Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 15:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Gadget til usb? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 06 August 2021 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

man hører om audioquest jitterbug skulle gøre godt ved noget lyden, men hvis usbporten fra laptoppen støjer er man lige vidt. jeg har nogle gadget tilsluttet ifi defender med strømforsyning for koble laptoppen interne strøm fra. så købte jeg, Holo Audio – Titanis 800 ma, giver god lyd. hvis usbport i dac, ikke har galvanisk adskilledet.

hvad har i erfaringer af gadget til usbporten?
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 07 August 2021 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jitterbug og mange andre "gadgets", har flere gange vist sig at være nytteløse. Du bør i langt højere grad fokusere på en DAC der ikke giver problemer til at starte med.

Der findes masser af info om seriøse test af alverdens udstyr, på bla. Audiosciencereview.

Langt det meste udstyr gør ingen forskel.... faktisk kan det gøre tingene værre. Der er desværre enormt meget misinformation derude og samtidig et brændende ønske om at tjene penge på "opfundne" problemer, frem for at gøre noget ved dem, der virkelig kan høres.

Hvis vi for alvor skal gøre noget ved din lyd. Så må du gerne liste hele dit system op, samt placering, budget og musiksmag. Men måske det kræver en anden tråd - dit valg

Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 07 August 2021 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Audioquest Jitterbug har jeg anvendt med succes mellem en HP PC, som jeg streamede via, og D/A-konverteren indbygget i min Primare Pre60. Men da
jeg gk over til at streame fra en Innous Zenith mk. III viste den sig nytteløs. Forklaringen kender jeg ikke, men et kvalificeret gæt er, at signalet fra
Innous'en er af bedre kvalitet end signalet fra PC'en.
Mvh
Jens
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Øpsie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 December 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 274
Sendt: 07 August 2021 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har erfaring tilsvarende Jens med jitterbuggen. Benyttede i første omgang en jitterbug sammen med min laptop. Det gav en
mindre forbedring, strammede lidt op på lyden og gjorde musikken lidt mere taktfast.

Da jeg skiftede til en sotm streamer, gav jitterbuggen lissom en let sløret effekt, der lagde en dæmper på lyden.

I dag benytter jeg en sbooster vbus2, der afskærer strømmen fra usb-signalet. Men det kræver, at den modtagende dac/ddc ik
skal bruge det (og det skal min ikke). Gav en forbedring i retning af et blødere anslag med plads til mere naturlig detaljering.
Til top Vis Øpsie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Øpsie
 
schumacher
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 07 August 2021 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Har også haft god erfaring med jitterbug på mine bærbar, ville ikke anbefale audiosciencereview, tror sjældent han lytter på de
ting han anmelder han snakker kun om hvordan det måler og hvis det måler ens lyder det ens
Til top Vis schumacher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumacher
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 08 August 2021 kl. 05:12 | IP-adresse registreret  

ok en ting der virker, er ifi defender hvis der huller i lyden, fra laptoppen, når man spille med ren usbkabel, fra laptoppen.
kan ifi defender rette op på det ,man kan også få en strømforsyning til ifi defender, som afskære strømmen laptoppen.
jeg bruger ipower.
virker godt i min opsætning.
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 08 August 2021 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

schumacher skrev:
Har også haft god erfaring med jitterbug på mine bærbar, ville ikke anbefale audiosciencereview, tror sjældent han lytter på de
ting han anmelder han snakker kun om hvordan det måler og hvis det måler ens lyder det ens

Jo, han lytter også på tingene, men målinger er gode fordi det giver en ide om hvor henne man er på skalaen, både i forhold til pris og ydelse.
Holdninger til hvordan noget lyder, er et alt for subjektivt, personligt og ømtåleligt emne, til at det er værd at debattere i alt for udbredt grad.

Derfor henviser jeg ofte til målinger, fordi det giver en bedre ide om hvorvidt man er på rette vej til at få alt det grundlæggende til at fungere. Hvad man så bagefter "fintuner" efter egne lyster og behov..... er fuldstændig op til en selv. Man skal dog bare huske at langt det meste, som man personligt oplever. Sjældent er noget man kan overfører direkte fra person til person. Målinger kan man derimod genskabe igen og igen... hvorimod, din oplevelse kan ændre sig hvis du flytter hovedet 2cm, får en kop kaffe eller er mere eller mindre træt - langt mere uforudsigeligt.

Begge dele - både målingen og oplevelsen - er dog nødvendige. Man skal blot kunne vægte hvornår og hvordan de hver især har deres berettigelse
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
schumacher
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 08 August 2021 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Det er vi så ikke enig et godt eksempel er alle de billig Kina dac’s der måler godt og bruger en langt dyre chip kontra en dac hvor
de har implementeret en billigere chip langt bedere og lyder langt bedere hvis du ser en måling af jbl Everest kan du sikkert
finde mange højttaler der måler bedere til 1/5 del af prisen men tvivler nu på de lyder bedere
Til top Vis schumacher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumacher
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 08 August 2021 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

lytteindtryk er forskellig, fra person til person.
kina dac, ja de billig lyder, af h til.
fik topping d70 på prøve,audiosciencereview og amir roste ,den meget med målinger ,men lytterindtryk meget skarp i lyden ,ubruglig.
nu har jeg gustard x26pro, med class a udgangtrin xlr ,det er analog lyd, når det bedst.
køber aldrig mere, en dac, uden class a udgangtrin.
usb kabler supra har jeg, og polimik om de 90ohm, blander jeg mig ikke i.
glæder mig, til supra nye kabel Excalibur, slå det selv op ,skulle være et af bedste usbkabler, på marked, og det er billig 800kr 3 meter
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 08 August 2021 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

har lige tilføjelse, jeg har studiomonitor neumann 310a ,de afsløre alt i musikken.
lige sige det kan være, himmel eller helvede ,er der bas ,så gengives det ,en dårlig optagelse høre det, med alt forvrægning der høre til.
skidt ind, skidt ud, så det med klemme, de sidste dråber i musikken, fra min laptop ud til dac

Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 09 August 2021 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Nemmerlig... vist egentlig ret tæt på beskrivelsen, som ASR kommer med
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 August 2021 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

tak
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
membranole
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Over and out!

Bruger siden: 02 Juni 2021
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 10 August 2021 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Digital_Thor skrev:
Nemmerlig... vist egentlig ret tæt på beskrivelsen, som ASR kommer med


Problemet er at Melody Gardot gøres til en slags reference. Mere manipuleret "lækker" hifiiiiiiiiii..... lyd på det gennemsnitlige hi-fi anlæg skal man lede længe efter der er krydret med "Bassen var helt ren. Det var en fornøjelse at lytte til, hvad Neumann kalder "TØR BASS." har manden Amir overvejet rigtig! bas på akustiske instrumenter, næppe han er helt igennem latterlig i hans tilgang hi-fi og hvad dette handler om , hi-fi er ikke lyden af en "lækker" lydende Melody Gardot tværtimod det er lyden af virkelighed , lyden af virkelige umanipulerede instrumenter live.

Et stort problem for hi-fi er at ASR (Audiosciencereview) er begyndt at blive brugt som en slags reference for hvad hi-fi er i diverse fora på linje med total tumperne Sean Olive og Floyd Tool.

Endnu være er det at Amir ASR tro man kan måle sig frem til hi-fi igen på linje Sean Olive og Floyd Tool, det kan jeg 100% garanterer ikke kan lade sig gøre. I dag kan kun lytte-erfaring og holdning til hvad hi-fi bør være resultere i et optimalt resultat.

Det er sådan at hvad vi høre er aldrig 100% lig med kilden og vil aldrig blive det, vi kan ikke undgår at lave om på signalet, plus man kan ikke nødvendigvis sige at jo tættere på kilden (jo bedre elektriske målinger) jo mere naturtro vil lyden være , meget tyder på at det tit er modsat eller i hvert tilfælde ikke en lineær funktion. Det er bl.a. rør og grammofon et bevis for. Kunsten hi-fi er at "lave om" på signalet på den rigtige måde.
Til top Vis membranole's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af membranole
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 August 2021 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

neumann 310a, kan virke tam i lyden,men når der er bas ,rykker den
34 procent af nyere klassik musik ,er mixed på neumann 310a.
frekvensgang svinger kun 1 db+-



Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
schumacher
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 10 August 2021 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Ja det er trist at se folk bruge Amir som reference, den måler godt den lyder godt tror ikke han kan lytte til noget før han
har målt på det men fedt at se der er flere det går op for
Til top Vis schumacher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schumacher
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 August 2021 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

jeg lodder usbkabler ,men koster mig meget.
parre 2 usbkabler for finde rette lyd
nogle lyder godt ,andre ikke
noget jeg har store forventing til.
er det nye supra USB 2.0 EXCALIBUR A-B, er det slår et nordost usbkabel til 49000kr for 3meter ,så har man bang for buck
supra USB 2.0 EXCALIBUR A-B ,koster kun 800kr for 3meter.
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 August 2021 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

ja man kan lave måling ,men ikke hvordan lyder.
amir har en fejl, lytter ikke, måler kun.
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 10 August 2021 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Er du sikker på at du har læst testen?

Citat:
"Neuman KH 310A Near-field Speaker Listening Tests
I know many of you think that looking at the measurements biases you in listening tests. But I must say, the very first impression of what hits my face and ears is often a surprise. I figured the KH 310A would sound good but not this good!"

Og som du selv er inde på, så er dine højttalere "ærlige" - garbage in - garbage out

Hvilket er helt fint... for hvis noget musik lyder for dårligt... så lyt på noget ander.... der er alligevel så meget musik i verden, at vi aldrig når at høre det hele - selvom vi prøvede

Nyd din hobby og vær glad for at du i det mindste har nogle rimeligt fornuftige produkter at lytte på - ingen hifi-nørder bliver så'n rigtig enige alligevel - på noget tidspunkt
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 10 August 2021 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

membranole skrev:

Et stort problem for hi-fi er at ASR (Audiosciencereview) er begyndt at blive brugt som en slags reference for hvad hi-fi er i diverse fora på linje med total tumperne Sean Olive og Floyd Tool.

Endnu være er det at Amir ASR tro man kan måle sig frem til hi-fi igen på linje Sean Olive og Floyd Tool, det kan jeg 100% garanterer ikke kan lade sig gøre. I dag kan kun lytte-erfaring og holdning til hvad hi-fi bør være resultere i et optimalt resultat.


Arh... ikke helt   Det eneste ASR rent faktisk tilbyder, er et forum til dybdegående teknisk debat, samt en række afprøvninger af udstyr, som bl.a. brugerne ofte ønsker testet. Herudfra får man så en række tekniske detaljer, som bedre kan sammenlignes direkte, idet testopstillingerne og udførelsen er standardiseret.

Så lad os sige vi begge får samme kogebog. Det er bestemt ikke nogen garanti for at vi så kommer frem til det samme resultat, selvom vi får de samme råvare og køkken stillet til rådighed.
Og i sidste ende har vi ingen ide om den andens smag for hhv. sødt, salt surt osv.

Hvis jeg i morgen hælder 800ml kogende vand - der lige er boblet af - over 42gr. kaffe. Så får jeg med ca. 90% sikkerhed en god kop kaffe, som jeg vil nyde. Og det kan målinger bruges til. Man kan genskabe resultater og man kan undgå at trave helt så hvileløst rundt og lede efter et hvilket som helst resultat, uden at have et eneste referencepunkt eller pejlemærke at følge.

Hvis vi ikke forstod at måle, designe og replikere, så fandtes ikke engang denne hjemmeside, til at skrive på
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
doitttt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2018
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 245
Sendt: 10 August 2021 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

ja det lige det udforske , man prøver forbedre hifi ,man har i forvejen.
en finjustering her og der, man har ,kun øret at stole på.
eller købe nyt produkt, som har fået gode anmeldelser.
vi som mennesker ,høre jo forskellig ,og mange meninger om ,det samme produkt
måling er godt ,men det øret ,der er det bedste instrument.
Til top Vis doitttt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af doitttt
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes