Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 17:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: Accuphase E-202 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kiksen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 12 November 2021 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Svigerfar har denne vintageforstærker stående, han ikke bruger mere. Han er i tvivl om værdien, forstærker skratter når
volumenknappen og modeknappen drejes. Ud over det spiller den fantastisk!!!
Hvad kan den sælges for???
             
Til top Vis Kiksen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiksen
 
tidl straffet
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2021
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 12 November 2021 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Den kan være en formue værd, check Ebay eller shark
Til top Vis tidl straffet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tidl straffet
 
Kiksen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 12 November 2021 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Vi har kun fundet dem der er i mint tilstand
Til top Vis Kiksen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiksen
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6250
Sendt: 13 November 2021 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

tidl straffet skrev:
Den kan være en formue værd, check Ebay eller shark


Det er noget vrøvl.
For det første var det den mindste/billigste integrerede, da den i sin tid blev solgt i Audioscan.
Desuden er det ikke en "rigtig" Accuphase, men lavet hos Kensonic, folk fra Trio/Kenwood.
Hvis trådstarter kigger priser på HifiShark, så kig efter dem, der er solgt. Gi´r et bedre billede
end de fantasipriser, folk tror de kan få for aldrende XXXXXX nu om dage
En fornuftig salgspris ville være 1.000 - 1.500 kr., og det hvis den IKKE skrattede

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
mesteren
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 143
Sendt: 13 November 2021 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Det med vrøvl ryger lige tilbage i hovedet på dig! Selvfølgelig er det en rigtig Accuphase og selv deres billigste har aldrig været billige i den forstand. Accuphase hed Kensonic først, men skiftede jo bare navn og ikke besætning, hvilket vel egentlig også er ligegyldigt…. https://www.accuphase.com/company_profile/a1_establishment.p df

Ganske rigtigt er priserne blæst i vejret, men den er dælme også god når den er serviceret. Jeg købte selv en til kilopris for en 10 års tid siden, og den spillede vel nærmest op med en Rogue Cronus indtil den lukkede røgen ud.
Til top Vis mesteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mesteren Besøg mesteren's Websted
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1610
Sendt: 13 November 2021 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Den kom på markedet første gang i 1974 - det er 47 år siden Så måske.... hvis man kan og gider, så kunne man nok sagtens rense kontakter, stik og potentiometre samt skifte et par kondensatorer, hvilket måske får den til at blive en god forstærker igen. Men hvis man skal betale andre for at gøre det, så kan det nok ikke rigtig betale sig - med mindre man syntes det er et sjovt og spændende projekt.

Jeg kan sagtens følge det nostalgiske i de store alu-knapper og det klassiske udseende. Men ydelsesmæssigt er den nok ikke bedre end så meget andet.

Køb lidt billigt rensespray til elektronik og giv den et pift så den ikke skratter. Herefter tør den pænt af og så prøv at få de 1000-1500kr for den. Det er trods alt bare en gammel forstærker, som efterhånden kræver en lidt speciel kunde - taget ydelse og funktionalitet i betragtning
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
Anders Petersen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager en pause!

Bruger siden: 01 Juni 2016
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 36
Sendt: 14 November 2021 kl. 04:19 | IP-adresse registreret  

Accuphase er godt grej. Alt deres grej kommer på en rystebænk i 24 timer, før de kommer ud i butikkerne. Det skal de kunne tåle. Er 16 knækfrekvenser nu også nødvendigt!?

Jeg håber,at en seriøs rensning kan gøre det, men vær forberedt på ren slidtage. Jeg mener, at Accuphase kan bruges som ren eff.forst. Håber,at jeg har ret, da du så kan sælge den som sådan. Ellers vil jeg mene, at den er alle pengene værd, som reservedele.



__________________
"How good it sounds,depends on where you`re sitting".
Til top Vis Anders Petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders Petersen
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 14 November 2021 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Det er ikke let at sige hvad sådan een er værd, særligt når det eneste vi ved, er at den skratter ved betjening. Med sådan en vintage ting, er den kosmetiske stand væsentlig. Hvis den er hærget, er den stort set værdiløs. Hvis den er rigtig flot kan den være penge værd.

Boydk har ret, når han siger at det var den mindste og billigste forstærker i Audioscan, eller det vil sige, i det mindste hvis vi snakker Accuphase, for de havde bestemt billigere alternativer fra andre producenter. Men omvendt kunne man også hævde at det var den største og dyreste integrerede Accuphase, og have lige så meget ret, af den simple årsag, at det var den eneste integrerede Accuphase på det tidspunkt!.

Faktum er dog, at opslag i hifi årbogen 1975, og et besøg på audio-database.jp viser, at der var en del forstærkere som i Danmark kostede mere and E202, som i Japan kostede omkring det halve af E202, som kostede lige under 200.000 Yen. Det var med andre ord ikke en billig forstærker, den blev bare solgt latterligt billigt her i landet. Eller det vil sige, en forstærker til 4.500 Kr. var altså ikke specielt billig dengang.

Ganske væsentligt for prisen er naturligvis også den tekniske tilstand. Hvis den er defekt, kan det godt blive en dyr omgang at få den lavet, hvilket naturligvis vil trække prisen en del ned. Så det råd om kontaktspray som allerede er givet af andre, er et godt råd. Det kan bestemt ikke udelukkes, at potmetre og kontakter kunne trænge efter 47 år. Med lidt held, kan det jo være at forstærkeren grundlæggende er rask, og bare trænger til lidt rengøring af kontakter.

Hvis forstærkeren er flot, og hvis skratten forsvinder efter kontaktspray, vil jeg tro, at 4000-5000 vil være realistisk. Jeg tror ikke på at den kan sælges i udlandet, da transport er latterligt dyr i Danmark. For at kunne sælges i udlandet til de fantasipriser som ses internationalt, så skal den være perfekt, OG der skal stadig trækkes noget fra, på grund af den dyre transport.

Jeg vil tro at Boydk´s vurdering af forstærkeren er baseret på dens lydkvalitet. Jeg har ikke selv nogen erfaringer med E202, men jeg har spillet på en lånt P300 (Effekttrinet fra den mere ambitiøse C200/P300 kombination). P300 var ikke direkte ringe, men jeg var bestemt ikke imponeret. C200/P300 kostede mere end det dobbelte af E202, så jeg har svært ved at foresstille mig at den lyder bedre end den mere ambitiøse kombination.

Men nu handler vintage jo ikke udelukkende om lydkvalitet. En E202 er helt sikkert en lækker forstærker, og den er godt lavet. Man skal bare ikke forvente, at en tidlig transistorforstærker lyder lige så godt som en nyere model, hvor man havde fået mere styr på teknikken. Allerede i slutningen af halvfjerdserne, var der transistorforstærkere som lød betydeligt bedre. Hvis forstærkeren ikke er pæn, og hvis kontaktspray ikke løser problemerne, så vil jeg tro, at de 1000-1500 Kr. som andre har nævnt er realistisk.

Jeg forstår i øvrigt ikke Anders Petersens indlæg. Accuphase E202 bruger IKKE mosfets, den kører IKKE i klasse A, og den har IKKE ringkerne transformator.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Tonni
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1000
Sendt: 15 November 2021 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad den E202 kan, og ikke kan, skal man vide om den er blevet serviceret.

Dette af een god grund. Den har alderen til begyndende fejl. Dette især i kondensatorer. Men også i flere transistorer. - Og nej, det er ikke den klassiske diskussion om unødvendig kondensatorhysteri.
Jeg har selv en E202, som spiller ganske udmærket. Men inden den kunne komme i stabil drift, måtte de grå Elna skiftes. De var stort set alle uden for specs. Og flere af dem, direkte læk.
- Når man så konstaterer, der sidder ca hundrede kondensatorer i den, bliver det hurtigt et labour of love... Dertil måtte min have tre nye småsignaltransistorer. Bl.a. en i sikringskredsløbet. Og et par nye potmetre. Derud over nyt kølepasta diverse steder.

Alt i alt, må jeg tilslutte mig Highmass og Boydk's vurderinger.

Det er en rigtig lækker forstærker, hvis den er løbende vedligeholdt. Men står den originalt, kommer den snart til at koste noget arbejde, og i en mængde hvor det er bedst hvis man selv kan svinge loddekolben.


__________________
Bare det GLØDER...
Til top Vis Tonni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonni
 
mtolesen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 344
Sendt: 24 November 2021 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Undskyld, lidt offtopic men prøv lige at se den håndværks mæssige build quality af sådan en Accuphase E202: https://audiokarma.org/forums/index.php?threads/accuphase-e- 202-restored.378027/

Selv om den overhovedet ikke kunne spille, er det jo kunst!

Jeg har lige harceleret over ripoff NAD produkter, magen til extremt dårlig mekanisk kvalitet, og hypet til skyerne for at få folk til at tro at de får mere lyd for pengene bare fordi de vil cashe ind på dårlig kvalitet hvor plastic volume kontrollen på en NAD M33 til 40.000 kr føelses som en billig clock radio fra 70'erne........og se så hvordan de har kastet det her 40.00 kroners monster sammen inden i.......bulede allu plader og hvid silicone snask all over.....total consum, det var ikke gået med Accuphase.....��
https://www.stereophile.com/content/nad-masters-series-m33-s treaming-integrated-amplifier
Til top Vis mtolesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mtolesen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes