Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. maj 2024 | 01:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Snell og rumkorrektion (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1620
Sendt: 22 November 2021 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
@Digital Thor. Det kan godt være det måler godt, men helt ærligt - synes du det lyder godt? Supplerer selv mine fronter med 2
Infinity Intermezzo 1.2S (trykkammer) Subs og de måler fint i modfase, men lyder langt bedre i fase trods dårligere målinger.
Jeg opfatter en Subwoofer som noget der skal hjælpe til i de nedre regioner 20-70 Hz, og ikke noget der rækker op eller laver
ravage i mellembasområdet. Et stejlt filter er ofte et godt valg her.

Det handler om integration. Måske er dine subwoofer bare ikke egnet til at spille som mine er og måske handler det mere om en justering eller noget helt tredje

Hvis du bare deler dine fronter ved 100hz og dine subwoofer ved samme frekvens - så vil du rende ind i problemer med udfasninger. Der er nødt til at være et eller andet overlap for at udnytte det bedst muligt.  Typisk fungere en blød lavordens afruling fra fronterne og en skarpere og mere variabel/individuel afrulning fra subwooferne. Hvis højttalere og subwoofere er af god kvalitet - passer til formålet, så burde du ikke kunne høre hvem der laver hvad, ved f.eks 100hz.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes