy reclinere)

 

Det kommer meget an på hvilken model man vælger men de sælges af Idé møbler, prøv på deres hjemmeside.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
yeigah1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 06 August 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

2 stk. La-Z-Boy koster 18000 i læder.
Ctacta skriver i denne tråd at han har betalt 18000 for Stressless med skammel, men er det for begge to?
Til top Vis yeigah1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yeigah1
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 August 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

yeigah1 skrev:
2 stk. La-Z-Boy koster 18000 i læder.
Ctacta skriver i denne tråd at han har betalt 18000 for Stressless med skammel, men er det for begge to?

Jeg vil tro at det er for 2 stk stressless at han har givet 18000 kr hvis jeg tænker på hvad jeg gav for min egen i tidernes morgen, men som sagt....check Idé møblers hjemmeside.De er de eneste der sælger stressless

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 4050
Sendt: 06 August 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Stresless er ultimativ! Jeg købte 2 for ca. 1 år siden, og det har været den bedste investering i mit A/V setup i mands minde. Man sidder godt, de ser godt ud, og de holder iflg. producenten i ekstremt mange år. Men de koster også kassen, men kvalitet koster som bekendt. 18.000,- med fodskammel, men de er hver en krone værd. Prøv dem evt. hos Idemøbler, har du først sat dig i en, så vil du ikke sidde i andet

 

 

 

Jeg er helt enig. Havde en af deres stole for nogle år siden, og jo...de holder i mange år. Siden hen købte jeg dog en af deres sofaergrupper i håb om at "fuldføre missionen". Men det må jeg desværre side var en skuffelse. Ingen tvivl om at kvaliteten var i orden, men de kan ikke lægges så langt ned i ryggen som stolene, desværre....For mig var det i alle tilfælde ikke optimat. Men det er deres stole.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes