Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 10:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 2.1 system til TV og musik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 30 Maj 2021 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Goddag alle

Jeg har for mange år siden modtaget stor hjælpe her med mit nuværende anlæg. Dali 850 + NAD 214&216. Nu ønsker jeg noget mere kompakt og jeg overvejer om man skulle købe 2 aktive reolhøjtaler sammen med en subwoofer. Jeg synes dog udvalget er stort og uoverskueligt.
Indtil nu har jeg set på Argon Forte A5 og Bass 10. Jeg har også set på Klipsch The Five og R-10sw
Er det noget der kan bruges eller har I et tredje bud? Jeg ligger nok på maks. 10.000-15.000kr.

Hilsen
Sebastian
Til top Vis Aslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aslund
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 845
Sendt: 30 Maj 2021 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke hvad dit anlæg ellers består af, men skal det nye kun bruges til TV og streaming, ville jeg overveje en lille digitalforstærker med streaming og HDMI-CEC inkl. ARC, så spiller det 100% sammen med TVét, der er også sub ud, her er 3 forslag, hvor du stadig vil have luft i budgettet til 2 passive højtaler og en sub: Bluesound - poweramp (N330), Sonos - amp eller Harman kardon - Citation Amp.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 30 Maj 2021 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Hej Morten
Mange tak for dit input. Det er faktisk en spændende ide, jeg har jo allerede kablerne liggende. Men så dukker der så et andet spørgsmål op, hvilken forstærker er bedst?

Mit eneste behov er at tilslutte anlægget til TV'et via optisk eller HDMI Arc. Musikken hører jeg over Youtube Music, så Chromecast er perfekt. Umiddelbart hælder jeg til Harman Kardon, virker som en alsidig muskelbundt. Omvendt virker det som om Bluesound N330 er mere audiofil? Så er der stadigvæk problemet med højtaler og subwoofer, hvad vil være bedst indenfor budgettet?

Til top Vis Aslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aslund
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 845
Sendt: 30 Maj 2021 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Har kun erfaringer med Bluesound og Sonos, begge har rigeligt med power til de fleste, Harman Kardonen har jeg ikke hørt, men er ret sikker på den er helt på niveau med de 2 andre, den er har stort set identisk spec. med Sonos. Som du selv er inde på, er Bluesound nok den mest audiofile, det er også NAD der står bag Bluesound.

Mht. højtallervalg, er der jo endnu mere at vælge imellem hvis man går efter passive. Men hvis du har været glad for Dali, er der jo flere kompakte modeller der med sub kan holde inden for budget. Ellers går du nok ikke helt galt i byen med et sæt System Audio Saxo (der er flere modeller) med tilhørende Saxo sub 10. Vil du have mere smæk på, laver Klipsch let drevet kompakt højtalere med horn til små penge, og så kan man vælge sub til. Arendals 1961 serie er også spændenden hvis du spørg mig.
Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Aslund
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 52
Sendt: 06 Juni 2021 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har kikket lidt på højtaler og jeg er nok kommet frem til tre løsninger:

Mulighed 1:
Dali Opticon 1 mk2
Dali Sub E-12 F

Mulighed 2:
Arendal 1961 Bookshelf
Arendal 1961 Subwoofer 1S

Mulighed 3:
System Audio Saxo 5
System Audio Saxo Sub 10

Jeg har kun hørt Opticon 1 og jeg var meget imponeret over dem. De mangler lige det sidste i bassen, så det er nok en idé at have en subwoofer ved.

Jeg har også læst godt om Arendal, tak Morten A for tippet. De er radikal anderledes ved at de er lukkede. Det har jeg ikke hørt om før og jeg synes Arendal er meget reklameret mod surround til TV stuen, er de overhovedet bedre end fx. Dali i samme priskategori? Hvad betyder det at de er lukkede i forhold til Dali's med port?

Jeg må dog alligevel sige at Arendal er interessante, da de kan monteres direkte på væggen. Opticon 1 kan også vægmonteres, men jeg læste en anmeldelse af den forrige version, hvor højtalerens egenskab faldt når de placerede den tæt på væggen.
 
Saxo kender jeg ikke så meget til, men overvejer om det ikke er det værd at give lidt ekstra for Arendal eller Dali?
Til top Vis Aslund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aslund
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes