Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 22:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jca1981
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 19 Juli 2021 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Hej jeg kunne godt tænke mig at opgradere mit setup men er i tvivl hvor jeg skal bruge pengene
er ikke helt sikker på om det er mine højtalere der er begrænsningen, men er generelt glad for mine minipod har dem hængende i loftet og syntes det ser rigtig godt ud.

Har læst en masse om div DACS her på siden men ved ikke om det ville give noget i forhold til det setup jeg køre. kører et surround setup bestående af

Onkyo TX-NR686 Surround Receiver
4 stk Scandyna Minipod mk2
1 Stk Scandyna Cinepod mk2
1 Stk svs sb-1000 Subwoofer

tilsluttet via HDMI til en nvidia shield pro 2019. har alt mit musik rippet til FLAC og afspiller det via Plex / kodi. Hvad ville i anbefale mig at se på for at forbedre mit setup?

__________________
Mvh

Jens
Til top Vis jca1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jca1981
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 19 Juli 2021 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Der er et par ting du kan prøve.
Først ville jeg se på hvor vigtigt surround er for dig. Stereoforstærkere spiller klart bedre end surround produkter. Kan ikke helt finde ud af præcis hvorfor, men det er blot min konklusion hver gang - uanset pris.
Alt efter hvor meget plads du har og hvordan du ønsker at indrette dig, så ville jeg ogås kigge på en lidt bedre fronthøjttaler. I min verden gør det ikke noget at den er lidt anderledes end resten af surround setuppet, så længe stereo er godt. Dvs. jeg ville ikke bekymre mig om klangbalance imellem forskellige højttalere. Centerkanalen er til stemmer og bagkanalerne er til rum-effekter. Musikken og de kraftigere lyde, ligger stadig mest i fronterne..... dog lidt bestemt af hvordan du har indstillet dem til f.eks stor eller lille i din Onkyo.

Jeg ville klart hellere have 2 subwoofere og et sæt større fronter, sammen med en dedikeret stereoforstærker. F.eks en med lidt EQ, som f.eks HK990 eller lignende.

Hvor meget plads og kunstnerisk frihed har du.... og evt. et budget?
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1062
Sendt: 19 Juli 2021 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Helt enig. Og en placering under loftet er ikke godt for gengivelsen. Meget bedre med højtalere i øre højde.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
jca1981
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 21 Juli 2021 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Tak det er værdsat, tænker at holde mig omkring 5000Kr lige nu.
Kunne godt finde på at rode med en rasperry pi med en dac på eller noget lignede og så måske finde en brugt SterioForstærker eller måske købe den nye
POWERNODE.
ville jeg kunne tilslutte den eller evt Stereoforstærker til min Surround reciver via phono og derved omgå den dac der er i min Onkyo eller skal jeg bytte
rundt på højtalerkabler fra SurroundReciver til evt Stereforstærker hver gang jeg vil høre musik / film. tænker det bliver lidt bøvlet.

den HK990 ser da også lækker ud, så kunne være et godt bud hvis den dukker op brugt et sted.

__________________
Mvh

Jens
Til top Vis jca1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jca1981
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes