Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. april 2024 | 00:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Ethernet-kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hvis du har fælles grund i sender/modtager og signalet bliver overført balanceret, er der vel ikke noget støj? Man kunne jo også bare køre via luft. Det giver vel den perfekte galvaniske adsklidelse?
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er der støj.. Alle elektronik komponenter danner støj i større eller mindre grad. En balanceret overførsel er 6dB bedre.

"Luft"? Altså du mener wifi? Det støjer også helt vildt.. og der er ikke mange highend streamere der har wifi indbygget.


__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Ja, signalet er 6Db højere. Signal/støj forholdet er da langt bedre i et balanceret overført signal end i et der ikke er. Et wifi signal er da bedre galvanisk adskildt end en kablet forbindelse. Støj i et ganske alm. netværkskabel i et hjemmemiljø, har intet at sige.
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
Men hvilken nogle ethernet kabler og streamere har du lyttet på siden du er så sikker i din sag?

Jeg har skam lyttet på forskellige digitale kabler i alle mulige afskygninger... jeg får ofte tilsendt kabler, som kan "vende min verden på hovedet". Men det er sjældent at det sker! Og slet ikke med digitale kabler.

Hvad angår støj, så er det ikke kablet der fejler... det er afsenderen af data som tilføjer støjen: Switch, streamer, wifi osv. - og det kan et kabel altså ikke rette op på. Og nej, kabler inducerer ikke selv støj... det kommer udefra

Gud, hvor er verden dog nem med vinyl og cd... alle de bekymringer man slipper for!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

7100Vejle skrev:
Støj i et ganske alm. netværkskabel i et hjemmemiljø, har intet at sige.


Så du mener dermed at de målinger jeg lige har postet er falske?



__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Lars Nielsen skrev:
Men hvilken nogle ethernet kabler og streamere har du lyttet på siden du er så sikker i din sag?

Jeg har skam lyttet på forskellige digitale kabler i alle mulige afskygninger... jeg får ofte tilsendt kabler, som kan "vende min verden på hovedet". Men det er sjældent at det sker! Og slet ikke med digitale kabler.

Hvad angår støj, så er det ikke kablet der fejler... det er afsenderen af data som tilføjer støjen: Switch, streamer, wifi osv. - og det kan et kabel altså ikke rette op på. Og nej, kabler inducerer ikke selv støj... det kommer udefra

Gud, hvor er verden dog nem med vinyl og cd... alle de bekymringer man slipper for!  



I udstyrs listen på dine anmeldelser finder jeg ingen highend digital streamer, CD drev eller DAC, så din afvisning af digital kablers betydning er svær at anerkende..

Et ethernet kabel kan gøre støjen i et system større eller mindre, afhængig af hvordan kablet er konstrueret med hensyn til impedanser, afskærmning osv. Se de målinger jeg har postet, de er ret simple at forstå.

Men ja, CD og Vinyl er meget nemmere.. og det giver mere motion



__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Så har du ikke kigget ordentligt efter...

Men derudover har jeg verdens bedste reference for streaming og digital-lyd lige i baghånden. Han hedder hr. Boman, og han har verdens bedste anlæg til gengivelse af optaget musik... og det kan slet ikke diskuteres!!! Hvis du ikke har hørt det (han inviterer ofte, hvis man spørger), så ved du slet ikke hvad god streaming er!!! Og han benytter helt almindelige kabler, og routeren er heller ikke lavet af guld...  

Men hvad angår kabler, så bliver det meste sendt retur. Dels gider jeg ikke kabel-anmeldelser, medmindre det er helt vildt; men det er oftest kejserens nye klæder. Og jeg er ikke sat i denne branche for at hænge nogen ud, så hvis der ikke er noget godt at sige... så skriver jeg ikke noget om det.

Nu gentager jeg mig selv... hvis et givent kabel er konstrueret i forhold til gældende digitale standarder, så er der ikke forskel!!!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Min erfaring er, at det er meget afhængigt af, hvordan de enkelte komponenter i kæden håndterer støjen introduceret i data-
signalet. Bits er bits, men de overførest gennem et analogt signal som - efter min forståelse - kan være mere eller mindre støjfuldt.
Mine to seneste dacs (naim dac og electrocompaniet ECD-1) var meget forskellige i forhold til, hvordan de håndterede ændringer i
det indkommende digitale signal. Naim dac'en var nærmest upåvirkelig, og det var ikke mange ændringer af hverken streamer/usb-
s/pdif-converter, usb-kabler, lan-isolering og strømkabler, den reagerede på. Jeg gætter på, den havde en massiv filtrering
indbygget, mens min electro-dac reagerer på alt, herunder også ethernet og strømkabler, desværre (jeg vrider mig stadig i håret
).

Det kunne være fedt at måle sig til det, bestemt. Og folk skal da endelig affeje mine oplevelser som nonsens, men for mig er det
logisk, at apparater kan håndtere støj forskelligt, og at de kan være mere eller mindre robuste overfor det i signalet.
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
Lars Nielsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Diyhifi.dk

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 257
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:
Så har du ikke kigget ordentligt efter...

Men derudover har jeg verdens bedste reference for streaming og digital-lyd lige i baghånden. Han hedder hr. Boman, og han har verdens bedste anlæg til gengivelse af optaget musik... og det kan slet ikke diskuteres!!! Hvis du ikke har hørt det (han inviterer ofte, hvis man spørger), så ved du slet ikke hvad god streaming er!!!



Hvem er han? Hvad har han? og hvordan bliver man inviteret?



__________________
MVH

Lars Nielsen
Til top Vis Lars Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars Nielsen Besøg Lars Nielsen's Websted
 
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 964
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Mikkel G skrev:


Men derudover har jeg verdens bedste reference for streaming og digital-lyd lige i baghånden. Han hedder hr. Boman, og han har verdens bedste anlæg til gengivelse af optaget musik... og det kan slet ikke diskuteres!!! Hvis du ikke har hørt det (han inviterer ofte, hvis man spørger), så ved du slet ikke hvad god streaming er!!! Og han benytter helt almindelige kabler, og routeren er heller ikke lavet af guld...  



Okay - det forklarer en del. Og det har nok også noget med præferencer at gøre. Jeg har besøgt hr. Boman og hørt hans anlæg, og ud over at han er særdeles behageligt selskab, så må jeg erkende at jeg gik skuffet derfra. Faktisk var det navnlig klangen jeg var skuffet over. Den var ikke specielt organisk. Og det var i øvrigt først efter at vi havde lyttet, at jeg kom over til anlægget og så hvad han havde af kabler, så jeg var ikke biased hvad det angår.

Vi er selvfølgelig altid forudindtaget ift. vores eget gear, men jeg synes allerede dengang at mit daværende streaming-setup var bedre, og i dag er det klasser over hvad det var dengang.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore
 
hifikonto
Lukket konto
Lukket konto

Permanent!

Bruger siden: 13 Januar 2014
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er dybt imponeret over hvordan nogle af jer udtrykker jer som om jeres ord er lov. Hvis nu Hr.... mener der er forskel at høre
hvorfor i alverden skal i så prøve at overbevise ham om andet? Hvorfor skal jeres "lov" presses ned over dem der i øvrigt har glæde
ved kabler.
Det er hvad der ødelægger næste alle forum indlæg og sikkert en stor grund til at der er færre og færre der bruger Hifi4all forum.

Jeg har stor glæde af kabler og syntes det gør meget forskel og dette især ved digitalkabler. Men det giver mig da ingen mening at
overbevise alle "nej hatterne".

Mvh Hans
Til top Vis hifikonto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifikonto
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 433
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg sælger en del kabler på jobbet , og jeg kan fortælle jer at det er der vi har den største avance , vi køber kabler i østen til ingen penge og
avancen er på op til 10000 % og ja de dyre kabler er de samme som de billige . De dyre kabler er bare pakket pænt ind i det der ligner teflon og
carbon og jeg ved ikke hvad , men de er præcis som de billige .

Vi køber dem i container vis og man kan få dem lavet lige som man vil have dem , et kabel til 5 kr kan vi tage 500 kr for , fordi folk vil betale for
det.

Så ja man kan godt sige at vi tager folk i røven , men det er kun for di at folk vil tages i røven , undskyld sproget .
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Pas på din Chef ikke ser dette opslag


__________________

Elsker ironi Og hader pral
Jeg har egentlig aldrig lyttet til et kabel der lød dårligt
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
7100Vejle skrev:
Støj i et ganske alm. netværkskabel i et hjemmemiljø, har intet at sige.


Så du mener dermed at de målinger jeg lige har postet er falske?


Nej :) Men jeg har adgang til en spectrumanalyzer til 300.000 kr, og et fluke til at teste netværk og kabler med. Du må gerne sende nogle
af de dyre kabler, så sammenligner jeg med nogen jeg selv laver, og nogen der er færdig termineret. De er ikke lavet til lyd, men devices
som er langt mere følsom end vores øre :)
Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
7100Vejle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2018
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 336
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
  I udstyrs listen på dine anmeldelser finder jeg ingen highend digital streamer, CD drev eller DAC, så din afvisning af digital kablers betydning er svær at anerkende.. Et ethernet kabel kan gøre støjen i et system større eller mindre, afhængig af hvordan kablet er konstrueret med hensyn til impedanser, afskærmning osv. Se de målinger jeg har postet, de er ret simple at forstå. Men ja, CD og Vinyl er meget nemmere.. og det giver mere motion

Hvad er high end dac's?

Til top Vis 7100Vejle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 7100Vejle
 
kevin123
Branchemedlem
Branchemedlem

Medarb. - Computersalg.dk

Bruger siden: 09 April 2016
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 433
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Max.H skrev:
Pas på din Chef ikke ser dette opslag


Han griner hele vejen hen til banken
Til top Vis kevin123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kevin123
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 17 Marts 2021 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Lader til at kevin123 snakker og r***n går.
Går man ind på Computersalgs hjemmeside, så er det dyreste færdigterminerede kabel et Oehlbach kabel til 5.107,- kr., vel
at mærke for 8,8 meter.
Det dyreste produkt er et multicore LAPP kabel til 29.487,- kr. ........... for 1000 meter = 29,50 meteren........
så det meste af de foregående indlæg er vist mere pral og øregas end egentlig fakta

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 18 Marts 2021 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Lars Nielsen skrev:
Mikkel G skrev:
Så har du ikke kigget ordentligt efter...

Men derudover har jeg verdens bedste reference for streaming og digital-lyd lige i baghånden. Han hedder hr. Boman, og han har verdens bedste anlæg til gengivelse af optaget musik... og det kan slet ikke diskuteres!!! Hvis du ikke har hørt det (han inviterer ofte, hvis man spørger), så ved du slet ikke hvad god streaming er!!!



Hvem er han? Hvad har han? og hvordan bliver man inviteret?

Han hedder Boman her i forummet. Send ham en PB...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4535
Sendt: 18 Marts 2021 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Og så har vi vist fået uddebateret dette emne!

__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes