Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 06:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Drev til Ml no.35 DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 14 September 2021 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Uden at blinke, tør jeg godt sige at Vincent CD200 er bedre end alle andre Vincent CD-afspillere... den er helt uden for kategori, hvad angår ydelse - uanset pris! Den eneste der kommer i nærheden er TAC C-60...

Og man skal op i afspillere som min egen McIntosh, før der er hørbare forskelle, og samtidig have et setup der kan honorere de små forskelle!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 15 September 2021 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:
Vincent CD400 er vel en tak større model end CD200 går jeg ud fra og CD200 beskrives jo som et hit.
Vil du mene din Danish Audio Design DAC10 forbedre lyden frem for din CD400 ?
Jeg købte CD400 som drev som
udgangspunkt, men kunne da ikke dy mig fra at lytte til afspilleren alene, da den har en konverter fra samme producent som DAD
DAC10. Afspilleren alene, er lidt lysere og en smule rundere i bassen, end DAC 10. Men totalt set, er der mere af alting med DAC 10,
mere luft, rum og info af fine detaljer. Bassen går lidt dybere og er mere stram, med dejlig slagkraft. Så ja, den konverteren giver
noget mere, men CD400 spiller nu ret godt og er ganske velbygget.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
dichael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 367
Sendt: 15 September 2021 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Lyngdorf CD-1 er bundsolid og kan købes for dit budget.

__________________
Mvh. Michael B.
Til top Vis dichael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dichael
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 15 September 2021 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Kender godt DAC 10 og den var nemlig ikke noget for mig.
Grunden til jeg spurgte var at jeg troede at CD400 var en tak bedre end CD200 og så kunne det undre mig meget at man ville vælge at sætte DAC10 på
den

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 17 September 2021 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Søren,
Nu du selv nævner T-1, vil jeg tillade mig, at kommentere lidt på dette. Jeg har igennem mange år haft en del cd-afspillere og en
række drev (som sikkert de fleste har haft). Med hensyn til den Teac T1, har jeg selv lige solgt min, og den virkede perfekt. Det blev
brugt af Teac, at Esoteric (også Teac), af Wadia, af Copland, og flere andre. Den indeholder reelt et Teac CMK 4,0 drev. Nu er det dog
sådan, at der i virkeligheden er mange småændringer over tid, eller fra de enkelte fabrikanters endelige design, men det lader vi stå et
øjeblik. En mand som Lampizator (i Polen, tror jeg), har i flere år retten en sønderlemmende kritik over netop dette drev og sagt, at
det er elendigt, at det er plastik og at det slet ikke er et VRDS drev. Men det er det. Ja, det er en grøn plastiktallerken, og måske rører
den slet ikke så meget ved cd'en selv, som man gerne vil have den til at gøre, og ja, der er ikke en feeeeed bro i avancerede
materialer ovenover, og ja, den drives af en lille almindelig elmotor, men det virker. Fakta er, at den spiller fint. Og mange har brugt
dette drev. Det er som det også er blevet pointeret fra andre, måden man implementerer det på, som gør en del. Jeg er derfor uenig
med den gode Lampizator.
Jeg har flere af disse og andre VRDS drev, og de er smadder nemme at få dele til, f.eks. lasere, remme, tandhjul o.s.v. De holder
meget fint, og står ikke af. Ja, der er ikke magnetskinner til laserfremførsel, og der er ikke remtræk til skuffen som f.eks. på Esoteric
X-1 (deres første VRDS maskine), og ja, der er ikke en hall motor til at spinne skiven op med, som nævnt. Men, det skal du nu ikke
være så bange for. Det spiller fint. En Teac VRDS-7 (komplet maskine) eller en Teac T-1 (transport) har samme drev og næsten samme
elektronik. T-1 er forkobret indvendigt, og har et lidt andet servoboard. Alt i alt det samme. De er igennem mange år blevet brugt af
mange entusiaster til at spænde foran alverdens dyre konvertere, f.eks. din egen. Teac brugte også CMK-4,0 i separate set up, som
f.eks. P500 drevet (+konverter), og Esoteric lavede det endnu bedre. Har selv haft flere af dem.
Næste skridt, og det er et stort et, er selvfølgelig et Teac drev CMK 3,2, som sidder i bl.a. Teac VRDS-10, 15, 20, 25, 25X, 25Xs, drev
P30, Wadia, Esoteric og mange andre. Det findes i et hav af afskygninger, bl.a. CMK-3,2a, som har en stor metalbro, med forbedret
neodymium magneter til hall motoren, som Teac udviklede på igen og igen. Der kom også en hel række mere og mere avancerede
tallerkener, bl.a. ændrede legeringer, grøn eloxerede og meget mere. Det kan dog blive ret bekosteligt af få fingre i nogle af disse, og
de er ofte lavet til det japanske hjemmemarked, hvor de ofte benytter 100Volt. Drevet er dog mega godt.
Spectral (som efter min ydmyge mening ligger, eller lå, over ML (Madrigal) og McIntosh), brugte f.eks. et Teac/Esoteric X-1s drev i
deres berømte SDR2000 drev, som er en opgraderet udgave af det oprindelige X-1 drev, med bedre bro, bedre disc m.m. Monster fedt
drev (altså X1s drevet selv).
Alle disse drev (og der er rigtig mange jeg slet ikke har nævnt her) kan vel betegne som de gamle VRDS drev. Så lukkede Teac helt
ned for salg af deres VRDS drev til andre, og introducerede VRDS-Neo serien. Den er stærkt opdateret. Og senest har de lavet en ny
Neo serie. Meget dyr. Jeg tænker kun i Redbook, ikke multi a la SACD og andre.
Så, hvis man skal have det bedste drev i VRDS form faktor, skal man købe en brugt Teac VRDS-10. Den er den billigste maskine med
et godt VRDS CMK 3,2 drev. Alle andre større udgaver, er meget forbedrede på elektronikken, strømforsyninger o.s.v. Samt de
drevændringer jeg har skitseret.
En VRDS-15 har balanceret udgang tillige (som du nok ikke bruger da du kun vil bruge den som drev), samme har en VRDS-20 og 25,
25X og 25Xs. Men drevet i disse er det samme, ingen ændringer, bortset fra VRDS-15, som igen er en japansk hjemmemarkedsmodel,
hvor man byggede videre på det øverste topleje, oven over tallerkenen. Normalt på et CMK-3,2 drev er dette et glideleje, meget
simpelt i et lille plastiklåg. Det skal smøres hvert 5 år, men virker alligevel hvis man ikke gør det. Langt de fleste mennesker gør det
ikke. De ved det ikke engang.
Hvis man er lidt fiks på fingrene, kan man selv forbedre dette. Det er jeg selv i gang med på mit Copland CDA-288 projekt (ovre i min
egen tråd). Dette nævner jeg, da du selv har lavet din ML konverter ;)
Du kan med fordel lege lidt med et par kondensatorer til strømforsyningen af 10'ernen, bedre netledning og stik, kabinetdæmpning og
tre cones, frem for fire plastikfødder. Det er gjort utallige gange, og det virker. Jeg har også selv gjort dette flere gange. Det er dog et
must på mange maskiner som benytter de "gamle" VRDS-drev, at du sætter en langt mere præcis clockgenerator i. Det virker. Større
lydbillede, bedre perspektiv, mere opløsning, flere detaljer og bedre strammere bas, samt en mere letflydende mere naturlig diskant.
De nye VRDS-drev er lysere i lyden. Nogle vil kalde dette for mere detaljerede, men det er en anden diskussion, som er uden for din
tråd.
Og ja, man kan godt få lasere, remme og tandhjul til disse også, og det er nemt at lave. Ellers skal jeg gøre det for dig ganske uden
beregning ;)
Een af fordelene ved en Red book læser er, at den er normalt meget hurtigere, end en multi format. Personligt er jeg også tilhænger af,
at man koncentrerer sig om een opgave, frem for flere, da man derved introducerer en række kompromisser.
Det er min anbefaling, og hvorfor. En TEAC VRDS-10. Skal den være bedre strømforsynet og et lækrere kabinet: VRDS-25.
Ellers noget Philips PRO-2 drev (også mange som har brugt dette). Men jeg ville snuppe et VRDS drev.
Du er velkommen til at skrive til mig ovre i min egen tråd eller pm, hvis du har spørgsmål til ovenstående. Jeg håber, at det gav lidt
mening.
Uanset hvad: god fornøjelse.
M.v.h. Redfox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 17 September 2021 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

hvad består resten af dit anlæg af?
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 17 September 2021 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

En fin gennemgang af VRDS drevene.
Og ja, både bedre fødder og bedre clock giver klart hørbare forbedringer. Jeg brugte selv pulsar points og en LC clock, og begge dele var
absolut hørbare forbedringer. Det er de også på den Denon DCD S10 som jeg bruger nu. Det tror jeg i øvrigt at de vil være på de fleste
drev, hvor der ikke er gjort noget særligt ud af disse to punkter. Men selv uden disse forbedringer, er en gammel VRDS 10 et rigtigt
glimrende drev. Faktisk efter min mening bedre end det meste andet som kan fås til en rimelig pris.
Men, og det er et stort MEN!: Hvornår er det igen blevet let at finde KSS151A laseren som CMK3,2 bruger. Jeg solgte for nogle år siden
mine VRDS 10 maskiner (3stk), netop på grund af laseren. På det tidspunkt kostede en ny KSS151A omkring 5k, og selv til den pris var det
ikke let at finde een. Netop derfor solgte jeg mine maskiner, inden de fik brug for ny laser. Jeg har svært ved at tro at det er blevet lettere
at finde en ny laser, og folk som har lagt 300k for en Wadia 27IX/270 kombination, betaler sikkert uanset hvor dyr en laser er.
Men fortæl endeligt hvis jeg tager fejl, for så skal jeg da have VRDS igen.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 September 2021 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hej Redfox takker for din super gennemgang af Teac maskinerne.
Som jeg forstår det så vil du anbefale en 10 drev fre for en transporter som T1 ?

Digital_Thor

Pt. har jeg flere anlæg stuen & Gildesalen som gerne skulle blive mit lytte / musik rum med tiden.
Højtaler : Troels Graversen DTQWT-212 (med 2 x 12" bas)
Effekt : her har jeg 2 stk. Opera Audio Consonance Reference 9.9A Mono med 845 rør
Effekt : Parasound HCA-2200II (modificeret efter John Curl anvisninger)
kontrolforstærker : Opera Audio Consonance Reference 1.2
DAC : Mark Levinson No35
DAC : Parasound 1100HD (modificeret http://www.audiotuning.de/ )
CD-afspiller : Marantz CD6000 OSE (dæmpet invendigt med blygummi)
Netverks afspiller : Logitech Transporter
Netverks afspiller : Marantz N6005
Pladespiller : Rega P3 opdateret med super Leje Pick-up : Ortorfon kontrapunkt B

MiniDSP 2x4HD

Det er meningen jeg ville prøve via MiniDSP at bruge Parasound og rør forstærkerne på højtalerne da rørforstærkerne stærke side ikke er bassen

Lytterummet er iøvrigt 6,4 x 12 meter lofthøjde 2,7m og der spilles på den lange led.

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 September 2021 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte også lidt på Audiolab 6000CDT men det er måske helt hen i vejeret

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 September 2021 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg havde jo tidliger et komplet Levinson anlæg men skiftede til rør da jeg syntes anlægget kom til at bestemme hvad musik jeg hørte, forstået sådan at
de gode indspilninger lød fantastisk mens de mindre gode indspilninger lød så man ikke gad hære dem og det kunne jeg ikke affinde mig med.
Jeg beholdt så Levinson reference drevet No31 sammen med No35
Havde også en SME model 20 med SME serie V og Ortorfon Jubille.
MEN da jeg ikke i en hel del år har haft tid til HiFi så solgte jeg Levinson drevet sammen med SME beholdte så Levinson 35 da den jo var defekt i den ene
kanal.. Nu er den fikset og HiFi er igen kommet på dags ordenen, Men det skal heller ikke koste det helt vilde.
Levinson DACen spiller meget analogt hvis man kan sige det sådan og den er slet ikke klinisk i lyden som mange af den jeg ellers har hørt gør så har
ingen planer om at den skal skiftes ud og opdatering er nok ikke en mulighed ?


__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 17 September 2021 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Og til dem der vil se billeder af ML35´s indmad kan ses her, jeg stillede spørgsmål om den evt. kan forbedres (man ved jo aldrig)
https://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/377108-ml -35-dac-upgrade.html

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 18 September 2021 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Ja, en klar anbefaling af en VRDS-10 (eller derover - samme drev i mange af dem) over en T-1, af alle de grunde jeg beskrev. Jeg kan
godt finde lasere og ikke til de nævnte priser. Og der er også kina lasere som virker fint.
Billigst: VRDS-10 eller 10se. Derefter VRDS15 og 20. Og så 25/25X/25Xs. Derefter P700. Derefter P30. Derefter VRDS-50. Derefter
P70. I Esoteric versionerne, er der som nævnt ofte andre forbedringer, så som tallerken, anden bro, neodymium magneter, bedre
strømforsyninger (og naturligvis dac sektionen). Det kunne være P-1, (P-01 er nyere), P-2, P-2s, X-25, X-30, X-50w. De senere x-01, x-
03, x-05 o.s.v. er neo maskiner.

m.v.h.
Redfox
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 20 September 2021 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Når så blev jeg sku ærlig talt lidt sur!
Min ML DAC har jo stået hen i et skab i små 10år den havde en fejl i højre kanal (skrattede)
Ville jo have sendt den til reparation, men ville jo lige se om jeg selv kunne finde fejlen hvilket jeg har og nu spiller den igen.

Men den har tidliger været til reparation 3 gange og den sidste gang den var afsted blev der skiftet 30+ kondensator
Det var igennem Audio Vision hvor det var købt og de brugte jo Eval Steensen i Hjørring som på det tidspunkt var importør og reparatør af Mark
Levinson.
Det viser sig så at de har udskiftet de originale SPRAGUE kondensator med ganske almindelige kondensator
Der sidder 4 stk. 5600uf 50V SPRAGUE med 4 ben i hoved forsyningen sådan nogle firkantede 40x40 der har man sat 4 stk. i med 2 ben og fusket med
forbindelserne på undersiden af printet, her ud over er der udskiftet 30 stk. 68uf 25VDC SPRAGUE med 68uf 63V almindelige kondensator   
Sikke en gang klamphuggeri

__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 20 September 2021 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have den kigget igennem og ført tilbage til original indmad, så tag evt. fat i nuværende servicecenter. Det er Lars fra Viborg (Sound2Vision), der for nogle år siden overtog tjansen som officiel reparatør. Mit indtryk er, at han har pænt godt styr på det.

Han svarer dog ikke lige på beskeder i øjeblikket, så ved ikke hvor travlt han har, men prøv evt. at give ham et ring.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 20 September 2021 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Grunden til at jeg spurgte til resten af systemet, var for at fornemme om du eventuelt havde andre steder hvor du måske fik mere ud af energien du er villig til at lægge i det færdige resultat.
At få styr på bassen, er bestemt en rigtig god plan. Hvis bassen buldre bare lidt, så er det godt nok svært at høre om toppen den spiller mere eller mindre pænt/godt/fint
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 21 September 2021 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Rysz : Ja det er jo en mulighed, Men det er stadig noget svineri at gøre sådan over for kunder, tænker der må være flere der ude hvor den tidliger
reparatøren har fusket rundt i deres ML udstyr.

Digital_Thor : Ja det er også en god ide hvis man skal hjælpe, ud over det nævnte så Har jeg et sæt Dali 18mk2 (audax diskant)
en NAD 106 kontrolforstærker som er opdateret som her vist (kan anbefales) https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/nad-106-prea mp-
restoration-upgrade-project.550017/

En NAD C272 effekt forstærker som også er modificeret lidt (ved Recap er der monteret 6 lytter som der er plads til på printet) normalt er der kun
monteret 4


__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Jens Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 21 September 2021 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Lige en korrektion til Mikkel:
- Et digitalt signal er karakteriseret ved kun at kunne antage et endeligt antal diskrete værdier.
- Et analogt signal kan antage et uendeligt antal værdier.
Så signalet fra et CD-drev, det aftastede signal fra CD'en ved hjælp af laser mv., er digitalt, ikke analogt.
Mvh Jens.
Til top Vis Jens Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens Mortensen
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 22 September 2021 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Nej, signalet der aflæses på selve CD-pladen er IKKE digitalt, binært eller 0 og 1... det er en analog kode a la hulkort, som naturligvis har nogle forud definerede værdier, som kredsløbet efterfølgende kan omkode til binær 0 og 1... men det gør ikke aflæsning eller kodning af selve pladen digital!

Men det signal der kommer ud af stikket på den digitale udgang på drevet er jo selvsagt... digitalt!



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
itjf
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 13 Oktober 2013
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 22 September 2021 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke blive enige om at en CD plade indeholder digital information?
Til top Vis itjf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af itjf
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4505
Sendt: 22 September 2021 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Nej...

En CD plade indeholder en række felter af forskellig størrelse, som IKKE er binær kode! Og aflæsningen sker analogt med lys. 0'er og 1'er skabes først inde i afspilleren...



__________________
Mvh, Mikkel
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes